Witam
Posiadam polo 6n2 1.0 mpi z 2000r kod silnika AUC przebieg ok 170 tys. km
Jakieś 2 tys. km temu zapaliła się i zapiszczała kontrolka oleju, auto odstawione do mechanika pomiar zegarem wskazuje za niskie ciśnienie nie wiem dokładnie jaki ale stwierdził mechanik do wymiany pompę oleju, ok pompa wymieniona sprawdził stan panewek korbowodowych mówi że ok super stan, ciśnienie trzyma 1 bar na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku przez dwie godziny pracy na biegu jałowym.
Teraz po przejechaniu właśnie tych 2 tys km znowu sytuacja się powtarza zapaliła się i zapiszczała kontrolka oleju, dodam ze rano jak silnik jest zimny przez ok 7 sekund słychać szklanki w głowicy że nie są nabite olejem po chwili ok ciśnienie dostają i cichną ale i tak słychać charakterystyczne cykanie z głowicy, zanim auto odwiedzi warsztat proszę o pomoc czy przez 2 tys km mogła pompa NOWA się zużyć? czy może problem leży w głowicy że gdzieś ciśnienie ucieka, aha sprawdziłem sam zegarem ciśnienie i na rozgrzanym wynosi ok 0,4 bar przy 2tys obr/min ledwo 1 bar, silnik zalany półsyntetykiem 10w40 przy wymianie pompy. Co rano przy odpaleniu słychać głośno szklanki w głowicy co skutkuje ze auto nie trzyma oleju w głowicy, jakieś rady macie??