[6N2]Polo 1.0 mpi 6n2 problem z cisnieniem oleju

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kris89
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 13 lut 2016, 13:44

[6N2]Polo 1.0 mpi 6n2 problem z cisnieniem oleju

Post autor: kris89 »

Witam
Posiadam polo 6n2 1.0 mpi z 2000r kod silnika AUC przebieg ok 170 tys. km
Jakieś 2 tys. km temu zapaliła się i zapiszczała kontrolka oleju, auto odstawione do mechanika pomiar zegarem wskazuje za niskie ciśnienie nie wiem dokładnie jaki ale stwierdził mechanik do wymiany pompę oleju, ok pompa wymieniona sprawdził stan panewek korbowodowych mówi że ok super stan, ciśnienie trzyma 1 bar na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku przez dwie godziny pracy na biegu jałowym.
Teraz po przejechaniu właśnie tych 2 tys km znowu sytuacja się powtarza zapaliła się i zapiszczała kontrolka oleju, dodam ze rano jak silnik jest zimny przez ok 7 sekund słychać szklanki w głowicy że nie są nabite olejem po chwili ok ciśnienie dostają i cichną ale i tak słychać charakterystyczne cykanie z głowicy, zanim auto odwiedzi warsztat proszę o pomoc czy przez 2 tys km mogła pompa NOWA się zużyć? czy może problem leży w głowicy że gdzieś ciśnienie ucieka, aha sprawdziłem sam zegarem ciśnienie i na rozgrzanym wynosi ok 0,4 bar przy 2tys obr/min ledwo 1 bar, silnik zalany półsyntetykiem 10w40 przy wymianie pompy. Co rano przy odpaleniu słychać głośno szklanki w głowicy co skutkuje ze auto nie trzyma oleju w głowicy, jakieś rady macie??
Ostatnio zmieniony 13 lut 2016, 20:25 przez kris89, łącznie zmieniany 1 raz.
m
marrkus85
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 24 sty 2016, 19:42
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: marrkus85 »

Przy 2tys obr/min, ciśnienie oleju powinno wynosić około 2 bary przy rozgrzanym silniku.
Jak pompa jest wymieniona na sprawną to do głowy przychodzi tylko zapchany filtr oleju, zacięty zawór przelewowy w otwartej pozycji, zasyfiony smok pompy olejowej lub zatkane kanały olejowe.
Awatar użytkownika
_MATI_
Początkujący
Początkujący
Posty: 198
Rejestracja: 19 lip 2010, 20:35

Post autor: _MATI_ »

Sądzę, że pompa oleju lub panewki główne wału korbowego są zabite. Można to tylko sprawdzić po zdjęciu miski olejowej. Ciężko wróżyć z fusów nie podchodząc do samochodu
k
kris89
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 13 lut 2016, 13:44

Post autor: kris89 »

Zatarty wałek w głowicy i czopy(panewki) wałka rozrządu w pokrywie.
m
marrkus85
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 24 sty 2016, 19:42
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: marrkus85 »

Robisz remont, czy silnik do wymiany?
k
kris89
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 13 lut 2016, 13:44

Post autor: kris89 »

Silnik niewiadomo czy taki sam jak nie gorszy przyjdzie, druga głowica będzie założona.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”