Witam,
Może i będzie długi początek, ale chciałbym nakreślić Wam problem od samego początku, gdyż jeżeli chodzi o kwestię mechaniki samochodu jestem totalnym laikiem, a mechanik (jak zobaczycie później) niewiele może mi pomóc...
Jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem Polo 6n rocznik 96 47KW, 1,9 diesel, od lipca ub.r. Samochód moim zdaniem chodził jak marzenie. Problem z nim zaczął się, gdy moja luba zdała magiczny egzamin jakim jest prawo jazdy i spaliła sprzęgło.
Wizyta u mechanika w listopadzie, wymiana sprzęgła (podobno był problem ze znalezieniem odpowiedniego, bo w tym modelu jakieś "nietypowe" jest) i wszystko byłoby dobrze, gdyby nie to, że był problem z wbiciem wstecznego i redukcją z 3 na 2 (trzeba było wbić 1 i dopiero 2 wchodziła). Nast. dnia szybka poprawka i problem zaczął się robić ze "znalezieniem" 5 (jak wbijało się luźno 5 wchodziła 3 - trzeba było drążkiem mocno szarpnąć w prawo, żeby załapało). Z racji koniecznego dalekiego wyjazdu nie mogłem tego naprawić od razu. Przy powrocie z podróży wybiło mi 5 bieg i za każdym razem, kiedy został wbity i wciśnięto gaz wybijało go. Na forum tutaj znalazłem informację, że problemem może być olej, synchronizator lub tybik 5 biegu. Pojawił się też kolejny problem, a mianowicie słychać wydobywający się z silnika metaliczny odgłos jakby coś "latało", jednak problem ustaje gdy wciśnie się sprzęgło.
Kolejna wizyta u mechanika. Podobno 5 wybijała, ponieważ urwała się śruba (nie powiem która bo po prostu nie wiem), a ten odgłos dobiega ze skrzyni, nie jest to problematyczne, a na chwilę obecną nie ma części aby to naprawić.
Nie pisałbym tutaj, gdyby wszystko zostało rozwiązane. Na chwilę obecną (200km po ostatniej wizycie):
- 5 bieg nadal wybija
- odgłos ze skrzyni jakby się nasilił