[9n3] błąd P0302 diagnoza padł moduł sterujący

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

g
giciors
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 30 paź 2014, 16:29

[9n3] błąd P0302 diagnoza padł moduł sterujący

Post autor: giciors »

Witam
chyba już wszystkie posty na ten temat przejrzałem i nie znalazłem podobnego praypadku w związku z tym pozwolę sobie zadać pytanko.
Czy możliwe jest aby przyczyną braku zapłonu na 2 cylindrze było uszkodzenie modułu sterującego ?
POLO 9n3 1.4 16v 80KM BUD
Problem powstał nagle podczas mrozów akumulator był słaby i dał tylko jeden strzał potem już nie dawał rady kręcić , spróbowałem na pych ...ale nie dałem rady bo byłem sam i tylko raz spróbowałem potem sąsiad dał mi prąd ze swojego akumultora kable + mojego do + jego -jego do -mojego , potem odpalił i pojechałem trochę pojeździć po około 4 km jak zawracałem aby jechać spowrotem pod górkę zaczął migać check engine i potem zapalił się na stałe silnik stracił moc ponieważ jechał na 3 garach. DOjechałem do domu jakieś 90km na 3 garach postawiłem do szamana mechanika i ten po 2 dniach stwierdził że padł moduł sterujący, wymieniłem świece i cewkę na 2 cylindrze on sprawdził kable do cewki i całą resztę wtryski i powiedział mi że wtrysk na początku chodzi dobrze potem nie chodzi ta jak trzeba i tylko wyłącznie problemem jest sterownik.
Wydaje mi się że nie jest to możliwe ponieważ wcześnie nie miałem żadnych problemów z silnikie poza tym ma przejechane 67000km trochę mało .Wydaje mi się że ten typ problemu jest związany tylko z cewką a dokładnie w tym iż "ponoć" przewód masowy na którymś z pinów jest wykorzystywaney przez ECU do badania czy wystąpiła iskra na uzwojeniu wtórnym, może tu tkwi problem że coś jest nie tak z przeowdem. Ma może kto rozpiską pinów do cewki zapłonowej ( u mnie są 4 cewki i każda 4 piny)
Jakby ktoś miał pomysł jak to zdiagnozować w prosty sposób w warunkach podwórkowych z multimetren to byłoy super
Pozdrawiam
g
giciors
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 30 paź 2014, 16:29

Post autor: giciors »

Witam
a zatem z tych linków wynika iż możliwe jest uszkodzenie modułu sterującego , ponieważ wymiana świec , sprawdzenie kabli , sprawdzenie wtryskiwaczy , oraz dzisaj podjechałem na stację diagnostyczną i sprawdziłem sondę lambda (jest OK przynajmniej taką dostałem odpowiedz).
Mam pytnie czy takie moduł w ogóle się naprawia , pewnie walną jakiś mosfet albo tranzystor i po wszystkim , w sumienie wiem jak to możliwe ale ...... lutuje się takie rzeczy ???? W sumie nie wiem czemu ich się na zabezpiecza , większość płyt głównych zabezpieczana jest diodami a te sterowniki też powinny byc w sumie jak walnie piorun to samochód dalej jedzie......
Pozdrawiam
g
giciors
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 30 paź 2014, 16:29

Post autor: giciors »

Witam
nowe wiadomości odnośnie mojego problemu, juz nie jest jak w temacie P0302, ale oddałem wczoraj Polówkę do fachowców tzw. ponieważ padło podejrzenie od mojego szamana żę padł sterownik , fachowcy przedstawili mi więcej błędów jaki były w sterowniku np. sporadyczne P0202,P0201,P0203,P0204(te wszystkie mogły byc spowodowane tym iż pierwszy mechanik mógł w jakiś sposób sprawdzać wtryski), P1358 (sterowanie zapłonem cylinder 2-przerwa),P0202 i P0303-trwały takie błędy wysypało. DIagnoza po sprawdeniu wszystkiego wyszła tak że coś nie tak z kolektorem dolotowym !!! Nie bardzo rozumiem, tego nie brałem pod uwagę iż lewe powietrze może powodować iż silnik pracuje na 3 gary i nie ma mocy i pali więcej . Z tą mocą rozumiem kiedyś w starym Seacie tak miałem ale nie z 3 garami . Spotkaliście się z czymś takim ??
g
giciors
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 30 paź 2014, 16:29

Post autor: giciors »

Witam
no to dalej jedziemy, kolektor sprawdzony , tak w sumie zastanawiałem się niby od czego ten kolektor miałby byc pęknięty lub nieszczelny , nie mam gazy. No i prawdopodobnie szaman znalazł , ponoć wtryskiwacz na 2 cylindrze , nic kupię używkę za parę złotych i zobaczymy. Faktem jest iż wydaje mi się że od razu po zapaleniu przez jakieś 1-2 sekundy silkik chodzi normalnie , szamani od elektroniki zdiagnozowali iż nie jest to wina sterownika a coś z dolotem, wychodzi na to iż wtryskiwacz musi być uszkodzony mechanicznie, ponieważ nie pokazuje błędu sterownik, czyli prąd uruchamia cewkę a po sekundzie coś się zaczyna dziać . Pytanie co, zastanawiałem się czy przypadkiem nie zamarzło coś w nim , w sumie było zimno ja wcześniej tankowałem paliwo by było mało.....może ktoś zna przyczyny uszkodzenia wtryskiwacza
Pozdrawiam
g
giciors
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 30 paź 2014, 16:29

Post autor: giciors »

Witam
problem rozwiązany wtryskiwacz kupłem na portalu za 60 pln i działa bez zarzutu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”