[6n] SWAP na coś powyżej 100 ps.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
yakubo1990
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 58
Rejestracja: 23 sie 2015, 23:04

[6n] SWAP na coś powyżej 100 ps.

Post autor: yakubo1990 »

Witajcie,
mam takie pytanko. Planuje zwiększyć moc w z mojego marnego 1.3 na mono.

Chciałbym pójść w kierunku TDI, ale o ile silnik ze skrzynią i wiązkę to nie problem, to nie wiem jak w takim polo to się zachowa i czy taki SWAP się opłaci. JAki wtedy zastosować zawias i półosie? Jakie zwrotnice itd?

Jeśli nie, to jaką jednostkę benzynową najlepiej ładować?


DZięki za pomoc :cool2:
Awatar użytkownika
Zdrowy
Początkujący
Początkujący
Posty: 174
Rejestracja: 30 gru 2013, 23:59
Lokalizacja: SBI

Post autor: Zdrowy »

Możesz włożyć co chcesz albo inaczej mówiąc co wejdzie ;)
Generalnie co byś nie pakował to i tak musisz kompletna wiązke zmienić bo twoja od mono nie podejdzie pod żadną benzynę o dieslu nie wspominając.

Jeśli benzyna to powyżej 100KM masz tylko 1.4 16V AFH 101KM ori silnik z 6n albo 1.6 16V 120KM z GTI, oba p&p.

Jeśli chodzi o diesla to AHU albo ALH odpowiednio 90KM i 110KM też z polo 6n tyle że classic/variant ale do hb też pasują. Te silniki przy niedużym nakładzie pieniężnym można fajnie ożywić a TDI w 6n "podłubane" idzie bardzo dobrze ;)
Wybór należy do Ciebie ;)
Ślesin 2016 - Najniższe Polo 6n/6n2 :D

Fake GTI, czyli jadowite jeden cztery by Zdrowy xD <--- Zapraszam :)
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

ja bym pakowal tdi na pompie czyli VP. Ceny nie sa duze. Wstawiasz wszystko od jakiegos golfa 4, leona, octavi itp. Moze byc nawet angol. najlpiej ALH albo ASV z racji iz sa to siniki na zmiennej geometrii ikomp powinienbyc ten co sie chipsuje po OBD2. Zrobienie takeigo tdi na jakies 170 koni to nieduzy wydatek. Powyzej zaczynaja sie wieksze wydatki.
Awatar użytkownika
yakubo1990
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 58
Rejestracja: 23 sie 2015, 23:04

Post autor: yakubo1990 »

Właśnie myślę o TDI z polo classic ALH. Miałem kiedyś Leona w takim motorze i ponad 150 kucy bez problemu było zrobić. Został mi jeszcze komputer z chipem od ALH.

Tylko czy na pewno podejdzie ten z Varianta? Wydawało mi się, że variant to już inaczej ma mocowania itd? :niewiem:
Awatar użytkownika
Zdrowy
Początkujący
Początkujący
Posty: 174
Rejestracja: 30 gru 2013, 23:59
Lokalizacja: SBI

Post autor: Zdrowy »

Łapy są tak samo w variancie i hb
Ślesin 2016 - Najniższe Polo 6n/6n2 :D

Fake GTI, czyli jadowite jeden cztery by Zdrowy xD <--- Zapraszam :)
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote="Zdrowy"]Łapy są tak samo w variancie i hb[/quote]

Niestety nie kolego... :blush2:
Variant ma bliźniaczą komorę do golfa 3.

Co do swapa na 1.9tdi, na forum jeden koles robił -> viewtopic.php?f=29&t=30955&start=20
Niestety zdjecia wygasły, a opis jest lakoniczny.
Jakby nie było, bez rzeźby się nie obejdzie
Awatar użytkownika
yakubo1990
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 58
Rejestracja: 23 sie 2015, 23:04

Post autor: yakubo1990 »

Tak właśnie przypuszczałem, że Variant ma komorę inną, bardziej jak cordoba i golf III.

Poszukam jeszcze na spokojnie na forach zagranicznych i może coś konkretnego znajde :)

DZięki za info :)
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

na angielskich stronach znajdziesz lepsze opisy swapu 1.9tdi do 6n/6n2

w 6n i 6n2 były bliźniacze 1.9D i SDI więc łapy silnika można wziąć od nich, ale łapę skrzyni trzeba już dorobić
oczywiście musi być skrzynia 5b, bo 6 jest za długa i wymaga sporego rżnięcia podłużnicy
Awatar użytkownika
yakubo1990
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 58
Rejestracja: 23 sie 2015, 23:04

Post autor: yakubo1990 »

Zastanawia mnie jeszcze czy nie bedzie problemu z półosiami. Poszukam i zobaczę co znajdę. :crazy:
Awatar użytkownika
Zdrowy
Początkujący
Początkujący
Posty: 174
Rejestracja: 30 gru 2013, 23:59
Lokalizacja: SBI

Post autor: Zdrowy »

[quote="krzychu20"][quote="Zdrowy"]Łapy są tak samo w variancie i hb[/quote]

Niestety nie kolego... :blush2:
Variant ma bliźniaczą komorę do golfa 3.

Co do swapa na 1.9tdi, na forum jeden koles robił -> viewtopic.php?f=29&t=30955&start=20
Niestety zdjecia wygasły, a opis jest lakoniczny.
Jakby nie było, bez rzeźby się nie obejdzie[/quote]

W takim razie przepraszam za wprowadzenie w błąd. W końcu człowiek uczy się całe życie ;)
Ślesin 2016 - Najniższe Polo 6n/6n2 :D

Fake GTI, czyli jadowite jeden cztery by Zdrowy xD <--- Zapraszam :)
Awatar użytkownika
yakubo1990
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 58
Rejestracja: 23 sie 2015, 23:04

Post autor: yakubo1990 »

Z tego co patrze po zagranicznych forach to dużo osób decyduje się na 1.8T:
http://www.edition38.com/forums/index.p ... pic=416206
http://www.edition38.com/forums/index.p ... pic=498054


TDI jeszcze nie znalazłem fajnego opisu.

Wychodzi na to, że przy 1.8T i 2.3 aqn jest duża ingerencja w podłużnice.

Jakby ktoś znalazł temat z fotami SWAPa na TDI to byłbym wdzięczny :)
Awatar użytkownika
VWV
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 401
Rejestracja: 19 lip 2010, 14:33
Lokalizacja: WML

Post autor: VWV »

Kiedyś było jedno znane polo 6n z TDI podłubanym. Stara gwardia powinna pamiętać Katherine ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”