[9n]Który silnik najlepszy a którego unikać

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
piotrek233
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 19 lip 2010, 19:02

[9n]Który silnik najlepszy a którego unikać

Post autor: piotrek233 »

Witam,
Muszę siostrze na szubko kupić jakąś polówkę. poprzednio jeździła 6n2 1,4 aud.Oprócz filtrów, oleju- nic przy aucie nie było robione żądnych usterek. Niesyte auto rozbite i trzeba szukać czegoś innego. Mam pytanie jaki silnik jest najmniej awaryjny/najlepszy a którego unikać, chodzi o benzynę. Na forum wyczytałem, że w 9n były 4 silniki
1.2 6v 54km
1.2 12v 64km
1.4 16v 75km
1.4 16v 100km
Generalnie auto ma być tanie w eksploatacji, będzie użytkowanie tylko w mieście.
Awatar użytkownika
Winiacz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 10 maja 2014, 23:28
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Winiacz »

Unikaj 3 cylindrowych silników. Nic dobrego z nich nigdy nie wynikło. A nawet w mieście czuje się braki mocy.
d
darek11
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 06 paź 2010, 19:45

Post autor: darek11 »

Ja mam ADX,1.3. Silnik prosty, bez "bajerów", ponad 200 tys. bez najmniejszej usterki.
n
neos50
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 20 lis 2011, 20:15

Post autor: neos50 »

Polecam któryś z silników 1.4 niezależnie od mocy, 1.4 jest zdecydowanie dynamiczniejsze i trwalsze niż 1.2. Spalanie też pewnie będzie podobne.
Awatar użytkownika
PaKoz92
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 11 paź 2015, 13:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PaKoz92 »

Z czystym sumieniem mogę Ci polecić 1.4 16v 75km. Do chwili obecnej średnie spalanie z ~5,5 tysiąca km wyniosło 7litrów ;) Dynamika jaką oferuje zupełnie wystarcza do miejskiej jazdy.
Do tej pory zero niespodzianek, tylko same czysto eksploatacyjne sprawy :)
Awatar użytkownika
Minimarek
Początkujący
Początkujący
Posty: 103
Rejestracja: 24 lis 2013, 14:58

Post autor: Minimarek »

[quote=""darek11""]Ja mam ADX,1.3. Silnik prosty, bez "bajerów", ponad 200 tys. bez najmniejszej usterki.[/quote]

To raczej nie w 9n

[quote=""Winiacz""]Unikaj 3 cylindrowych silników. Nic dobrego z nich nigdy nie wynikło. A nawet w mieście czuje się braki mocy.[/quote]

Nie tak do końca. Ten 1.2 12V miał wadliwy układ rozrządu (napinacz), więc raczej unikać. Mam 1.2 6V i powiem tak, na same dojazdy do pracy jest ok, tym bardziej, że teraz nie warto przekraczać 100 km/h, z wiadomych powodów. Nie jest on jakiś super dynamiczny, ale bez przerwy muszę kogoś wyprzedzać i daje rade. Fakt, jak jadę gdzieś w trasę i trzeba szybko wyprzedzić jakiegoś tira to jest trochę problematyczne. Jednakże jadąc A1 i tak wyprzedzam sporą ilość samochodów, bo mimo lepszych samochodów jadą jak żółwie.

[quote=""PaKoz92""]Z czystym sumieniem mogę Ci polecić 1.4 16v 75km. Do chwili obecnej średnie spalanie z ~5,5 tysiąca km wyniosło 7litrów ;) Dynamika jaką oferuje zupełnie wystarcza do miejskiej jazdy.
Do tej pory zero niespodzianek, tylko same czysto eksploatacyjne sprawy :)[/quote]

No i tu muszę przyznać, 1.4 to najlepszy wybór. w moim 1.2 54km i masa samochodu powoduje, że spalanie jednak jest troszkę większe. W tym 1.4 powinno dać się zejść sporo poniżej 7l. W moim 1.2 mam teraz 7.1l/100km, a nie jadę jak "emeryt".
p
piotrek233
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 19 lip 2010, 19:02

Post autor: piotrek233 »

[quote=""Minimarek""][quote=""darek11""]Ja mam ADX,1.3. Silnik prosty, bez "bajerów", ponad 200 tys. bez najmniejszej usterki.[/quote]

To raczej nie w 9n

[quote=""Winiacz""]Unikaj 3 cylindrowych silników. Nic dobrego z nich nigdy nie wynikło. A nawet w mieście czuje się braki mocy.[/quote]

Nie tak do końca. Ten 1.2 12V miał wadliwy układ rozrządu (napinacz), więc raczej unikać. Mam 1.2 6V i powiem tak, na same dojazdy do pracy jest ok, tym bardziej, że teraz nie warto przekraczać 100 km/h, z wiadomych powodów. Nie jest on jakiś super dynamiczny, ale bez przerwy muszę kogoś wyprzedzać i daje rade. Fakt, jak jadę gdzieś w trasę i trzeba szybko wyprzedzić jakiegoś tira to jest trochę problematyczne. Jednakże jadąc A1 i tak wyprzedzam sporą ilość samochodów, bo mimo lepszych samochodów jadą jak żółwie.

[quote=""PaKoz92""]Z czystym sumieniem mogę Ci polecić 1.4 16v 75km. Do chwili obecnej średnie spalanie z ~5,5 tysiąca km wyniosło 7litrów ;) Dynamika jaką oferuje zupełnie wystarcza do miejskiej jazdy.
Do tej pory zero niespodzianek, tylko same czysto eksploatacyjne sprawy :)[/quote]

No i tu muszę przyznać, 1.4 to najlepszy wybór. w moim 1.2 54km i masa samochodu powoduje, że spalanie jednak jest troszkę większe. W tym 1.4 powinno dać się zejść sporo poniżej 7l. W moim 1.2 mam teraz 7.1l/100km, a nie jadę jak "emeryt".[/quote]

Kolego powiedz coś o tym rozrządzie, podobno w któryś rocznikach - naprawili tę usterkę. Ewentualnie jakby po kupnie wymienić wadliwy napinacz? jest sens o czymś takim myśleć czy po prostu odpuścić.
Awatar użytkownika
Marcin900
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 10 lut 2013, 11:29
Lokalizacja: Lublin okolice

Post autor: Marcin900 »

1.4 zgadza się duzo dynamiczniejszy, 1.2 w tym samochodzie to tragedia, i awaryjne i nie jedzie, 1.4 czasem strach wyprzedzać a co dopiero 1.2.
Co do 1.4 16v 75km BBY to ten silnik tez za rewelacyjny nie jest, ponieważ ma wadę fabryczna, na zimno pracuje trochę ciszej jak diesel (po rozgrzaniu ok) i przy większych prędkościach obrotowych zwłaszcza powyżej 3tys potrafi spalić trochę oleju (Zalanie oleju 5w50 duzo poprawia). W tych silnikach zastosowano wadliwe tłoki, i tylko ich wymiana na poprawiona wersje rozwiązuje całkowicie problem. Poza tym silniki bez awaryjne oczywiście pod warunkiem ze na czas robi sie obsługi, czyli filtry olej itp. Bardziej polecam silniki od 2006r czyli 1.4 16v 85kM te silniki sa już pozbawione wady którą opisałem powyżej. Tylko te silniki sa już w modelu po lifcie czyli 9n3.
p
piotrek233
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 19 lip 2010, 19:02

Post autor: piotrek233 »

Wielkie dzięki o takie informacje mi chodzi. I jak ktoś ma jeszcze jakieś spostrzeżenie niech pisze.

Trochę poczytałem i rzeczywiście silniki 1.4 mają wadę fabryczną, czyli tłoki. klepanie w silniku i pobór oleju. koszt zabawy w naprawę koło 3 tyś.

http://www.klubseatibiza.pl/forum/benzy ... 56478.html
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... 25&t=18344

Ja odpuszczam silniki 1.4 16V
Awatar użytkownika
Marcin900
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 10 lut 2013, 11:29
Lokalizacja: Lublin okolice

Post autor: Marcin900 »

[quote=""piotrek233""]Wielkie dzięki o takie informacje mi chodzi. I jak ktoś ma jeszcze jakieś spostrzeżenie niech pisze.

Trochę poczytałem i rzeczywiście silniki 1.4 mają wadę fabryczną, czyli tłoki. klepanie w silniku i pobór oleju. koszt zabawy w naprawę koło 3 tyś.

http://www.klubseatibiza.pl/forum/benzy ... 56478.html
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... 25&t=18344

Ja odpuszczam silniki 1.4 16V[/quote]


Jak 1.4 16v to od 2006r, sa juz ok.
p
piotrek233
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 19 lip 2010, 19:02

Post autor: piotrek233 »

Auto dla siostry, budżet do 10 tyś. Więc się nie załapie
a
arekk_89
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 01 sty 2014, 22:48

Post autor: arekk_89 »

Ja wypowiem się na temat silnika 1.2 12V kod AZQ, rocznik 2003. Mianowicie auto kupiłem równe 2 lata temu, przejechałem nim 35 tys km. Auto było sprowadzone z Niemiec, bezwypadkowe i z potwierdzonym przebiegiem 120 tys. km, obecnie ok. 155 tys. km. Po zakupie wymieniłem rozrząd (na wersję z poprawionym dłuższym ślizgiem), wymieniłem olej, świece zapłonowe, filtry... Przy 145 tys. km wymieniłem jeszcze łożysko w kole. Auto jeździ bez problemów, silnik od wymiany do wymiany nie bierze oleju, latam często po autostradach z prędkościami rzędu 140-150 km/h i nic się nie dzieje. Nie psioczcie na ten silnik, bo wcale nie jest taki zły. Najwięcej do powiedzenia mają osoby które nie miały styczności z tym silnikiem. Wystarczy po zakupie zmienić rozrząd (koszt zestawu ok. 350 zł, więc majątek to nie jest) i masz święty spokój. Co do dynamiki to się zgodzę, auto przyspiesza kiepsko, ale posiadając trochę umiejętności można jeździć sprytnie i nie być zawalidrogą. Jeśli chodzi o spalanie, to u mnie kształtuje się na poziomie 6.8l/100km.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”