Strona 1 z 2
Tarcze do 6N1 AEV - niewentylowane czy wentylowane?
: 15 gru 2015, 21:11
autor: NATE
Witajcie,
mam dylemat czy pasują wentylowane tarcze do 1.0 benzyny AEV w polówce 6N ?
Katalog Zimmermann pokazuje, ze do AEV są niewentylowane (takie jak mam teraz) i wentylowane. Różnica jest w grubości - 10mm niewentylowane, i 18mm wentylowane. Czy rzeczywiście wymieniając teraz posiadane niewentylowane wcisnę tam wentylowane o prawie podwójnej grubości ? Zapewne ktoś na forum przerabiał już temat i doradzi...
z góry dzięki

Re: Tarcze do 6N1 AEV - niewentylowane czy wentylowane?
: 15 gru 2015, 22:35
autor: savic
tematu nie przerabiałem , ale bez wymiany zacisków raczej się nie obejdzie
Re: Tarcze do 6N1 AEV - niewentylowane czy wentylowane?
: 16 gru 2015, 7:58
autor: Anonymous
tarcze wentylowane i niewentylowane mają inne zaciski = nie wsadzisz tarczy wentylowanej bez zmiany zacisków
zimmerman nie jest dobra marką, niewiele więcej dasz za boscha, ate czy textar-a (marka znana z ciężarówek wchodząca na rynek osobówek)
Re: Tarcze do 6N1 AEV - niewentylowane czy wentylowane?
: 16 gru 2015, 9:25
autor: NATE
Dziękuje bardzo za pomoc ! Zatem musze teraz męczyć sklep internetowy zeby czasem nie wysłali wentylowanych... tak mi się wydawało po cenie, ze koleś mi wyśle wentylowane (są grubsze i droższe).
O Zimmermann'ie mam wprost przeciwne zdanie - ujeżdżamy je w rodzinie i wśród znajomych od lat, i ciężko lepiej poprawić hamulce standardową wymianą tarcz i klocków niż zestawem Zimmermann'y + klocek ferodo (ostatnie zimmermany w aucie 2.0 115km wytrzymały 100,000 tys. i wymieniłem je ze względu na grubość - nie pękły i nie były krzywe)
ATE nie produkuje tarcz, podobnie jak i Bosch - w przeciwieństwie do Zimmermanna. O textarach to już kolejna dobra opinia, rzeczywiście muszą być niezłe
Re: Tarcze do 6N1 AEV - niewentylowane czy wentylowane?
: 16 gru 2015, 15:56
autor: krzyDOLAR
[quote=""Dinozaur""]zimmerman nie jest dobra marką[/quote][quote=""NATE""]ATE nie produkuje tarcz[/quote]skąd macie takie informacje?
Re: Tarcze do 6N1 AEV - niewentylowane czy wentylowane?
: 16 gru 2015, 20:34
autor: NATE
Ate jest producentem gotowych ukladow hamulcowych do aut, czyli bierze tarcze od jednego, klocki od drugiego itd.
Znajdziesz na Youtubie wyklad caly o tym jak i o klockach - chyba tylko textar i ferodo produkuje klocki na 1szy montaż a reszta sprzedaje pod swoja nazwa (upraszczam i tak w skrócie - musisz poszukać dokładniej)
Tu masz ważny wycinek, trafia w punkt
https://m.youtube.com/watch?v=DWkK_SPOJn4
Re: Tarcze do 6N1 AEV - niewentylowane czy wentylowane?
: 16 gru 2015, 21:18
autor: krzyDOLAR
fakt iż ate bądź trw nie produkuje tarcz/klocków na pierwszy montaż jest wszechobecnie jasny, żaden z tych producentów nie ukrywa tego. napisałeś jednak że
ATE nie produkuje tarcz, nie zaznaczając że masz na myśli pierwszy montaż. to tak, jakbyś twierdził że ate jest koncesjonerem/pakowaczem i swoje produkty podkupuje.
btw.
TU kolejny sponsorowany artykuł na ten temat
Re: Tarcze do 6N1 AEV - niewentylowane czy wentylowane?
: 16 gru 2015, 22:07
autor: NATE
Nie wiem czy tak nawet nie jest jak napisałem

znasz kogoś kto pracuje w fabryce ATE gdzie na linii powstają tarcze ATE ? Pytam serio
Re: Tarcze do 6N1 AEV - niewentylowane czy wentylowane?
: 17 gru 2015, 8:11
autor: JuStIcE
NATE
Kolego, polecam trochę pokory. Krzychu sprzedaje części samochodowe, więc wie, co mówi. ATE produkuje jedne z najlepszych tarcz w relacji cena/jakość. Power Disc od ATE to według mnie najlepsze tarcze, jakie można do Polo 6N zamontować. A jeżeli chodzi o Zimmermanna, to naprawdę dinozaur, popłynąłeś... To, że o marce nie słyszałeś, wcale nie znaczy, że jest zła. Wręcz przeciwnie, Zimmermanna postawiłbym wyżej niż powszechnie dostępne Brembo.
Re: Tarcze do 6N1 AEV - niewentylowane czy wentylowane?
: 17 gru 2015, 8:32
autor: Anonymous
No widzisz ja słyszałem odmienne zdanie, akurat mi ich nie polecono.
Re: Tarcze do 6N1 AEV - niewentylowane czy wentylowane?
: 17 gru 2015, 9:34
autor: krzyDOLAR
NATE
skończ siać ferment, bo później słyszę pytania czy to faktycznie
mikoda robi tarcze na pierwszy montaż dla bmw, bo tak ktoś napisał na forum. albo że ktoś na allegro oferuje ate 10% taniej niż mam ja, twierdząc przy tym że
made in prc na pudełku oznacza
PRoduct of
Continental

, podczas gdy pudełko wygląda tak:
Dinozaur
odnośnie zimmermanna, fakt - mieli kiedyś problemy z jakością. przez pewien czas produkowali tarcze z wadliwego stopu, przez co ulegały one uszkodzeniu. dotyczyło to głównie tarcz z linii
sport/formula z i skutkowało pojawianiem się mikropęknięć pomiędzy wierconymi otworami. w konsekwencji dalszego użytkowania pojawiały się pęknięcia widoczne gołym okiem. obecnie problem został rozwiązany i tarcze cieszą się dobrą opinią.
wracając do tematu samego swapy litych tarcz - najlepszym rozwiązaniem byłaby wymiana zwrotnic na te z odkręcanym jarzmem i montaż tarcz 256mm
Re: Tarcze do 6N1 AEV - niewentylowane czy wentylowane?
: 17 gru 2015, 22:16
autor: NATE
Podaj choc jedna fabryke z logo ATE na portiernii gdzie sa robione tarcze - niewazne w jakim kraju: pl czechy slowacja, niewazne. Jedna choc.
Re: Tarcze do 6N1 AEV - niewentylowane czy wentylowane?
: 17 gru 2015, 23:57
autor: krzyDOLAR
ate nie udziela informacji, w której fabryce dany element został wyprodukowany. wszystkie produkty opatrzone są adresem centrali:

można sprawdzić jedynie oryginalność poprzez kod bezpieczeństwa tec identify
aby pomóc Ci to zrozumieć, odsyłam do ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
"Art. 11 ust. 4. Przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, handlowe, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności."
Re: Tarcze do 6N1 AEV - niewentylowane czy wentylowane?
: 18 gru 2015, 8:51
autor: Skfarek
Dorzucę swoje trzy grosze - większość opinii pt "te tarcze/klocki sa do d..py" bierze się z tego że źle zostają dobrane klocki do tarcz, tzn. albo za miękkie albo za twarde. Najprostszym rozwiązaniem będzie kupno tarcz i klocków tego samego producenta a więc dobranych do siebie, nie będzie wówczas problemów z piszczeniem, przyspieszonym zużyciem itd. Nie twierdzę, że zawsze zestaw pt. inny producent tarczy/inny producent klocka nie zadziała, wręcz przeciwnie tylko wracamy do punktu o odpowiednim doborze a do tego już odpowiednia wiedza jest potrzebna

Kolejną sprawą są wymagania użytkowników rzutujące na opinie, niektórzy by chcieli by zestaw hamował rewelacyjnie i do tego najlepiej wytrzymywał 100 tys km
PS. tak było np. z tarczami zimmermana, po prostu najlepiej działają z klockami zimmeramana

Re: Tarcze do 6N1 AEV - niewentylowane czy wentylowane?
: 27 gru 2015, 17:29
autor: NATE
Panowie ja probuje tez Sam cos zrozumiec - Te info z pudelka ...dzieki za fachowosc w podejsciu do ematu ale to Nic Nam nie mowi. Gdybysmy znali kogos pracujacego na linii produkcyjnej ate to taka wiedza bylaby duzo warta. Ewentualnie kogos kto pracuje w TRW i powiedzialby ze robia tarcze ate. Przestalibysmy wtedy gdybac i jarac sie ate czy dowolnym innym producentrm, i przeplacac kupujac towar u zrodla.