[6N2] 1.4 TDI pracuje na 2 cylindrach + problem z turbo
: 27 paź 2015, 10:31
Od jakiegoś czasu zmagam się z problemem w 1.4 TDI z przebiegiem 222 tys. km. Zaczęło się jeszcze, gdy temperatury zewnętrzne były na poziomie +20 st. C - po odpaleniu z rana zdarzało się, że na pół sekundy silnik przerywał. Na początku bardzo rzadko, później coraz częściej. Ostatnio wraz ze spadkiem temperatur doszło do tego, że po odpaleniu na zimno silnik pracuje praktycznie od razu na 2 cylindrach. Wraca do normalnej pracy, gdy się trochę rozgrzeje, ale nie samoczynnie - trzeba go zgasić i zapalić ponownie. Dodam, że ostatnio parę razy zapalił bez opisywanego problemu. Czasem zdarza się, że przez kilkanaście sekund po odpaleniu jest ok i dopiero po tym czasie zaczyna przerywać. Czyżby to był objaw padającego pompowtryskiwacza?
Żeby nie zakładać drugiego tematu zapytam też o drugi problem, który zaczął występować trochę wcześniej niż opisywany powyżej - przy jeździe autostradą, gdy chcę rozpędzić auto powyżej 135 km/h silnik przechodzi w tryb awaryjny. Podobnie się dzieje, gdy na trójce albo czwórce pociągnę silnik powyżej 4 tys. obr. Byłem z tym u mechanika, ale nie miałem czasu zostawić mu auta - odczytał błędy i powiedział, że turbina się zacina. Na co mam się przygotować jeśli chodzi o turbinę? Zawór sterujący pada?
Żeby nie zakładać drugiego tematu zapytam też o drugi problem, który zaczął występować trochę wcześniej niż opisywany powyżej - przy jeździe autostradą, gdy chcę rozpędzić auto powyżej 135 km/h silnik przechodzi w tryb awaryjny. Podobnie się dzieje, gdy na trójce albo czwórce pociągnę silnik powyżej 4 tys. obr. Byłem z tym u mechanika, ale nie miałem czasu zostawić mu auta - odczytał błędy i powiedział, że turbina się zacina. Na co mam się przygotować jeśli chodzi o turbinę? Zawór sterujący pada?