(9n3) Mikrostyk zamka -było wiele razy ...

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

P
Polo_24
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 28 cze 2015, 15:52

(9n3) Mikrostyk zamka -było wiele razy ...

Post autor: Polo_24 »

Czytałem tematy dotyczące mikrostyku zamka drzwi kierowcy, w oparciu o tę wiedzę i fotorelacje o których wspominaliście (passat i golf - YT)
przystąpiłem do demontażu. Tapicerka wiadomo z oporami ale zeszła, dwie spinki złamałem, - użyłem zgodnie z podpowiedzią łyżki drewnianej (trzonek dużego płaskiego pędzla).
Następnie odkręciłem ok. 10 śrub, aby "rozwarstwić" blacharkę drzwi, potem zdjąłem plastikowe okrągłe korki (fotorelacja) i pod nimi miały się ukazać śruby mocujące
prowadnice szyby.

Niestety nie ma ich tam ;) , pusto i głucho. Prowadnice są nitowane (duże zrywalne nity po dwa na każdą). Podglądnąłem (lusterko dentystyczne), że na końcach są rolki plastikowe a na nich
napięta stalowa linka, no i tutaj poległem. Nie wiem jak to jest zrobione ale jeżeli roznituje prowadnice a naciąg linki się zwolni i spadnie, wtedy d^^^pa blada. Skręciłem blachy z powrotem
założyłem tapicerkę i niestety nie działa sterowanie podnośnika szyby, przyciski z drzwi. Kluczykiem można podnosić i opuszczać szybę, jutro dalej z tym walczę, mimo, że się świecą knefle i przewody ok. cos musiało się zrypać :(

Czy ktoś z Was rozbierał drzwi w 9N3, jeżeli tak, - jak ściągnąć prowadnice, aby się to nie rozsypało. Na foto relacjach zwalniają tylko dwie śruby po to, aby przechylić prowadnice i wysunąć szybę
(passat) tutaj tak się nie da :( , jeżeli zerwie się nity i odejmie blachę maskującą prawdopodobnie prowadnice i szyba podniesiona max. do góry pozwolą na demontaż zamka. Na forum nie znajduję żadnych fotek dot. tego problemu w 9N3.
Dziękuję i pozdrawiam.
n
neos50
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 20 lis 2011, 20:15

Post autor: neos50 »

Temat jest dość prosty, polecam książkę sam naprawiam, tutaj masz skany na których wszystko jest opisane http://zapodaj.net/02ba95b8a467b.jpg.html http://zapodaj.net/801e54578807b.jpg.html http://zapodaj.net/4ae3c17f20c14.jpg.html jak to przeczytasz to wszystko ci się rozjaśni.
P
Polo_24
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 28 cze 2015, 15:52

Post autor: Polo_24 »

[quote="neos50"]Temat jest dość prosty, polecam książkę sam naprawiam, tutaj masz skany na których wszystko jest opisane http://zapodaj.net/02ba95b8a467b.jpg.html http://zapodaj.net/801e54578807b.jpg.html http://zapodaj.net/4ae3c17f20c14.jpg.html jak to przeczytasz to wszystko ci się rozjaśni.[/quote]
Prosty- hmmm, też chciłbym tak powiedzieć. Dzięki bardzo za skany, niestety to nie te drzwi.... mam 9N3 z 2008r.
Dziękuję i pozdrawiam.
n
neos50
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 20 lis 2011, 20:15

Post autor: neos50 »

Tutaj masz jeszcze wcześniejszą stronę, na której jest wzmianka o drzwiach przednich. http://zapodaj.net/31dc1b31e2b7b.jpg.html
P
Polo_24
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 28 cze 2015, 15:52

Post autor: Polo_24 »

[quote="Marcin86c"]taki problem kupić książkę?[/quote]
Żaden problem, na pewno kupię. Tylko teraz mam rozwalone drzwi (samochód córki), po drodze coś porypałem z podnoszeniem szyb, za oknem śnieg !!!, -3 st.,
dzisiaj pojedzie autobusem i takie tam ....ale kupie na bank :) tylko interesowała by mnie wersja od 2008r., jaki jest ostatnie wydanie?.

[quote="Polo_24"]tutaj masz jeszcze wcześniejszą stronę, na której jest wzmianka o drzwiach przednich.[/quote]
Dzięki bardzo, zaraz biegnę do garażu powalczyć dalej.
Dziękuję i pozdrawiam.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

http://allegro.pl/volkswagen-polo-seat- ... 87163.html
zawsze wydają mieszane
w środku będzie rozdzielane dla poszczególnych modeli (9n, 9n3 ibiza) w momencie gdy występują różnice
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Witam
W prawdzie manuala jeszcze nie skończyłem - pozostał opis rozbiórki siłownika i montażu go w drzwiach, ale to co już napisałem Ci zamieszczam. Nie mam kiedy tego skończyć... Myślę, że to Ci pomoże:
Manual zrobiony przeze mnie :)
http://przeklej.org/file/NEnGcy/MANUAL.zamki.pdf

Pozdrawiam
P
Polo_24
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 28 cze 2015, 15:52

Post autor: Polo_24 »

[quote="Witek6935"]Witam
W prawdzie manuala jeszcze nie skończyłem - pozostał opis rozbiórki siłownika i montażu go w drzwiach, ale to co już napisałem Ci zamieszczam.
Pozdrawiam[/quote]
Dzięki bardzo, za ten manual należy Ci się flaszka :), przed chwilą wróciłem z garażu i po 9 godz. walki padam jak pies, kolejna porażka. Teraz chce przywrócić działanie podnośnika szyb i póki co złożyć drzwi. Doszedłem dzisiaj do tego, że otwory okrągłe zaślepione gumowymi tarczami faktycznie ukazują śruby mocujące szybę ale tylko w pewnym położeniu.
Kluczykiem manipulowałem, aby szyba stanęła właśnie tak i ukazały się wkręty (aut. podnoszenie mam uszkodzone).
Wyjąłem szybę i odkręciłem blachę z prowadnicami, myślałem , ze wyjdzie ale niestety zamek trzyma tj. razem z klamką. Nie umiem tego skumać jak przez otwór ok. 10 mm zaslepiony gumowym korkiem można zwolnic klamkę - video na YT dot. passata.

Piszę trochę chaotycznie, sorry ale oczy mi się zamykają, jutro dalej walka.
Dziękuję i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Bardzo prosto. W tym otworze jest śruba. Poluzowujesz ją i dzięki temu możesz wyjąć bębenek/zaślepkę. Powinna wyjść bez potrzeby podważania jakimkolwiek narzędziem. Jak już wyjmiesz, wyczepiasz linkę - podważasz wkrętakiem. Potem klamkę, żeby wyjąć to już łatwizna. Ciągniesz za nią tak jakbyś chciał otworzyć drzwi, i ciągniesz w stronę otworu po bębenku. Potem będziesz ją mógł wyciągnąć "z zawiasu" klamki.

Pozdrawiam
n
neos50
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 20 lis 2011, 20:15

Post autor: neos50 »

Co do odblokowania, wyjęcia klamki to zobacz jeszcze na ten filmik https://www.youtube.com/watch?v=BG4dIFhXB_o, co prawda dotyczy golfa ale w polo jest praktycznie identycznie. Pod tą zaślepką z boku drzwi jest taka śrubka którą się odkręcana przy pociągniętej klamce.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

W niektórych modelach są dwie śrubki trzymające wkładkę zamka.
Lenistwo drogą do postępu
P
Polo_24
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 28 cze 2015, 15:52

Post autor: Polo_24 »

[quote="Witek6935"]Bardzo prosto. W tym otworze jest śruba. Poluzowujesz ją i dzięki temu możesz wyjąć bębenek/zaślepkę.
Pozdrawiam[/quote]
Wczoraj głowę bym sobie dał obciąć, że tam nie ma śruby tylko coś na kształt łba od nitu. Teraz już nie, łeb się pryzda bo muszę to skończyć ;) .

[quote="neos50"]Pod tą zaślepką z boku drzwi jest taka śrubka którą się odkręcana przy pociągniętej klamce.[/quote]
Ona jest widoczna tylko przy odciągnietej klamce?. A przy składaniu jak wpadnie do środka śruba to masakra ;) .

[quote="neos50"]Pod tą zaślepką z boku drzwi jest taka śrubka którą się odkręcana przy pociągniętej klamce.[/quote]
Dzięki za filmik, śrubka na imbus, może jest z^^^^^^^na kurzem i dlatego jej nie widzę, tylko wydaje mi się że to łeb od nitu.

[quote="Wolga85"]W niektórych modelach są dwie śrubki trzymające wkładkę zamka.[/quote]
Oby nie u mnie :( , już jestem mokry, że przy skłądaniu ta śrubka mi wpadnie do drzwi.

Musiałem dzisiaj rano złożyć drzwi, fura potrzeba do pracy (nie chce się córce autobusem jeździć, - hehehe), w weekend ponownie przystąpię do walki.
Skoro tyle pieprzenia z tym jest, nie ma sensu rozkładać drzwi bez nowego mikrostyku.
Czy ten przełącznik jest jednego rodzaju?, może najlepiej udać się do ASO. Pisaliście wcześniej że można go wyczyścić itd., ale na to nie mogę liczyć.
Może ma ktos fotkę tego mikrostyku?

Dzięki bardzo za poświęcony czas.

ps. Jeszcze jedno - śrubkę się tylko poluzowuje, nie wykręca całkowicie?.
Dziękuję i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Minimarek
Początkujący
Początkujący
Posty: 103
Rejestracja: 24 lis 2013, 14:58

Post autor: Minimarek »

[quote="Polo_24"]
Ona jest widoczna tylko przy odciągnietej klamce?. A przy składaniu jak wpadnie do środka śruba to masakra ;) .
[/quote]
Śruba jest widoczna cały czas, po wyciągnięciu zaślepki, ale aby wyjąc wkładkę, należy pociągnąć klamkę i dopiero wtedy odkręcać tą śrubkę. Tak łatwo nie wpadnie do środka, odkręcałem w trzech drzwiach u mnie, zawsze czuć opór pod koniec. Trzymasz ręką klamkę pociągniętą, drugą ręką odkręcasz tą śrubę a dwoma palcami pierwszej ręki po woli sprawdzasz, czy wkładkę już można wyjąć.

[quote="Polo_24"]
Dzięki za filmik, śrubka na imbus, może jest z^^^^^^^na kurzem i dlatego jej nie widzę, tylko wydaje mi się że to łeb od nitu.
[/quote]

Śruba jest na torx, jeśli dobrze pamiętam to jest to torx 25, może wydawać Ci się, że to jakiś nit, ma ona płaski łeb.
[quote="Polo_24"]
Oby nie u mnie :( , już jestem mokry, że przy skłądaniu ta śrubka mi wpadnie do drzwi.
[/quote]
Śruby nie wykręcamy całkowicie, dlatego nie ma obawy, że wpadnie do środka drzwi, śruba jest jedna.

[quote="Polo_24"]
Skoro tyle pieprzenia z tym jest, nie ma sensu rozkładać drzwi bez nowego mikrostyku.
Czy ten przełącznik jest jednego rodzaju?, może najlepiej udać się do ASO. Pisaliście wcześniej że można go wyczyścić itd., ale na to nie mogę liczyć.
Może ma ktos fotkę tego mikrostyku?
[/quote]
Zdjęcie jest tutaj: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... d6b715def6

Co do problemu szyb, obsługiwane są one z modułu komfortu, sprawdź czy tam nie masz błędów.
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

[quote="Polo_24"]
Skoro tyle pieprzenia z tym jest, nie ma sensu rozkładać drzwi bez nowego mikrostyku.
Czy ten przełącznik jest jednego rodzaju?, może najlepiej udać się do ASO. Pisaliście wcześniej że można go wyczyścić itd., ale na to nie mogę liczyć.
Może ma ktos fotkę tego mikrostyku?

[/quote]

Kupujesz taką krańcówkę http://www.tme.eu/pl/details/v4nct7/mik ... -burgess/#

wymieniasz tylko samą górę, żeby nie kombinować z lutowaniem i mocowaniem.
P
Polo_24
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 28 cze 2015, 15:52

Post autor: Polo_24 »

Chłopaki ja się Wam niewypłacę :( ....
Jeszcze raz dzięki fest :) . Już się nie mogę doczekać soboty.
Na razie zamawiam przełącznik, z lutownaiem nie będzie problemu, mam za sobą kilkanaście lat pracy z lutownicą :) .

Zadzwoniłem z ciekawości do ASO, mają te przełączniki ale tylko w "zestawie z zamkiem" - 670 pln :(

Qwertypol ta krańcówka trochę się różni od tej z wcześniejszego linka, masz to przećwiczone w 9N3?, sorry że tak ględzę ale
dla mnie to będzie parę godzin roboty .....jak nie dwa dni ;) .
http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... d6b715def6
Dziękuję i pozdrawiam.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”