[6R] Dźwięk stuknięcia przy zmianie biegów.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
favi
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 11 lis 2012, 1:55
Lokalizacja: Podlasie

[6R] Dźwięk stuknięcia przy zmianie biegów.

Post autor: favi »

Od kilku dni zaczęło coś mi stukać w autku. Podczas ruszania, gdy puszczam sprzęgło i zanim samochód zacznie się toczyć słychać mocne stuknięcie. Przy zmiana z 1 na 2, czy 4 na 5 stuknięcie przy puszczeniu sprzęgła też występuje. Po wjechaniu na kanał ujrzałem mokrą prawą półośkę. W chwili ruszania samochodem końcówka ośki wysuwa się ze skrzyni w kierunku koła i powstaje właśnie ten dźwięk uderzenia. Na jednym obrazku strzałkami zaznaczyłem kierunek i widoczną "szparę" która powstaje przy wysunięciu, przez którą cieknie olej wraz z opiłkami.

Samochód ma 64 tys przebiegu, 2011 rok. Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem już? Czyżby padła skrzynia? Mechanizm różnicowy?
Załączam filmik i zdjęcia
https://youtu.be/swOxoGTkO0U
http://zapodaj.net/8328c798dec44.jpg.html
http://zapodaj.net/f5ab67fd3c377.jpg.html
http://zapodaj.net/fcf98c8eaef38.jpg.html
http://zapodaj.net/225bbb8989a1f.jpg.html
http://zapodaj.net/043cdf757ed32.jpg.html
u
ułe
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 04 maja 2011, 13:12
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Post autor: ułe »

wygląda jakby odkreciła lub urwała się śruba mocująca kielich w skrzyni biegów

Musisz odkręcić przegub te 6 śrub i po odsunięciu przegubu z półośką w środku pod przegubem powinna być śruba mocująca kielich do skrzyni sprawdz czy jest przykęcona czy może urwana
napewno bedziesz musial wymienić uszelnienie kielicha tzw. siemering i uzupełnić olej
Awatar użytkownika
favi
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 11 lis 2012, 1:55
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: favi »

Po rozebraniu okazuje się, iż prawdopodobnie rozleciał się mechanizm różnicowy w środku... Jest strasznie duży luz na łożyskach. W oleju jest mnóstwo opiłków metali.


Edit 09/10/2015
Skrzynia była u speca od skrzyń biegów, gdyż VW stwierdził, że oni tego nie naprawiają i skrzynia nadaje się do wymiany.
A mianowicie moja skrzynia była zbudowana z brazylijskich części i wg. speca one były wadliwe. Aso nie bierze za to odpowiedzialności....
Wymieniono łożyska układu, łożyska SKF, kompletne uszczelnienie, olej, ślizgi.
Stwierdził, że spotkał się już nie raz z tym, iż skrzynie manualne od VAGów przy niskich przebiegach ulegają awarii w skutek nietrwałych egzotycznych części.
Koszt naprawy/wymiany wg ASO - ok 7 tysięcy.
Koszt naprawy u specjalisty na lepszych podzespołach. - 2 tysiące
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”