Strona 1 z 2

[9N] Wymiana katalizatora

: 03 sie 2009, 11:15
autor: jacap
Mam pytanie czy ktoś wymieniał katalizator lub ma zastępsze rozwiązanie tego problemu, czy do modelu z 2004, silnik AWY 1.2 można zastosować strumienicę???, bo podobno można tylko wtedy kiedy jest jedna sonda, a z tego co się zroientowałem w w tym modelu są 2 sondy, przed i za katalizatorem

Re: Wymiana katalizatora

: 03 sie 2009, 11:36
autor: paffcio
jacap
jesli juz masz zamiar wyrzucac kata, to wstaw prostą rurę zamiast tego, te strumienice sa nic nie warte... a tak za katalizator dostaniesz pare groszy :)

Re: Wymiana katalizatora

: 03 sie 2009, 23:57
autor: jacap
no właśnie słyszałem opinie że strumienice nawet poprawiają osiągi samochodu, ale jak troche podzwoniłem to się dowiedziałem że do tego modelu co mam to nawet nie ma zamiennika i chyba będę skazany na nowy katalizator z całym układem do niego, bo on jest jakoś połaczony w cały układ

Re: Wymiana katalizatora

: 05 sie 2009, 20:53
autor: rat4
ja wyciąłem kata zaspawałem obudowę i jest OK,
spaliny bardziej śmierdzą, delikatnie lepiej się wkręca na obroty ale dosłownie niezauważalnie,
poza tym metaliczny odgłos z silnika, troszkę głośniejszy.
poza tym na szrocie dostałem 90 zł za tego starego kata. :-D (wkład zawiera b. cenną platynę w małych ilościach)
jeśli katalizator po 90 tysiach już nie działa to czemu wozić ten monolit jako balast?
jeśli chodzi o zmianę osiągów to nie czarujmy się, nie ma ich i nie będzie.
Strumienica to takie utopienie 50-100 zł. dla porównania około 2 skrzynki browara :lol:
Żeby coś poprawić w wydechu trzeba by było go zmodernizować już od kolektora, za taką kasę można najwyżej zrobić tuning optyczny np. kupić bra na maskę ;) o mechanicznym należy zapomnieć.
Wywalenie kata może minimalnie polepszyć prędkość spalin bo nie są one już blokowane przez katalizator. :good:
A przed operacją należy sprawdzić czy mamy w dowodzie rejestr. wpis VW POLO KAT. jeśli jest katalizator wpisany, pan diagnosta może się przyczepić i nie podbić badania.
Wyciąć kata nie mogą posiadacze nowszych aut gdzie są 2 sondy lambda przed i po katalizatorze. Tutaj nie ma mocnych trzeba wymienić katalizator na nowy co kosztuje sporo.... :scratch:
Tutaj wycięcie kata spowoduje przejście silnika w tryb awaryjny (większe spalanie) i zaświeci się kontrolka:
Obrazek

Re: Wymiana katalizatora

: 06 sie 2009, 10:01
autor: jacap
no właśnie niestety posiadam rocznik 2004 i on ma 2 sondy, wiec czeka mnie spory wydatek, dodatkowo dowiedziałem się że katalizator w tych polówkach jest jakos dziwnie połączony w układ i nie ma dlatego zamienników :(, masakra

Re: Wymiana katalizatora

: 06 sie 2009, 13:51
autor: rat4
szukaj zamienników, może jednak znajdziesz, no chyba że znajdziesz auto po dzwonie i ktoś ci to sprzeda,
może już ktoś wymyślił takie coś jak emulator tej sondy, do instalacji LPG jest emulator może tu by się dało coś w inną stronę pójść zamiast kupować za ciężkie pieniądze ten zakichany kat.

Re: Wymiana katalizatora

: 07 sie 2009, 16:12
autor: jacap
dzieki za podpowiedzi rat, w przyszłym tyg jestem ustawiony w warsztacie co sie zajmują wydechami, mzoę tam mi koleś cos poradzi

Re: Wymiana katalizatora

: 24 sie 2011, 23:14
autor: lopez89
Witam was,

podczas jazdy na autostradzie zapaliła mi się kontrolka silnika, po podpięciu kabla OBD-II (kolegi) na polskim Vagu komputer odczytał nr błędu 16804. Po skasowaniu błędu kontrolka znów się zapaliła, ale dopiero jak auto pracowało w trasie ok. godziny. Po nabyciu swojego kabla OBD-II za pomocą programu PCSCAN nr błędu to P0420. W tej chwili został na nowo skasowany, czekam czy po raz kolejny się nie zapali kontrolka.

Moim okiem wychodzi na to, że również i u mnie zapowiada się wymiana katalizatora, ale chciałbym się dowiedzieć paru informacji.

1. Czy z zepsutym katalizatorem można jeździć ?
2. Jakie są skutki jeżdżenia na zepsutym katalizatorze ?
3. O ile może więcej spalić nasz samochód ?
4. Jak można się upewnić na 100%, że to właśnie wina katalizatora ?
5. Czy naprawa w własnym zakresie jest możliwa i łatwa w warunkach domowo-blokowych ?

Re: Wymiana katalizatora

: 25 sie 2011, 10:22
autor: racer
[quote=""jacap""]dzieki za podpowiedzi rat, w przyszłym tyg jestem ustawiony w warsztacie co sie zajmują wydechami, mzoę tam mi koleś cos poradzi[/quote]
Tak z ciekawości to ile taki nowy katalizator kosztuje do tego modelu ?

Re: Wymiana katalizatora

: 25 sie 2011, 13:14
autor: jhosef
[quote=""racer""][quote=""jacap""]dzieki za podpowiedzi rat, w przyszłym tyg jestem ustawiony w warsztacie co sie zajmują wydechami, mzoę tam mi koleś cos poradzi[/quote]
Tak z ciekawości to ile taki nowy katalizator kosztuje do tego modelu ?[/quote]
Dedykowany z 800 na allegro
http://moto.allegro.pl/katalizator-vw-p ... 29863.html

W intercart BOSAL kosztuje 1666 zł.

Uniwersalny pewnie z połowę. Ale spalanie wchodzi w grę.

Re: Wymiana katalizatora

: 30 sie 2011, 13:36
autor: lopez89
Po jeżdżeniu z błędem: 16804/P0420/001056 (raczej katalizator), zalałem w niedziele sobie Pb98 i autem troszkę szarpało,
po dzisiejszej jeździe auto padło, brak mocy, szarpie, śmierdzi spalinami i chyba bo się nie znam daje lekką smugę białego dymu oraz świecąca się kontrolka silnika. Po prostu traktor!! Doczołgałem się do domu podpoiłem pod kompa i kolejny błąd: 16687/P0303/000771 (Cylinder nr 3 ? Wykryte wypadanie zapłonów). Panowie co robić jechać do mechanika, czy do tłumikarza ? Raczej wszystko się składa na katalizator, który narobił mi bigosu. Tylko że naprawa katalizatora bez naprawy tego drugiego błędu nie da mi stabilnej pracy samochodu ??

Re: Wymiana katalizatora

: 30 sie 2011, 15:19
autor: jhosef
Lopez89 jedź do mechanika na pomiar ciśnienia. Silniki 1,2 mają problem z zaworami na 3 cylindrze przez co tracą kompresję. A brak kompresji a w konsekwencji niedopalanie/niespalanie paliwa na jednym z cylindrów może skutkować problemami z katalizatorem nawet z jego zniszczeniem włącznie.

Re: Wymiana katalizatora

: 02 wrz 2011, 9:17
autor: Witek6935
a mi się wydaje, że być może padła Ci cewka zapłonowa. Jej awaria powoduje traktor, brak mocy, drgania. Jedziesz po prostu na dwa garki. Ja miałem tak u siebie. Co prawda silnik BBY czterocylindrowy, przez to objawy pewnie mniej drastyczne, ale na pewno nie możesz tak jeździć. Szczególnie z tym silnikiem - 1.2. Czytałem na forum, że przez awarię cewki może nawet rozrząd przeskoczyć, więc tedy będzie to dopiero kapusta... Oryginalna cewka - taka sama jak dla silnika 1.4 koszruje w ASO ok. 150-160zł.

Pozdrawiam

Re: Wymiana katalizatora

: 05 wrz 2011, 15:01
autor: lopez89
Witam was,
dziś w końcu moje polo odwiedziło mechanika i zostało naprawione.
Błąd: 16804/P0420/001056 - odnośnie katalizatora (?) dalej w trakcie sprawdzania, ponieważ ostatnio go kasowałem do tej pory nie wyświetlił się.
Błąd: 16687/P0303/000771 - odnośnie Cylindera nr 3 (?) Wykryte wypadanie zapłonów, była to wina cewki, która również została wymieniona dzięki czemu auto ma moc i jeździ ok.
Chyba Błąd: 16786 - EGR System: Excessive Flow wyskoczył mojemu mechanikowi, ponieważ mówił, iż został przeczyszczony zawór EGR od recyrkulacji spalin.
Gdzie miało by to u mnie chyba związek z błędem 16804, gdzie mój kabel ELM327 mógł błędnie odczytać błąd silnika, ale to moje tylko domniemania i poglądy ;P.

Jak na razie auto zdrowe i nadal będę je obserwował odnośnie błędu pierwszego.

W aucie oprócz tego zauważyłem dwie dziwne sprawy odnośnie: dziwnego klekotu w miejscu paska klinowego i rozrządu oraz pompa paliwa, która według mnie cały czas się uruchamia kiedy otwieram i zamykam fizycznie ręką drzwi i tak samo jestem w stanie ją usłyszeć kiedy przekręcam zapłon tak jak raczej powinno być. Prosiłbym o jakieś sugestie z waszej strony i doświadczenia Witka już trochę męczyłem z pytaniami i mówi, że tak nie powinno być z pompą paliwa. Mój mechanik natomiast stwierdził, że owego klekotu nie słyszy i że dla niego auto pracuje ok (klekot daje o sobie usłyszeć w momencie postoju kiedy auto stoi na biegu jałowym, często wg mnie kiedy to zauważam jak jest zimny silnik i po przejechaniu paru metrów silnik już pracuje bez tego hałasu. Oczywiście wiem że auto pracuje na ssaniu, kiedy stoi nie rozgrzane i ma podwyższone obroty do 1000 a potem spada na 800. No ale klekot to drugie.), tak samo pompa paliwa jest rzeczą normalną, że w Polo 9n za każdym razem kiedy otwieram drzwi uruchamia się na 3sek. Tak samo podobno jest w Passacie, Citroenie, Reno i wielu innych autach. Co o tym myślicie ?

Re: Wymiana katalizatora

: 08 paź 2011, 20:31
autor: santa_daro
Witam,

Jakieś dwa miesiące temu rozleciał mi się katalizator. Poluzował się w puszce i zaczął strasznie się tłuc w zakresie obrotów 1,8K-2,3K. Sprawdzając ceny trochę rozbolała mnie głowa (600-800PLN za sam kat do wspawania), ale i tak sobie poradziłem. Mianowicie kupiłem na allegro nowy zamiennik ale nie samego katalizatora tylko w całości z dwururką, łącznikiem elastycznym aż po sam tłumik środkowy. W moim silniku to był koszt 560PLN i 1h w garażu na kanale. Po wymianie byłem oczywiście na stacji diagnostycznej sprawdzić spaliny, wszystko w normie. Do dzisiaj zrobiłem 7-8 tyś km i wszystko jest w porządku. Co ciekawe nawet podczas gdy był zepsuty żadna kontrolka się nie świeciła i tak jest do tej pory, zero błędów. Słyszałem ciekawostkę że padnięty katalizator mówi mniej więcej o 100 tysięcznym przebiegu km - ile w tym prawdy nie wiem ale u mnie akurat się zgadzało. Jak coś to napisz, podeślę Tobie namiary na użytkownika allegro.
Co do pompy paliwa to mam dokładnie tak samo, przy każdorazowym otwarciu drzwi kierowcy pompa w baku się uruchamia na chwilkę.

Pozdrawiam