Strona 1 z 1

1.0 ALL -> 1.4 16V

: 20 sie 2015, 17:55
autor: Maniek_71
Witam, mam pytanie.
Czy konieczne jest przełożenie całej instalacji przy zmianie silnika benzynowego na benzynowy?
Posiadam 1.0 ALL, ale w pobliżu jest szrot na którym moge kupić większy silnik za grosze...

Re: 1.0 ALL -> 1.4 16V

: 20 sie 2015, 18:05
autor: Jacob
Przekładałem z 1.0 na 1.4 ale 8v AEX, wiązka w sumie spoko tyko kompa by wypadało zmienić. Ja bym na twoim miejscu wsadził 1.6 AEE no i skrzynie do tego. A co do 1.4 16v nie wiem jak z elektryką no i jak coś ci poleci to części o wiele droższe.

Re: 1.0 ALL -> 1.4 16V

: 20 sie 2015, 18:29
autor: Winiacz
Silniki SOHC to plug&play w zasadzie.
DOHC to większa rzeźba, jeśli nie chcesz bawić się przez dłuższy okres czasu, to wybierz AEX albo AEE.

Re: 1.0 ALL -> 1.4 16V

: 20 sie 2015, 21:26
autor: Jacob
Do AEX(1.4) podejdzie skrzynia od 1.0. Takie zestawienie u mnie.
60km/h ~ 2000rpm, 90km/h ~ 3000 rpm.
Do miasta spoko ale na trasę to lipa bo ekonomicznie nie pojedziesz, ja to akurat mam niewyważone koła to póki co nie powiem ile pójdzie ale start ma dobry :D
Jednak do 1.6 szukałbym ze skrzynią ;)

1.0 ALL -> 1.4 16V

: 20 sie 2015, 22:12
autor: rybatychy
Ja mam aex z skrzynia z 1.0 do 160 leci jak wariat ale odcina ogranicza cie przy 180


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: 1.0 ALL -> 1.4 16V

: 20 sie 2015, 23:51
autor: JuStIcE
[quote=""Winiacz""]Silniki SOHC to plug&play w zasadzie.[/quote]
Nie do końca, bo były w 6N silniki na monowtrysku i trzeba wiedzieć, który jest który.
[quote=""Jacob""]A co do 1.4 16v nie wiem jak z elektryką[/quote]
Przerabiałem to akurat teraz :) Swapowałem z 1.6 AEE na 1,4 AFH - cała instalacja pasuje, jedynie niektóre czujniki w AFH sa inaczej umiejscowione. Nie trzeba drzeć wiązki auta.