Strona 1 z 1
[9N3] - tuleje gumowo-metalowe wahacza?
: 28 lip 2015, 20:21
autor: Polo_24
Jak się nazywaja dwie tuleje gumowo-metalowe wahaczy (po jednej na każdym), które są umiejscowione na końcu wahaczy patrząc od strony przodu pojazdu. Chciałbym znaleźć poradnik jak je wymienić, ale nie znam nazwy.
Zwykłe małe to tuleje gumowo-metalowe, te są duże, czy są to jakieś stabilizatory?.
Polo mam od 2-ch tygodni, a są bardzo wybite gumy

.
Re: [9N3] - tuleje gumowo-metalowe wahacza?
: 28 lip 2015, 20:48
autor: krzyDOLAR
to są tylne tuleje przedniego wahacza, ale jeśli tego nie wiesz, nie zabieraj się sam za ich wymianę. kup wersję wzmocnioną (oryginał 1K0 407 183 E / lemforder 34559 01) i zleć wymianę mechanikowi
TU instrukcja prawidłowego montażu
Re: [9N3] - tuleje gumowo-metalowe wahacza?
: 28 lip 2015, 22:11
autor: Polo_24
Pokuszę się o samodzielną wymianę

, czy trzeba na coś zwrócić szczególną uwagę?.
Wyciskałem tuteje w innych markach (prasa), w Polo będzie po raz 1-szy, jutro zamawiam wzmocnione.
Re: [9N3] - tuleje gumowo-metalowe wahacza?
: 29 lip 2015, 21:10
autor: Anonymous
tak jak w poradniku udostępnionym przez kolegę.. ważny jest kierunek wprasowania tulei
Re: [9N3] - tuleje gumowo-metalowe wahacza?
: 29 lip 2015, 22:41
autor: Polo_24
Utknąłem na sworzniu / pozostałe śruby wahacza i konsoli odkręcone

/, nie mogę wykręcić nakrętki (M18), kręci się dookoła razem z trzpieniem sworznia:). Odkręciłem 3 śruby sworznia (też był problem, ale puściły) i teraz mam zagwozdkę, jeżeli odciągnę tarczę, aby wyjąć sworzeń a nastepnie wahacz prawdopodobnie rozłącze krzyżak w półośce?, ale nie wiem

. Nie mam ściagacza do sworzni, może jutro uda mi się kupić

.
Czy faktycznie rozłączę półośkę jeśli chciałbym wysunąć sworzeń poprzez odchylenie tarczy?. Na załączonej instrukcji przez kolegę Krzydolara są znaczniki, kupiłem dzisiaj tuleje lemfordera i niestety na obudowie nie ma zadnych zanczników

.
Re: [9N3] - tuleje gumowo-metalowe wahacza?
: 30 lip 2015, 17:36
autor: konikks
podnośnikiem podnieś od spodu sworzeń tak żeby cały mcperson poszedł do góry. powinno zablokować sworzeń i odkręcisz nakrętkę. wcześniej podlej wd40 nakrętkę.
Re: [9N3] - tuleje gumowo-metalowe wahacza?
: 31 lip 2015, 7:35
autor: Polo_24
Ściągnąłem po rozłączeniu sworznia ( młotek to jednak uniwersalny sprzęt ) jedną stronę mam za sobą

, trochę problemu miałem z włożeniem wahacza do tulei. W jednym z postow czytałem, że nowa tuleja w wchodzi w gniazdo jak w masło, u mnie trzeba było wciskać ( długa śruba+tulejka+duże podkładki). W sobotę biorę sie za drugą stronę.
Wracając do pytania, czy w przypadku wychylenia tarczy za bardzo na zewnatrz dojdzie do rozłaczenia przegubu półośki?.
W eskorcie tak sie dzieje z tym, że ponowne wsunięcie jest proste bez ściągania gum osłonowych.
Re: [9N3] - tuleje gumowo-metalowe wahacza?
: 31 lip 2015, 8:44
autor: Anonymous
[quote="Polo_24"]W jednym z postow czytałem, że nowa tuleja w wchodzi w gniazdo jak w masło,[/quote]
gdyby tak było to by wypadała i obracała się zamiast amortyzować elementem gumowym;)
Re: [9N3] - tuleje gumowo-metalowe wahacza?
: 31 lip 2015, 10:09
autor: Polo_24
gdyby tak było to by wypadała i obracała się zamiast amortyzować elementem gumowym;)
No tak

.
Sprzedawca proponował mi zakup tulei w metalowej obudowie (chyba z audi? ) zamiast lemfordera.
Czy metalowe są lepsze?, Polo jest z 2008r. dzisiaj przeglądałem jego histroię w ASO i się okazuje, że 3 lata temu tuleje były wymieniane.
Najwięcej problemów miałem z wyciśnięciem tulei, - na szybko zrobiłem "ściągacz" ---> pręt 14 mm, naciałem gwint, rura o średnicy większej niż tulejka+ parę dużych podkładek.