Strona 1 z 1

[6n2/6n] Remont silnika 1.4 16V

: 23 lip 2015, 11:01
autor: mates86
Witam, chciałbym sie poradzić forumowiczów co do silnika 1.4 16V montowanego w POLO oraz LUPO, w moim przypadku silnik ma już przebieg 150 000km i bierze spore ilości oleju, wiem że jest to wina głowic. Czy ktoś z was remontował taki silnik? Jakie są koszty co nalezy wymienić?

Re: [6n2/6n] Remont silnika 1.4 16V

: 23 lip 2015, 11:13
autor: zxxck
Jeżeli chodzi o spalanie dużej ilości oleju to raczej czepiałbym się pierścieni tłokowych jak głowicy, 150tys. km to w sumie nie tak strasznie dużo ale nikt nie wie jak wcześniejszy właściciel dbał o ten samochód. Jeżeli chodzi o sam remont to przede wszystkim sprawdziłbym głowicę czy wszystkie zawory są szczelne a następnie dał do splanowania. Standardowa procedura wymiana uszczelki pod głowicą, uszczelniaczy zaworowych oraz jeżeli bierze olej pokusiłbym się o te pierścienie :) Nie jest to mega duży koszt bo komplet pierścieni na jednego tłoka w granicach 60 zł to już dobra firma. Czy pokusisz się o wymianę tych pierścieni czy nie to robota jest praktycznie ta sama.

Re: [6n2/6n] Remont silnika 1.4 16V

: 23 lip 2015, 20:00
autor: marian
mates86
spore ilości oleju to znaczy ile?
Przy takim przebiegu (jesli prawdziwy) to raczej mało prawdopodobne aby pierscienie na tłokach sie zuzyły, raczej obstawiałbym że sie zapiekły. Nie było problemów z chłodzeniem?

Re: [6n2/6n] Remont silnika 1.4 16V

: 24 lip 2015, 7:55
autor: mates86
No właśnie nie było problemu z chłodzeniem.

Re: [6n2/6n] Remont silnika 1.4 16V

: 24 lip 2015, 8:36
autor: krzyDOLAR
[quote=""mates86""]bierze spore ilości oleju[/quote]jest dokładnie tak jak napisał zxxck, powodem może być:
- uszkodzenie zgarniającego pierścienia tłokowego
- nieszczelność zaworów
- uszkodzenie uszczelniaczy prowadnic zaworowych
- nieszczelności układu smarowania
- padnięta uszczelka pod głowicą

spróbuj wlać CERAZIMERA, powinien się sprawdzić u Ciebie bo nie jest typowym motodoktorem - nie zagęszcza oleju i nie zatyka kanałów smarowania.

Re: [6n2/6n] Remont silnika 1.4 16V

: 24 lip 2015, 22:33
autor: Anonymous
tak czy inaczej ceramizery i inne wynalazki to tylko maskowanie tymczasowe problemu, a nie naprawa...
[quote=""mates86""]bierze spore ilości oleju[/quote]
spore to znaczy ile?

Re: [6n2/6n] Remont silnika 1.4 16V

: 25 lip 2015, 8:11
autor: wesol
ceramizer tu nie pomoze. Tu raczje stoi deba w rowku pierscien smarujacy. Jesli ktos jedzi i wmienia olej co 30 tys to ja bym sie nawet nie dziwil. JElsi sam bedzie robil to koszty nie beda duze. 4 komplety pierscieni goetza to okolo 200 zl. Uszczleniacze to 8 zl na jeden zawór. Uszczleka pdo glowice okolo 80 zl, nowy olej i filtr, masa uszclenaijaca do miski bo trzeba ja zwalic itp. Mysle ze w 400-500 zl spokojnie sie zmiesci z tymi plynami itd.

Re: [6n2/6n] Remont silnika 1.4 16V

: 25 lip 2015, 11:19
autor: krzyDOLAR
[quote=""konrado85""]A ten ceramizer jest bezpieczny?[/quote]tak, jest bezpieczny[quote=""Marcin86c""]ceramizery i inne wynalazki to tylko maskowanie tymczasowe problemu[/quote]nie wrzucałbym ceramizera i podobnych produktów do jednego kotła. zdziwiłbyś się ile renomowanych warsztatów kupuje go na kartony, kasując klientów za kompleksowe remonty ..

Re: [6n2/6n] Remont silnika 1.4 16V

: 25 lip 2015, 17:10
autor: wesol
Nie opowiadaj takich bajek to ja w paru warsztatach i aso pracowalem i nigdzie sie z tym nie spotkalem. Sporo koelgow mam co prowadzi wlasne dzialalnosci i nie przypominal sobie by ktos o tym mowil kiedykolwiek ze dwa dobre slowa. Na uczleni jak nas bylo dwie grupy po 30 osób na technice samochodowej to tak 50% pracowala jako mechanicy itp a drug apolowa to juz miksy jakies i doradcy samochodowi itp.

Re: [6n2/6n] Remont silnika 1.4 16V

: 25 lip 2015, 17:40
autor: krzyDOLAR
[quote=""wesol""]ja w paru warsztatach i aso pracowalem i nigdzie sie z tym nie spotkalem[/quote]no to chyba mało jeszcze widziałeś. od dwóch lat przedstawiciele ceramizera wpychają go do warsztatów za darmo, zbierają co jakiś czas kasę za to co się sprzedało i uzupełniają zapasy. przez te dwa lata osiągneli 38% wzrostu sprzedaży, głównie za sprawą agresywnej polityki handlowej oraz wprowadzenia na rynek ceramizera do skrzyń biegów oraz maglownic.[quote=""wesol""]nie przypominal sobie by ktos o tym mowil kiedykolwiek ze dwa dobre slowa[/quote]ja też nie mam pozytywnej opinii, jest to środek doraźny i chyba każdy wlewając go - ma tego świadomość. rynek motoryzacyjny robi się patologiczny, bo każdy chcąc się na nim utrzymać, obniża ceny co niestety skutkuje jakością produktów i usług[quote=""wesol""]Na uczleni jak nas bylo dwie grupy po 30 osób na technice samochodowej to tak 50% pracowala jako mechanicy itp a drug apolowa to juz miksy jakies i doradcy samochodowi itp.[/quote]a co to ma do rzeczy?

Re: [6n2/6n] Remont silnika 1.4 16V

: 25 lip 2015, 19:39
autor: wesol
ano ma do rzeczy bo chyba opinia grona mechaniow ze Szczecina moze dac jakis obraz. Troszke kolega pojechal z tym ze serwisy czy warsztaty naprawiaja ceramizerami skrzynie i kasuja za to. Tym preparatem nei naprawisz skrzyni.

Sam dostalem darmowa probke jakiegos ceramizera do skrzyni i aktualnie testuje.na forum mastersa koles rozdaje. Puki co nie odnotowalem zadnych zmian ani na plus ani na minus.

Re: [6n2/6n] Remont silnika 1.4 16V

: 26 lip 2015, 11:20
autor: kerst
jak masz 16v to na 1 ogien kpl panewek na korby i wał + pierścienie :) do tego jak juz rozbierasz to wszystko zestaw nowych uszczelek i simeringow na blok + głowica ktora od razu do sprawdzenia na szczelnosc + sprawdzic prowadnice zawory gniazda uszczelniacze :) obstawiam calosc roboty 2-3tysiace :) no chyba ze w glowicy wyjdzie sporo do roboty to dolicz jeszcze 1000 :p