[9N3] Wymiana część eksploatacyjnych po zakupie auta

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

P
Polo_24
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 28 cze 2015, 15:52

[9N3] Wymiana część eksploatacyjnych po zakupie auta

Post autor: Polo_24 »

Od wczoraj posiadam Polo 1.2 benzyna 2008r.,44kW,BBN, chyba 9N ?, ale nie wiem tego na pewno. Przebieg - 190 tys. Zaczynam od wymiany filtrów i oleju. Przy takim przebiegu to zapewne olej 10W40 a nie dedykowany 5W30 - jaki producent?, mam nadzieję, że nie będzie brał oleju :glare: . Jeżeli chodzi o filtry powietrza, oleju i paliwa to zapewne mogą być jakieś zamienniki, może koledzy doradzą sprawdzone firmy :) .

Następnie będę chciał wymienić rozrząd (jakiej firmy? ), czy w tym modelu pompę wody wymienia się razem z rozrządem?.
Poza w/w elementami na co zwrócić uwagę w 1-szej kolejności?

1-sza zauważona usterka - nie działa regulator (joystik) lusterka pasażera, czy sterowanie obydwu lusterek jest wspólne,
co tutaj trzeba sprawdzić?.

Z góry dziękuję za wszelkie porady i sugestie.
Dziękuję i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
danielzy
Początkujący
Początkujący
Posty: 193
Rejestracja: 16 mar 2014, 15:03

Post autor: danielzy »

Witam;
1 Olej 10W40,190tys.km ? nie koniecznie jeśli silnik nie bierze oleju nadmiernie to ja dalej bym jeździł na syntetyku-pamiętaj to najlepszy olej dla motoru,jeśli bierze "trochę za dużo " to ok można zalać półsyntetyk.
Firma jaka?-temat rzeka,jedni wolą Mobila,inni Castrola,jeszcze inni Shella itd,itp. Ja uważam że ważne jest żeby olej był markowy,spełniał normy producenta, nie zapominać o jego wymianach i używać markowych filtrów.

2. Filtry,jakie? Ja używam tylko markowych typu Man lub Knecht,ewentualnie Bosch lub Filtron,jeszcze tańszych nie brałbym pod uwagę.

3 Rozrząd? widocznie nie wiesz ale w tym silniku rozrząd jest na łańcuchu,i generalnie zasada jest taka że jak go nie słychać (taki szelest łańcucha) to się go nie rusza (nie wymienia).Jeśli już go słychać na zimnym lub ciepłym to trzeba go wymienić.
Rozrząd jakiej firmy?,tutaj nie masz wyboru wszystko jest markowe i nie za tanie niestety.
Przy okazji wymiany rozrządu wymień pompę wody,będziesz miał temat zamknięty.

4. Jeśli chodzi o regulacje lusterka to zobacz czy prąd dochodzi do silniczka pod lusterkiem jak nie to może bezpiecznik a w ostateczności joystick do wymiany.
A Twoje Polo to 9N3

Pozdrawiam.
P
Polo_24
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 28 cze 2015, 15:52

Post autor: Polo_24 »

Nie wiem, czy bierze olej, mam go dopiero 2 dni ;) , wleję zatem 5W30 + markowe filtry , dzięki za podpowiedź.
Wiem, że rozrząd jest na łańcuchu, ale sprzedajacy (firma) twierdził, że dla pełnego komfortu warto by wymienić, bo blisko jest do 200 tys. Samochodem będzie jeździła córka i nie wiem czy wyczuje, ze łańcuch "już słychać".

Sam jeźdżę od zawsze na rozrządzie paskowym i nie wiem, czy wyczułbym, że już czas na łańcuch. czytałem w necie, że jak wysłużony łańcuch może teŻ przeskoczyć, więc sam już nie wiem, czy go wymieniać. Nie ukrywam, że boję się tego, aby rozrząd nie "poleciał" i uszkodził silnik - jestem zielony jesli chodzi o ten typ silnika.

Wieczorem sprawdzę bezpieczniki, czy dostęp do lusterka jest poprzez demontaż tapicerki?. Pompa wody wisi na rozrządzie jak np. w silnikach 16V? i dlatego wymiana przy okazji :) .
Trochę niepochlebnych opinii jest na temat tego silnika w necie :( .
Dzięki bardzo.
Dziękuję i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
danielzy
Początkujący
Początkujący
Posty: 193
Rejestracja: 16 mar 2014, 15:03

Post autor: danielzy »

W sprawie rozrządu podjedź do kogoś kto ma z takimi rozrządami doświadczenie i niech osłucha silnik,tu nie ma wielkiej filozofii,tylko trochę doświadczenia wystarczy aby ocenić czy nadaje się już do wymiany czy spokojnie jeszcze pojeździ. Gdy nic nie słychać (szelest łańcucha) to nie trzeba go wymieniać-wyrzucone pieniądze-nie małe. Przy tym przebiegu napewno już raz był wymieniony. W ostateczności podjechać do serwisu VW,niech ocenią.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”