Strona 1 z 1

[9N] Deaktywacja ABS

: 28 cze 2015, 22:11
autor: Saylend
Cześć wszystkim.

Szukam sposobu na całkowite wyłączenie systemu ABS w mojej Polówce. Sytuacja wygląda tak, że fizycznie ABSu w samochodzie nie ma i nigdy nie było (Basis), natomiast założyłem do Polówki tempomat, co wymagało wymiany sterownika elektroniki na serię 6Q1 (fabrycznie miałem 6Q2, która nie obsługuje tempomatu). Pojawił się problem z kontrolką ABS, oczywiście w połączeniu z migającą kontrolką układu hamulcowego i trzykrotnym piskiem po uruchomieniu auta. Sterownik elektroniki nie ma komunikacji z sterownikiem ABS (no bo jak..?) i stąd ten problem.
Pytanie moje, czy jest w ogóle możliwe takie zaadaptowanie sterownika, aby przestał szukać układu ABS? Jeżeli tak, jest to wykonalne z poziomu VAG? Albo ASO?

Re: [9N] Deaktywacja ABS

: 29 cze 2015, 5:08
autor: danielzy
Witam,obawiam się że nie obejdziesz tego,ABS to ważny system bezpieczeństwa i raczej nie jest przewidziana przez producenta możliwość jego deaktywacji. Tak jak piszesz sterownik elektryki chce komunikacji z ABS-em a go nie ma i zgłasza błąd.

Re: [9N] Deaktywacja ABS

: 29 cze 2015, 20:16
autor: Wolga85
Zmiana kodowania załatwia sprawę. Wymieniałeś moduł centralnej elektryki i tam musisz kodowanie zmienić na bez ABS.

Re: [9N] Deaktywacja ABS

: 02 lip 2015, 10:03
autor: Saylend
Znalazłem nieco informacji na tej stronie:
http://www.stemei.de/pages/coding/sonst ... tronik.php

Nie ma tam jednak podanego kodowania dla mojego silnika (AMF). Nie jestem w tej chwili pewien (jestem na wyjeździe, dopiero w piątek będę mógł sprawdzić), ale w moim sterowniku silnika (nie elektroniki) mam ustawione w tej chwili kodowanie 00011. Nie udało mi się znaleźć nic na temat kodowania bordnetza mającego coś wspólnego z ABS.

[EDIT]

Sprawdziłem kodowanie sterownika silnika, tak jak wspomniałem wcześniej, ustawione jest 00011 (wg opisu z wcześniej podanego linku: bez klimatyzacji, bez ABS, z tempomatem). Nadal nie udało się mi znaleźć informacji o sposobie przekodowania sterownika elektroniki tak, aby nie szukał ABS. Ma ktoś jakieś dane na ten temat?

[EDIT]

Sprawa załatwiona. Kodowanie musi być zmienione zarówno w sterowniku silnika, co jest proste (patrz wcześniejszy edit) oraz w sterowniku elektroniki, a dokładniej w CAN gateway - co jest pokazane na nagraniu pod tym linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=kAHatd9HCf0

Osobiście tego nie robiłem, gdyż mój VAG nie za bardzo chce ostatnio współpracować z Win7 x64 na moim laptopie. Zrobił to gość w warsztacie przy okazji montażu klimatyzacji (Borki), trzy kliknięcia więcej dla niego to były.
Tak więc temat zakończony, z mojej strony.