[9n3]Problem z d0py, a jednak (skrzynia) wv polo 1.2

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

P
PermBan
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 18 cze 2015, 11:30

[9n3]Problem z d0py, a jednak (skrzynia) wv polo 1.2

Post autor: PermBan »

Witam - jestem na tym forum nowy.

Ale mechaniką zajmuję się wiele lat.
Ale do sedna.
Samochód od pewnego czasu zaczyna (na biegu jałowym) zwalniać z górek, tam gdzie zwykle do pewnego punktu dojeżdżał na luzie.
Podejrzenie padło na przedni zacisk, ponieważ po podniesieniu samochodu z trudem można było obrócić kołem - nienaturalnie ciężko.
ŻADNYCH (póki co) dziwnych dźwięków, zużytych łożysk itp. Wszystko "cacy", za wyjątkiem tego dziwnego oporu lewego koła. :agresyw:
Za chwilkę podniosę samochód z drugiej strony i sprawdzę drugie koło (wyedytuję post).

Zdjąłem koło i poluzowałem delikatnie klocki (około 1mm luzu z każdej ze stron tarczy) zero poprawy :niewiem:
Próbowałem wyjąć półoś, ale jakiś "specjalista" (znalezione w necie) ową półoś czymś podobno skleił w piaście - zwykły ściągacz "dwunożny" sobie nie poradził, solidny ściągacz olejowy również sobie z wyjęciem półosi nie poradził, mimo iż użyłem do niego rurki, gdzie dużymi literami na nim napisano, żeby tego NIE robić! POLEGŁEM.
Zdecydowałem, że odepnę półoś od skrzyni i w ten sposób sprawdzę, czy łożysko osi jest OK.
Okazało się, że wszystko w najlepszym porządku :niewiem:
Ale również okazało się że przyczyna tego oporu jest w skrzyni - mocowaniem półosi niemal nie można obrócić - loool

http://zapodaj.net/4e53ee9f2be4b.jpg.html

KTOŚ COŚ PODPOWIE??
Zdejmować skrzynię? i co dalej?
ps.
odkręciłem korek olejowy - olej natychmiast wypłynął w kolorze ładnym - żółtym :blush2:
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""PermBan""]Zdjąłem koło i poluzowałem delikatnie klocki (około 1mm luzu z każdej ze stron tarczy) zero poprawy[/quote]
jak sie luzuje klocki? :?

jeżeli "luzowałeś" przez wciśnięcie tłoczka to pierwsze naciśnięcie pedału powoduje że zostanie on ponownie dociśnięty tak jak był...
Awatar użytkownika
_MATI_
Początkujący
Początkujący
Posty: 198
Rejestracja: 19 lip 2010, 20:35

Post autor: _MATI_ »

Sądzę, że jeśli nie możesz obrócić jedną półosią, a dwiema na raz jest to możliwe, to coś się mogło stać z łożyskowaniem satelit w mechaniźmie różnicowym. Odkręć jeszcze tą flanszę, która jest na rysunku. Może dojrzysz jakąś przyczynę. Inaczej trzeba wyciągnąć i rozpołowić skrzynię biegów.
P
PermBan
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 18 cze 2015, 11:30

Post autor: PermBan »

[quote=""Marcin86c""]jak sie luzuje klocki? :?[/quote]

a zwyczajnie - żeby NIE zrobić śladu niczym twardym na brzegu tarczy, użyłem starej drewnianej klamerki (bo jest w kształcie klina) i połowę jej wbiłem pomiędzy jedną tarczę i klocek, a drugą pod drugi klocek :P

Kolego Mati pierwsze, co mi przyszło na myśl - to właśnie mechanizm różnicowy, ale...
samochód na przejechane 44.500 mil i olej wewnątrz skrzyni był ładny i co najważniejsze stan.
Daaawno temu bawiłem się w grzebania w skrzyniach, a teraz mi się po prostu nie chce.
Złożyłem wszystko jak było, zalałem świeży olej 100ml ponad stan i kicham, co będzie - to będzie.
No chyba, że w międzyczasie wpadnę/wpadniemy na coś, co pomoże tą niedogodność rozwiązać.

ps.
Po uniesieniu przodu samochodu obracając np. lewym kołem w kierunku przodu, prawe obraca się również do przodu, nie tak jak być powinno np. prawym kręcimy do przodu, lewe kręci się do tyłu.
I kręcąc którymkolwiek kołem nie wyczuwam żadnych niepokojących oporów - dopiero po zablokowaniu jednego z nich! co potwierdza usterkę któregoś z satelitów, bądź nawet obu.
ps.1
Jedno z niewielu for, na którym pisze się i trzeba czekać na ZATWIERDZENIE MODERATORA - bardzo to utrudnia całą dyskusję!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”