[6N Classic] Projektowanie wydechu 1.4 8v

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

F
Fibers694
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 16 cze 2015, 22:41

[6N Classic] Projektowanie wydechu 1.4 8v

Post autor: Fibers694 »

Cześć wam, nie będę się rozwijał o sobie, bo was to nie interesuje ale uznałem za ważne ważne, żebyście byli świadomi tego, że mechanikiem to ja nie jestem...
Mój wydech jest w nienajlepszym stanie i zdecydowałem się na wymianę całości, dobranie elementów, a mój dobry kolega 'sklei' mi to do kupy.
Jak się pewnie domysliliscie mój bardzo wstępny plan to tylko teoria ale katalizator stary chciałem wymienić na ceramiczny , tłumik środkowy (przelot lub nie) chciałbym cichy, bo regularnie robię trasy po 300km, i jakiś końcowy, kolejny dylemat czy jeśli użyje porządnego środkowego to bez końcowego się obędzie?
Priorytetem jest raczej to aby jazda była cicha ale jak troszkę osiągi pójdą na plus to będzie super :)
I dodatkowe pytanko: czy przez odpowiednie dobranie wydechu najwyższy punkt momentu obrotowego przesunie się w górę ?
Awatar użytkownika
Winiacz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 10 maja 2014, 23:28
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Winiacz »

Na samym środku będzie głośno, jakiś czas jeździłem bez końcowego (dopóki kolanka nie przyszły), i w samochodzie miałem non stop KJS.
Ja bym dał tłumik przelotowy w obudowie katalizatora, ale może masz ostrzejsze badania na przeglądzie, więc w tą kwestię nie wnikam.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""Fibers694""]Priorytetem jest raczej to aby jazda była cicha ale jak troszkę osiągi pójdą na plus to będzie super :)[/quote]
zrób przelot zyskasz całe 2KM... i ból głowy po 20km :good:

a na serio to kup dobre seryjne zamienniki (np bosal) i już
F
Fibers694
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 16 cze 2015, 22:41

Post autor: Fibers694 »

Co do katalizatora to zostałbym przy zostawieniu, nie szukam kłopotów przy przeglądzie, a 2KM mnie nie zbawi.
Czyli końcowy musi być. A będzie z nierdzewki? I w jakiej cenie mógłbym się go spodziewać..?
I co w ogóle sądzicie o wygłuszonym przelocie na środku..?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

co rozumiesz pod pojęciem "wygłuszony przelot"?
bez końcowego tłumika będzie głośno i to bardzo

co do katalizatora... z jednego auta wyciąłem i nic nie mówili nawet (rocznik 93) teraz w TDI mam wycięty i zastąpiony tłumikiem rozprężnym i też 2 przeglądy przeszło bez słowa
u ciebie bardziej bym sie zastanowił i sprawdził czy masz 1 czy 2 sondy lambda, jeżli sa 2 to po wycięciu będą problemy z pracą i spalaniem
F
Fibers694
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 16 cze 2015, 22:41

Post autor: Fibers694 »

Pod pojęciem wygłuszony przelot rozumiem, że w normalnym tłumiku jest taki jakby zawijas, tutaj jest tak jakby przelot, który w środku tak specyficznie wygląda jakby rura z dziurami i przez dziury jest materiał wyciszający.
Moje polo to rocznik 1997 i w dowodzie mam kat. także wycięcie może być jednak problemem. A co do sondy to szukałem sporo w internetach i lambda jest albo przed katem albo jej nie ma wcale, nie wiem co jest prawdą, bo nawet nie wiem jak sprawdzić...
Także końcowy musi być.
Myślałem, żeby zrobić małą zakładkę w górę jeśli chodzi o wydech, bo myślę ogólnie nad kilkoma rzeczami, żeby polówkę odświeżyć i wkładać nieco lepsze rzeczy, wzorowałbym się odrobinkę na golfie IV mojego ojca, którym jeździ mi się bardzo dobrze, czyli np. zawieszenie bardziej w tą stronę, ciupkę (może) niższe i sztywniejsze.. Ogólnie zawieszenie, układ kierowniczy, dolotowy, bla bla bla... Powoli bym odkładał i robił.. Teraz mam zwrot z podatku i pomyślałem, że zapłakany wylotowy bym zrobił na cacy :) Od razu co będę mógł to z kwasówki, żeby to pojeździło trochę, bo komplet "aluminiowanej stali" (^^) za 300 to nie ma sensu na dłuższą metę... Chociaż przy tłumiku końcowym temperatura gazów jest już podobno niższa więc może tu bym odrobinę zaoszczędził, a po katalizatorze ceramicznym i porządnym środkowym troszkę zawężą mi się fundusze, do tego rury nierdzewne, uszczelki i inne pierduty, a jestem pracującym studentem także rozumiecie sami... Dobry kolega mi to złoży do kupy ale to nie jest mało roboty także bez chociaż postawienia dobrej łychy to mi głupio będzie powiedzieć "dzięki"...
Średnica rur to chyba 45mm i podpowiedzcie może co mógłbym zrobić, żeby był odrobinkę luźniejszy od seryjnego, bo nie chcę za bardzo rozluźnić, bo straci ciśnienie między dolotem ,a wylotem ,a to nie jest dobrze ale też fajnie by było zrobić małą zakładkę w górę w kontekście dalszych "modyfikacji"... I (jeśli to tak zadziała) przeniesienia najwyższego punktu momentu obrotowego w wyższą część obrotów...
Awatar użytkownika
Winiacz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 10 maja 2014, 23:28
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Winiacz »

Ja się mogę wypowiedzieć o moich doświadczeniach, i może znajdziesz w tym coś co cię zainteresuje.
Miałem u siebie 1.4 AEX, czyli najprawdopodobniej dokładnie to co ty.
Oryginalny środkowy tłumik mi się urwał przy pierwszym wyjeździe z garażu na glebie (wtedy miałem jeszcze spory próg).
Zdjąłem cały wydech od środkowego do końcowego, po czym założyłem to co ty nazywasz "wygłuszonym przelotem" jako środkowy, bez końcowego (nie miałem kolanka jeszcze). Samochód był wtedy nieznośnie głośny do codziennej jazdy, nadawał się na KJS najwyżej. Ale mimo wszystko dostał trochę dynamiki, mierzyliśmy nawet czasy i porównywaliśmy, ale gdzieś niestety się karteczka przepiła.
Co do średnicy - myślę że możesz spokojnie zrobić wszystko na rurach 50mm, używając przy okazji kolektora 4-2-1 od 1.6 AEE.
W przypadku jakby ci 1.4 padło masz już cały wydech gotowy pod coś większego, a i 1.4 się o taką modyfikację nie obrazi.
F
Fibers694
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 16 cze 2015, 22:41

Post autor: Fibers694 »

Winiacz, i potem zalozyles końcowy? Jak to ostatecznie brzmiało?
50mm? Jakieś ryzyko?
Kolektor chyba innym razem zrobię, bo podłoga jest priorytetem (rury, bo podłoga zaskakująco dobrze się trzyma) ale tak, 4-2-1 to coś w co mierzyłem, tylko 1,6 nie ma przypadkiem innego kształtu rur? Bo 1.6 ma chyba jakby splaszczone koła ,a od strony wydechu ma mocowanie na 4 ,a nie na 3 śruby..?
Awatar użytkownika
Winiacz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 10 maja 2014, 23:28
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Winiacz »

Zatarłem silnik a potem w drugim strzelił rozrząd, więc projekty z wydechem poszły na daleki plan na razie.
F
Fibers694
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 16 cze 2015, 22:41

Post autor: Fibers694 »

Dobry kolega mi pomógł.
jest kolektor 4-2-1 z kwasu, tłumik tylko końcowy od 1.8 Toledo, i buda katalizatora. poza tym przelot.
Bieg jałowy gardłowe ale nie głośne buczonko, podczas przyśpieszania coś fantastycznego, a przy stałych obrotach zaskakująco cichy.
Pozdrawiam i polecam!
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”