Strona 1 z 1

[9N3] Dolna osłona silnika

: 30 lip 2009, 10:47
autor: RadziuGW
witam forumowiczow na poczatek.. na codzien smigam cordoba, ale mam tez do dyspozycji polo 9n3 z 2008.
mam takie pytanie, czy jest mozliwosc w jakis sposb zabezpieczenia silnika od spodu? koty upodobaly sobie moj silnik, i siedza sobie tam grzecznie, nawet gdy otwieram auto i wsiadam to nei uciekaja, musze maske otwierac i wyganiac. z tego co zauwazylem oslone taka maja polowki z silnikiem diesla. czy tak jets faktycznie,. i czy to sie da zaadoptowac jakos do benzynki 1.4? pozdrawiam

Re: Osłona silnika od spodu

: 30 lip 2009, 11:42
autor: marek66
Witam !
Proponuję abyś zapytał w autoryzowanym serwisie czy te osłony od TDI da się zaadaptować do samochodu z silnikiem benzynowym ? Osłona ta jest trzyczęściowa składa się z dwóch bocznych do których jest przykręcona płyta osłaniająca okolice misy olejowej i powiem szczerze , że nie są one zabezpieczeniem przed kotami u mnie mimo ich posiadania koty też się wylegują pod maską :D jeszcze może jeszcze mała uwaga , że koszt oryginalnych takich osłon w ASO waha się między 500 a 600 zł :shock:

Re: Osłona silnika od spodu

: 30 lip 2009, 21:09
autor: Ciastek
Hej mam tańszy i szybszy sposób na pozbycie się nie proszonych kotów :superst: kup preparat do odstraszania kotów o nazwie REPELEX lub posyp silnik pieprzem i polej sokiem z cytryny( koty nie lubią tych zapachów) ;)

Re: Osłona silnika od spodu

: 08 lip 2010, 1:47
autor: Anonymous
W salonie VW powiedziano mi ze ze wzgledow oszczednosciowych w niektorych modelach nie montowano dodatkowych oslon, dolnych, ani nawet górnej. Szkoda, bo jak widzialem 2 letnia polowke z przebiegiem 2.5tys z silnikiem 1.2 6V, to bylo widac tam juz slady korozji po soli zimowej oraz pyly i brud. Mam porownanie do Golfa V, ktory ma na dole i u gory oslony i silnik i poboczne elementy mniej sie brudza/kurza.

W Polo 9NZ z 2008r. (4FL) przy silniku 1.2 6V dodatkowej oslony dolnej brak, jak rowniez gornej. Dowiadywalem sie w ASO. Co ciekawe dla silnika Diesla sa dostepne.
Dla 1.2 12V dolnej chyba nie bylo dodatkowej, a gorna juz owszem, ale jest z innym filtrem powietrza (nie dosc ze inny to polaczony z obudową). Przy 1.4 gorne sa, a dolne nie wiem czy mozna dokupic.

Co ciekawe, otwory na silniku 1.2 6V sa zrobione pod oslone górna (brakuje jedynie plastikowego mostka do zaczepienia), ale w serwisie w dziale czesci facet mowil ze nie ma takiego zestawu doposazenia, wiec nie da sie bez stresu zamontowac gornej oslony. Pomijam juz fakt, ze gdybym chcial na upartego zamontowac gorna, jesli nawet by pasowala, to musialbym wydlubac sobie oznaczenia ilosci zaworow :D. Nie wiem co to za strategia. Tlumaczono mi ze montaz dodatkowcyh oslon moze spowodowac inna cyrkulacje powietrza, pogorszyc chlodzenie, ale to nie prawda, bo wieksze silniki maja, a ksztalt zderzaka sie nie zmienia i struga powietrza idzie tak samo.

Silniki 1.4 sa juz 4 cylindrowe, wieksze maja inne wymiary i prawdopodobnie rozstaw mocowan tez jest inny. Poza tym w systemie w ASO VW nie maja podanych wymiarow oslon. Kazdy montaz czesci, ktory nie jest katalogowo przypisany do mozliwego montazu danego auta VW, traktowane jest jako niepozadana ingerencja

Jak ktos bedzie chcial i zaplaci, to mu zaloza inne oslony, ale problem jest w przypadku gdy nie bedzie pasowac. Mogliby zamowic czesc i ją przymierzyć, ale jak sugerowalem to, to byli niechetni. Moze za malo przekonalem ich ;] .
Dodam tylko, ze w ASO powiedzieli, iz w Golfach 4 montuja do benzynowych oslony dolne silnika od diesli, ale tam to jest popularne i oslony pasują. W Polo 1.2litra za malo osob zglasza taka chec i nie ma kto sprawdzic tego.

Jak komus z Was uda sie do 1.2 wstawic dolna oryginalna lub inna oslone bez sztuczek, to prosze o informacje.