[86c2f] 3f nie odpala

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
rico
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 28 paź 2013, 13:19
Lokalizacja: Kraków

[86c2f] 3f nie odpala

Post autor: rico »

Witam , ostatnio odebrałem polo od mechanika po swapie z aau na 3f , niestety nie chodziło to jak należy bo cały czas go dławiło na wolnych , niby dało się jechać ale więcej jak 1/3 pedału gazu nie dało się wcisnąć bo też się dławił (prawdopodobnie nadmiarem powietrzna przez brak rury od przepustnicy do filtra powietrza) ale jakoś dojechałem do domu , chwilowo nie mam skąd wziąć rury więc zrobiłem prowizoryczną i chciałem to przetestować na drodze , niestety dalej trząsł się , dławił na wolnych obrotach , to samo kiedy go odbierałem , gdy zacząłem wracać nagle stracił moc i stanął bez oznak życia , iskra i paliwo jest choć nie wiem jakie jest ciśnienie , próbowałem jeszcze podmieniać świece i rozdzielacze zapłonu , ustawiać zapłon i zero efektu , możliwe to jest że takie cyrki są od wykończonych wtrysków ? jak je wyciągnąć żeby sprawdzić jak działają? u mnie są takie jak na tym zdjęciu http://obrazki.elektroda.pl/3692654200_1326292464.jpg i nie wiem czy byłaby możliwość podmiany na te zwykłe okrągłe ?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote="rico"]i nie wiem czy byłaby możliwość podmiany na te zwykłe okrągłe ?[/quote]
wszystkie są okrągłe..
te kwadratowe pudełka to tylko "wyciszacze" taka pianka otulajaca wtryskiwacz zamknięta pudełkiem

[quote="rico"]prawdopodobnie nadmiarem powietrzna przez brak rury od przepustnicy do filtra powietrza[/quote]
nie ma się co dziwić jak silnik miał złe dane z przepływomierza.... o ile go masz w ogóle i jest dobry


pokaż Twojego zdjęcie silnika
sprawdź czujniki temperatury
sprawdź sondę lambda
sprawdź przepływomierz
sprawdź podciśnienia https://homepage-creator.telekom.de/ima ... 4392868602
sprawdź przekaźniki nad bezpiecznikami (jeden z nich jest od komputera, drugi od pompy paliwa)
sprawdź bezpieczniki (20A nad przekaźnikami też)
r
rico
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 28 paź 2013, 13:19
Lokalizacja: Kraków

Post autor: rico »

https://lh4.googleusercontent.com/-S2CC ... 180829.jpg
czujnik temp. jest raczej dobry bo normalnie się nagrzewa , najwyżej podmienię z 1.0 dla spokoju , z podciśnieniami jest taka sprawa że te zdjęcia na niemieckiej stronie można o kant d*py obić bo na każdym zdjęciu inaczej są poprowadzone , u mnie został filtr węglowy z 1.0 i nie mogę poprowadzić do niego podciśnień tak jak większość ma tylko mechanior zrobił mi taki trójnik jak widać na zdjęciu przy czapie przepustnicy , reszta podciśnień jest raczej dobrze połączona, sondę lambdę niby mam w układzie wydechowym po silniku 1.0 ale w 3f jej nie było więc ogólnie rzecz biorąc nie muszę jej podłączać , przepływomierza nie mam po co sprawdzać póki nie będe miał rury do dolotu , przekaźniki raczej dobre skoro paliwo dochodzi i jest iskra , bezpieczniki muszę jeszcze obadać i pompy bo miałem za czasów 1.0 taki cyrk że pompa w zbiorniku się zawiesiła i dopiero trzaśnięcie młotkiem w górną obudowe przy króćcach ją ożywiło , jeszcze sprawa tych wtrysków , jak łatwo je zdemontować i sprawdzić czy wogóle dają dawke?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

aa to ten 3f bez lambdy..

[quote="rico"]przekaźniki raczej dobre skoro paliwo dochodzi i jest iskra[/quote]
niekoniecznie, może być zły ten od kompa

[quote="rico"]przepływomierza nie mam po co sprawdzać póki nie będe miał rury do dolotu[/quote]
będzie rura to można coś robić bo bez tego to dziw ze chodził w ogóle

[quote="rico"]z podciśnieniami jest taka sprawa że te zdjęcia na niemieckiej stronie można o kant d*py obić bo na każdym zdjęciu inaczej są poprowadzone[/quote]
podałem Ci jedno wiec nie wiem gdzie masz na kazdym inaczej
[quote="rico"]u mnie został filtr węglowy z 1.0 i nie mogę poprowadzić do niego podciśnień tak jak większość ma tylko mechanior zrobił mi taki trójnik jak widać na zdjęciu przy czapie przepustnicy , reszta podciśnień jest raczej dobrze połączona[/quote]
nie ździwił bym sie gdyby ten trójnik był własnie o kant dupy rozbić
co tam jest podłaczone?
bo wydaje mi się podpial tam odmę...


odłącz akumulator na jakiś czas zeby skasowały się błędy ze sterownika jak bedziesz miał rurę

jakaś żeźbe Ci odwalił mechanik i teraz będzie problem


jeszcze czujnik halla sprawdź
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Brak przepływomierza w 3F-ie? Myślę, że na tym powinieneś się skupić.
r
rico
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 28 paź 2013, 13:19
Lokalizacja: Kraków

Post autor: rico »

Chyba winowajcą jest walnięta uszczelka pod głowicą , z misy olejowej kapie bardzo rzadki płyn o jasno brązowym kolorze , jak wezmę krople na palec to jest przeźroczysta , jaki może być koszt wymiany uszczelki?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote="rico"]aki może być koszt wymiany uszczelki?[/quote]
o to już lepiej konkretnego mechanika i szlifierza, bo masz koszt robocizny, uszczelki i szlifowania głowicy
przy okazji warto sprawdzić jak wyglądają pierścienie, gładzie cylindrów i zawory
r
rico
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 28 paź 2013, 13:19
Lokalizacja: Kraków

Post autor: rico »

Myślę że mechanik dobry skoro w porsche do niego przyjeżdżają , jak się bardziej wkurzę to zrobię generalke i będę miał spokój , znajomemu w golfie 3 2.0 115km za generalke i wymiane rozrządu coś koło 800zł wziął
Awatar użytkownika
iJopek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 435
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:15
Lokalizacja: Kutno Łódzkie

Post autor: iJopek »

ale generalka góry czy całego motoru ??
r
rico
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 28 paź 2013, 13:19
Lokalizacja: Kraków

Post autor: rico »

Musiałbym się dokładnie spytać co robił , co do polówki to nie wiem czy to uszczelke pod głowicą szlak trafił ale ten płyn się leje jakby z okolicy pompy wody , na początku myślałem że z misy olejowej spod uszczelki ucieka ale jednak nie , jutro chyba jedzie na lawecie do mechanika i sprawdzi konkretnie co mu dolega , wczoraj siedziałem trochę przy polo i sprawdzałem ile się dało , iskra jest , wtryski podają paliwo , któryś hall napewno działa z wypróbowanych trzech rozdzielaczy , pompa 3 bar coś nie chce współpracować ale pompa 1,2 bar działa więc powinien przynajmniej coś jęknąć jeżeli jest paliwo , na jakim napięciu podłączyć pompe żeby sprawdzić czy działa? według mnie albo jest jakieś zwarcie w elektryce albo ciśnienie gdzieś ucieka , co wy na to? Aha i jeszcze zauważyłem że jak parę razy kręce silnik to za którymś razem nagle się zawiesza na chwile i znów kręci i jak parę razy zakręce silnik to co chwilę muszę czekać parę sekund aż kontrolka ciśnienia oleju się włączy ( pompa paliwa wtedy nie załącza) i jeszcze raz muszę cofnąć kluczyk i dopiero wszystkie kontrolki się zaświecą i słychać pompe
r
rico
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 28 paź 2013, 13:19
Lokalizacja: Kraków

Post autor: rico »

dziś chciałem spróbować jeszcze posprawdzać pompy zewnętrzne , takich jaj jeszcze chyba nikt nie miał , tak jak wcześniej napisałem musiałem podmienić pompę 3 bar na 1.2 bar z aau bo tamta coś nie domaga , wogóle w tej 3 bar wtyczka nie pasuje ale to nic , no i chciałem sprawdzić jeszcze czy paliwo pompa podaje , odczepiłem wężyk między filtrem powietrza a pompą i kolega kręci i odpala na parę sekund z odłączonym wężykiem od pompy :shock: , ręce mi opadły , nie wiem czy układ paliwowy różni się od tego z 3f? bo na pompie 1.2 bar raczej powinien zapalić
Awatar użytkownika
iJopek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 435
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:15
Lokalizacja: Kutno Łódzkie

Post autor: iJopek »

A czemu byly 2 pompy zewnętrzne ??
r
rico
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 28 paź 2013, 13:19
Lokalizacja: Kraków

Post autor: rico »

zewnętrzna jest jedna 1.2 bara bo ta 3 bary z 3f chyba padła ale powinien zapalić na tej 1.2 bara co nie?
Awatar użytkownika
iJopek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 435
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:15
Lokalizacja: Kutno Łódzkie

Post autor: iJopek »

pewnie tak, 1.2 jest oryginalnie w 1.0 nie wiem czy w 3f'ie też.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

867906091 - 3F, NZ, PY
867906091B - AAU, AAV

niestety są drogie lub niedostepne, ale pasuje z poloneza 3bar-owa, trzeba tylko przerobić kostkę
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”