Strona 1 z 1

[6N2 GTI] Problem z centr zamkiem, alarmem i pompką centr

: 24 lut 2015, 23:13
autor: Tomek1992
Panowie, opisze najprościej jak sie da:

Chodzi mi o zasade działania centralnego zamka.
Sytuacja jest następująca: Otwieram szybe w aucie w drzwiach kierowcy, wychodze, zamykam auto z pilota, włącza sie "dozór wnętrza", potem wkładam głowe przez tą opuszczoną szybe w drzwiach, wywołuje ruch w środku kabiny i włączam alarm. I tu pojawia sie moje pytanie: jaka powinna byc reakcja centralki (alarmu): klakson + kierunkowskazy czy moze klakson, kierunkowskazy i dodatkowo otwarcie wszystkich drzwi w aucie ?

Bo u mnie oprocz klaksonu i kierunkow, w takiej sytuacji załącza sie pompka centralnego (ta w bagażniku po prawej stronie) i otwiera po prostu mi wszystkie drzwi i na dodatek pompka działa dalej tzn tak jakby dalej chciała te drzwi otwierać i "pompuje". Po kilku, kilkunastu minutach takiego "pompowania-otwierania" kiedy drzwi zostaja oczywiscie otwarte bez problemu przez nia juz za pierwszym razem, to pompka ulega spaleniu i nadaje sie do kosza. Ktoś mógłby sprawdzić, jak to u niego wygląda ? czy u niego tez pompka otwiera i dalej pompuje (w sytuacji zadziałania alarmu) ? Czy to moze kwestia przeprogramowania centralki, jakiegos sterownika ? Dodam na koniec, że sytuacja występuje wyłącznie w przypadku uruchomienia alarmu. W przypadku normalnego otwierania auta z kluczyka czy zamka w drzwiach problem w ogole nie występuje. Podchodze, przyciskam przycisk na pilocie, otwiera wszystkie drzwi na raz, pompka załącza sie do tego RAZ i tyle, dalej nie pompuje jak w przypadku uruchomienia alarmu.

Auto to Polo 6N2 GTI mod komf

Bede wdzieczny za sugestie!

Re: [6N2 GTI] Problem z centr zamkiem, alarmem i pompką centr

: 04 mar 2015, 19:11
autor: mikki68
Witaj
Spotkałem się już z podobnym przypadkiem (tyle że w golfie) i problem był po stronie centralki od alarmu, wiem że serwis VW miał z tym problem (alarm był - dokładany - nie fabryczny, do modułu komfortu), i wymieniono praktycznie całe sterowanie. tyle że tam przy normalnym otwarciu z kluczyka pompka potrafiła chodzić przez długi czas (do momentu zamknięcia).
Na prosty "łeb" nie powinno się włączać otwieranie pojazdu podczas uruchomieniu alarmu - wręcz powinno się to "zaryglować" :D

Chyba cię czeka wizyta u specjalisty.