Strona 1 z 1
[86C2F]cieknący wlew paliwa
: 19 lut 2015, 21:03
autor: bogusz38
Witam. Mam polówke foxa z 1993 z silnikiem 1,3 na wtrysku. Od pewnego momentu jak tankuje paliwo ( benzynę ), którą głównie mam na potrzeby rozruchu bo jeżdżę na LPG, pojawia mi się wyciek podczas tankowania. Przypuszczam że coś nie tak jest z wlewem paliwa. Szukałem po szrotach ale ciężko z tym zbiornikiem jest w sensie dostania.Czy ktoś może mi doradzić czy zbiorniki w tych autach były dzielone z wlewem ( czy jest to część wymienna ) czy tez jest to w całości połączone na stałe. Dzięki za każdą informację w tej sprawie.
Re: [86C2F]cieknący wlew paliwa
: 20 lut 2015, 8:57
autor: Anonymous
wlew i zbiornik były jednym elementem i nie jednej osobie przerdzewiał
zbiornik można kupić nowy bez większych problemów ale występował w 2 wersjach: do silników z wtryskiem i do gaźnikowych
Re: [86C2F]cieknący wlew paliwa
: 20 lut 2015, 12:01
autor: jasny93
A może najzwyczajniej rurka odpowietrznika się zatkala, i podczas tankowania za duże ciśnienie się robi i wywala przez wlew?
Re: [86C2F]cieknący wlew paliwa
: 20 lut 2015, 21:57
autor: Bogusz333
paliwo leje sie spod samochodu, nie cofa sie do wlewu, obstawiam ze na jakims łączeniu przerdzewiało... nowy bak około 200pln, zastanawiam sie czy warto ładowac w 22 letni samochod, czy nie lepiej cos ze szrotu tylko z tymi szrotami to problematycznie, mało cos polówek tam wyladowało...czyżby legenda równa mietkom 180? w przejechanych kilometrach?

Re: [86C2F]cieknący wlew paliwa
: 21 lut 2015, 9:16
autor: jasny93
A to pewnie tak, kolega kiedyś w poli coupe mógł zatankować tylko 10L bo jak zalał więcej to już ciekło

A ze szrotami to fakt, ja też ostatnio szukałem jakiegoś rozbitka, bo potrzebowałem kilka tam różnych dupereli, no i niestety znalazłem tylko jedną i w coupe :glare:
Re: [86C2F]cieknący wlew paliwa
: 21 lut 2015, 11:39
autor: Wojciechus
Ja jak kupilem polo to mialo sucho w baku. Zajezdzam na stacje leje do pelna. Poszedlem zaplacic, wychodze, parzę... a tam pieniażki wyciekają dość sporym strumieniem. A mialem 400 km do przejechania

jak zajechalem na miejsce to jeszcze rezerwe mialem a pałowałem 120-140 cala trase

i gwoli scoslosci, jak w baku masz dziure na koncu wlewu to wlazi 7l zeby nie cieklo :p
Re: [86C2F]cieknący wlew paliwa
: 21 lut 2015, 12:20
autor: jasny93
Ja jak znowu zakupiłem mojego klekotka, to w drodze powrotnej zabrakło paliwa. Pływak pokazywał ze jeszcze (+,-) 10L jest, to spokojnie bym doleciał zreszta tak jak mnie zapewniał sprzedający. Okazało się że jak jest pływak na ostaniej kresce przed rezerwa to paliwa już nie ma... o czym nie raczył mnie poinformować :angry2: I tak w sumie do tej pory tego nie zrobiłem, bo za bardzo nie wiem o co tam chodzi. Pływak sprawdzałem, wszystko ok. W zegarach patrzyłem wszystko ok. Tak odbiegając od tematu, może ktoś coś jeszcze poradzi co może być ?

Re: [86C2F]cieknący wlew paliwa
: 27 lut 2016, 10:10
autor: bogusz38
witam
ja z bakiem to mam teraz tak: stary przerdzewial kupilem nowy w naszym kraju spawany i juz cos do konca nie pasowalo wiec teraz jak mam kawal do rezerwy to juz mi nie zasysa. mechanik mowil ze jak bak inaczej lekko wszedl to sie nie ulozylo i juz zegar poziomu inaczej wskazuje. takie cuda potem wychodza z bakami zamienonymi ale z tym sensu nie ma co robic dalej - przyzwyczaic sie i poinformowac kupujacego jak cos a nie udawac ze wszystko gar bo pompe zakatuje i taki bedzie efekt. wiadomo po przerobce to jakis mankament musi byc.
Re: [86C2F]cieknący wlew paliwa
: 27 lut 2016, 20:54
autor: Czołg GT
Pływak przy pompie można podregulować, już nie pamiętam na jakim zagięciu drutu trzymającego pływak, podginasz drut do góry poziom na zegarach spada odwrotnie to będzie odwrotnie
U mnie też był taki problem i sobie ustawiłem właśnie 10l na początku czerwonej rezerwy.
Re: [86C2F]cieknący wlew paliwa
: 27 lut 2016, 23:31
autor: bogusz38
czyli w jaka strone wygiac ten drut? do gory troche i sprawa zalatwiona. ale ile tego wygiac?2-5 mm od normy?
Re: [86C2F]cieknący wlew paliwa
: 28 lut 2016, 10:00
autor: Czołg GT
No u mnie musiałem powalczyć chwile i kilka razy wyciągać pływak, zaginałem na pierwszym zagięciu od strony pływaka do góry, drut jest dość twardy zacznij 2 mm włóż pompę przekręć na zapłon i obserwujesz chwile i tak aż do zamierzonego skutku .
Do zbiornika jak jest pusty zalej paliwa około 5-10l, w godzinkę się uporałem z tym zabiegiem licząc od dostania się do pływaka na złożeniu kończąc.
Nie powiedziane jeszcze jest to że czujnik od pływaka nie jest uszkodzony :?:
Zapomniał bym dodać że przy czujniku pływaka są dwie blaszki które ograniczają wychylenie drutu pływaka i możliwe że wystarcz właśnie tą blaszkę podgiąć.
Re: [86C2F]cieknący wlew paliwa
: 28 lut 2016, 10:33
autor: KaziuNS
Widzę nie tylko ja po kupnie mialem problem oblanych butów benzyną

U mnie polówek dużo na części ale oczywiście w każdej magiel i bak się nie nadają do niczego. Ja kupiłem nowe te elementy bo jeżdząć i szukając po szrotach straciłem tyle na paliwo co bym kupił nowy bak a i tak kupilem. Magiel to samo polecam nowy 215 zł i przejezdzi pewnie do konca dni polówki

Re: [86C2F]cieknący wlew paliwa
: 28 lut 2016, 11:12
autor: Wojciechus
Ja kupilem nowy magiel (po fabrycznej renowacji) i okazal sie trafiony... tak ciezko chodzil ze nie dalo sie kol skrecic o powrocie nie wspominajac. Regulacja nic nie dawala. Reklamowalem i uznali reklamacje. Xa 100 zl zregenerowalem ten co mialem i dzialal jak nowy
