[6n2] Zapchany układ chł. lub Uszczelka pod głowicą. 1.4TDI

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
gallus
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 413
Rejestracja: 10 cze 2009, 10:11
Lokalizacja: Śląsk

[6n2] Zapchany układ chł. lub Uszczelka pod głowicą. 1.4TDI

Post autor: gallus »

Witam proszę was panowie o rady i opinie
Od Początku
Od około 2 miesięcy mam problemu z układem chłodzenia w 6n2 1.4 TDI (AMF)
FAKTY
Połowa Grudni 2014
1. Silnik grzeje się do 90 st. (nigdy nie idzie nawet na milimetr wyżej) po przejechaniu dystansu 20-30 km lub więcej zaczyna migać kontrolka o braku płynu chłodzącego otwieram maskę no i rzeczywiście zbiornik jest pusty. Widać że płyn został wypchnięty ze zbiorniczka (TO NIE JEST NADSTAN WIEM GDZIE JEST MIN I MAX W ZBIORNICZKU i nie przelewam). Taka sytuacja jest za każdym razem po po przejechaniu 20-30 km. Jak wychłodzę silnik doleje żeby było w normie kontrolka nie miga ale przejadę znowu 20-30km powtórka z rozrywki.
-oddałem do mechanika pod koniec grudnia 2014 było podejrzenie uszczelki pod głowicą Mechanik z Boscha zalecił żebym wlał sobie Płyn do uszczelniania chłodnic Prestone. Jak zalecił tak zrobiłem teraz jak czytam opis to widzę że trzeba to zrobić na zimnym silniku i nigdzie nie jechać. Mi natomiast mówiono żebym za rogiem kupił w ich firmowym sklepie ww środek wlał odrazu i pojeździł (żeby się rozniosło po całym układzie). TAK TEŻ ZROBIŁEM.
Przez tydzień może dwa był spokój w Styczniu 2015 problem zaczą się na nowo to samo i trwa do dziś. Pojechałem drugi raz do tego samego mechanika w styczniu 2015 termostat został wymieniony bo Nawet po zagrzaniu do 90 st. Nie otwiera się duży obieg. ale to nic nie dało.
Machanik z Bosch Servic (który wymieniał termostat i gdy na postoju przytrzymał polo na 4000obr. to twierdził że termostat się otwierał ja od 2 tygodni jeżdżę autem dotykałem wąż z silnika z 10 razy oczywiście po nagrzaniu do 90st. i ani razu nie był nawet minimalnie zagrzany)
ww mechanik twierdzi że mam zasyfiony układ chłodzenia i że trzeba go wypłukać.

Mój brat twierdzi że takim płynem do uszczelniania można zatkać chłodnicę bo szparki w nowych chłodnicach są o wiele mniejsze niż w starszych modelach.

2. W grudniu jeden wąż był spuchnięty (górny od chłodnicy lecący w kierunku grodzi wodnej ten przy akumulatorze)po wymianie termostatu już nie puchnie inne przewody też są miękkie.

3. Korek od zbiorniczka wyrównawczego też był wymieniany w przeciągu 2 miesięcy więc zakładam że jest dobry.

4. Raz zdarzyło się że w zbiorniczku wyrównawczym miałem pianę jak z piwa. Po kilku godzinach zniknęła.

5. Korek oleju zawsze był i jest czarny nie ma na nim żadnego kremowego nalotu.

6. Według mnie polo nie dymi na biało choć jest zima temp raczej ujemne więc ciężko stwierdzić czy to para czy biały dym.

7. Mechanik w Boschu robił test na obecność spalin w układzie chłodzenia i twierdził że nie ma.

8. Czasem zdarza się że mimo że silnik nagrzany do 90 st. nadmuch nastawiony na gorący a wieje zimnym (wtedy gazuje polo do 4000obr. i znowu zaczyna grzać mija 30-60 sek i znowu zimnym znowu gazuje i znowu ciepło).

9.Kompletny rozrząd (Producent INA)z pompą wody był wymieniany w Grudniu 2014

Inny mechanik stary 80letni dziadziu po 5 min jak oglądnął mi auto przegazował chyba widział bąbelki w zbiorniczku. Wysłuchał moich argumentów Stwierdził że to uszczelka pod głowicą.

Według mnie to też Uszczelka pod głowicą ciśnienie z silnika zapowietrza nonstop układ rozpycha płyn i gdy przeciągnę auto korek puszcza i płyn się wylewa przez zbiornik aż go nie ma w zbiorniczku i kontrolka zaczyna mrugać. A to że auto nie idzie na dużym obiegu to efekt zapowietrzenia układu.

Na koniec dodam że auto mam 4 lat i na samym początku była robiona uszczelka i planowana głowica a uszczelniacze były wymieniane.
Mam też ciężka nogę do gazu i raczej nie jeżdżę wolno więc uszczelka i głowica dostaje przy mojej jeździe w dupę.

A wy panowie co powiecie.
Mam gdzieś trendy i style urodziłem się po to aby sam je tworzyć i wyznaczać.
Perła:http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 56&t=12121
Awatar użytkownika
zxxck
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 404
Rejestracja: 10 lip 2013, 10:42
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: zxxck »

Z tego wszystkiego co opisujesz wygląda na to że jednak uszczelka pod głowicą :/ Jeżeli chodzi i koszta wymiany takiej uszczelki to w tym modelu wychodzi to dość tanio bo uszczelka kosztuje 70zł do tego dojdzie Ci pewnie płyn chłodniczy, uszczelka w płynie i robocizna :) Koszt całości u normalnego mechanika w granicach 400 no może 500zł. Dla jednego dużo dla drugiego nie :) Ważne że problem po tym zniknie .
Awatar użytkownika
gallus
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 413
Rejestracja: 10 cze 2009, 10:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gallus »

[quote="zxxck"]Z tego wszystkiego co opisujesz wygląda na to że jednak uszczelka pod głowicą :/ Jeżeli chodzi i koszta wymiany takiej uszczelki to w tym modelu wychodzi to dość tanio bo uszczelka kosztuje 70zł do tego dojdzie Ci pewnie płyn chłodniczy, uszczelka w płynie i robocizna :) Koszt całości u normalnego mechanika w granicach 400 no może 500zł. Dla jednego dużo dla drugiego nie :) Ważne że problem po tym zniknie .[/quote]
Dzięki
Mam gdzieś trendy i style urodziłem się po to aby sam je tworzyć i wyznaczać.
Perła:http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 56&t=12121
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

zmień uszczelkę pod głowicą, zalej świeży olej z aprobatą 505.01 i nowy płyn chłodniczy. warto przepłukać układ jakimś radiator flush'em bo te uszczelniacze chłodnic uwielbiają go przytykać. poleciłbym też przyjrzeć się pompie wody.
Awatar użytkownika
gallus
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 413
Rejestracja: 10 cze 2009, 10:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gallus »

krzyDOLAR

Dzięki za info. Dziś już jestem pewien że to uszczelka. Odkręciłem korek od zbiorniczka i okazało się że uszczelka się podwinęła jak ją ustawiłem i pojechałem do pracy 12 km to pod robotą wszystkie przewody spuchnięte.

Co do pompy była wymieniona razem z rozrządem w grudniu 2014.
Mam gdzieś trendy i style urodziłem się po to aby sam je tworzyć i wyznaczać.
Perła:http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 56&t=12121
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

warto dobrać właściwą grubość uszczelki. do AMF dostępne są trzy grubości. nominalna 1,45 oraz dwa nadwymiary 1,53 i 1,61
Awatar użytkownika
gallus
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 413
Rejestracja: 10 cze 2009, 10:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gallus »

krzyDOLAR
Nie wiedziałem że są trzy rozmiary czy mam rozumieć że im grubsza to tym lepsza ?
Mam gdzieś trendy i style urodziłem się po to aby sam je tworzyć i wyznaczać.
Perła:http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 56&t=12121
Awatar użytkownika
iJopek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 435
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:15
Lokalizacja: Kutno Łódzkie

Post autor: iJopek »

Zależy od tego ile się splanuje głowice ( dobrze myślę ? Naprawdę nie wiem i tak strzelam )
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

iJopek - dobry strzał :oki:
Awatar użytkownika
gallus
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 413
Rejestracja: 10 cze 2009, 10:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gallus »

[quote="krzyDOLAR"]iJopek - dobry strzał :oki:[/quote]
Bardziej chodzi o to ile tłok wystaje z gniazda niż ile zostało sfrezowane z głowicy. Tak mój majster twierdzi :)
Mam gdzieś trendy i style urodziłem się po to aby sam je tworzyć i wyznaczać.
Perła:http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 56&t=12121
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

[quote="gallus"]Tak mój majster twierdzi :)[/quote]

chyba trochę źle twierdzi przecież nie planuje się bloku czyli tłok nie wychodzi wyżej :grin: , a poza tym z jakiego gniazda ?
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”