Wymiana filtru paliwa

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

w
waski_rk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 02 lip 2009, 18:30

Wymiana filtru paliwa

Post autor: waski_rk »

Napotkałem na dosyć trudne problemy przy jego wymianie. Otóż ładnie wjechałem sobie na kanał, odkręciłem opaskę przytrzymującą filtr do (?) podwozia, i ni cholerę nie mogę ściągnąć wężyków ze starego filtru. Ku mojemu zdziwieniu mój kolega stwierdził że wężyki pewnie nigdy nie były ściągane z niego, dlatego mam takie trudności. Pomijając fakt że samochód jeździ 12 lat na jednym filtrze, to nadal nie wiem jak to mam zrobić. Na wężykach widać jakieś przyciski przy zakończeniach, ale ani nie da rady ich wcisnąć, ani podważyć. Może po prostu obciąć je, najbliżej filtra jak się da, i nałożyć na nowy zaciskając tzw. ślimakami (opaski metalowe zaciskane śrubami)?
I moje pytanie numer dwa, jak już uda mi się ściągnąć te wężyki, czy tam obciąć to czy zalać wpierw nowy filtr paliwem, tak jak po wymianie oleju zalewa się filtr olejem, czy można jednak odrazu go założyć, a pompa paliwa sama go zapełni paliwem?
No i korzystając z okazji, czy jak ściągnę wężyki ze starego filtr, nagle nie zacznie mi lecieć paliwo szerokim strumieniem z nich? Czy zacisnąć wężyki przed ściągnięciem starego filtru?


Moje autko to Polo Classic, 1,4 MPI co kolwiek to znaczy, rocznik 1997.
Będę wdzięczny za pomoc, pozdrawiam.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Jeśli chodzi o filtr paliwa w polo 1,4 to były dwa modele jeden na opaskę a drugi na szybkozłączkę plastikową, i mnie w silniku AKV była ta złączka plastikowa,
Jeśli na bank się nie da tego zdemontować po ludzku, to utnij i zrób tak jak mówiłeś na opaskach metalowych,
ciśnienie benzyny jest niewielkie i troszeczkę tylko skapnie, jeśli chodzi o zalewanie filtra paliwem/czy olejowego olejem to jest jakaś bajka, pierwsze słyszę, nie trzeba nic robić, pompa daje kilka barów ciśnienia i w mig sobie poradzi z doprowadzeniem paliwa do listwy/czy oleju. Nie ma mowy o jakimś zapowietrzeniu czy innych cudach. Powinno hulać zaraz po założeniu nowego, tylko że może pokręcisz kilka sekund dłużej rozrusznikiem zanim paliwko dojdzie do celu. :good:
Zmieniałem rok temu filtr paliwa i tylko demontaż starego, montaż nowego i po bólu.
Co do filtra olejowego to trzeba tylko uszczelkę gumową nasmarować olejem i przykręcić go ręką, samo się napełni. :wave:
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Mika
SuperNiania
Posty: 212
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:14
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Mika »

[quote=""waski_rk""] Może po prostu obciąć je, najbliżej filtra jak się da, i nałożyć na nowy zaciskając tzw. ślimakami [/quote]
jeżeli obetniesz z dwóch stron przewody paliwowe to możesz nie założyć nowego filtra, niby tam jest zapas tego przewodu ale nie po to aby go ucinać
popsikaj złączki np wd-40 aby to oczyścić, jak nie idzie wcisnąć palcami uzyj do tego śrubokręta, musi się udać
Mam wszystko w tyle...Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”