Strona 1 z 1

[6N] Czy to zatarty silnik??

: 12 sty 2015, 21:11
autor: djmaci
Witam

Mam problem z moim Polo. Zaczęło się od tego że Polo 6N (165 tys. km) stało w garażu ok 2 tyg. teraz w zimie przy ok -18C. Polo odpaliło bez problemu i po przejechaniu parędziesięciu metrów zapaliła się kontrolka oleju i silnik zgasł. Ponowne uruchomienie silnika było już niemożliwe, rozrusznik nie mógł obrócić tak jak by coś go blokowało. Uruchomiłem go pchając. Silnik odpalił na parę sekund zaświeciła się kontrolka oleju i znowu zgasł. Uruchomienie silnika było dalej niemożliwe.

Ze względu na to ze trochę zaniedbałem wymianę oleju około 0,5 roku, doszedłem do wniosku ze olej 5W-50 mógł zgęstnieć lub zamarznąć. Podgrzałem miskę olejową i silnik cudownie odpalił, ale od tej pory silnik nierównomiernie działa na wolnych obrotach a podczas jazdy momentami czuć spadek mocy. Obroty rosną, a moc spada, a potem znowu rośnie. Może też głośniej chodzi.

Czy to mogą być niestety objawy lekko zatartego silnika?

Re: [6N] Czy to zatarty silnik??

: 14 sty 2015, 9:21
autor: szopal
[quote="djmaci"]Witam

Zaczęło się od tego że Polo 6N (165 tys. km) stało w garażu ok 2 tyg. teraz w zimie przy ok -18C. Polo odpaliło bez problemu i po przejechaniu parędziesięciu metrów zapaliła się kontrolka oleju i silnik zgasł. Ponowne uruchomienie silnika było już niemożliwe, rozrusznik nie mógł obrócić tak jak by coś go blokowało.
[/quote]

Tak, bo na 90% przytarł Ci się wałek rozrządu, w czasie postoju samochodu zamarzła odma lub ze względu na złą jakość oleju mogły przymarznąć kanały olejowe.
Czy po zapaleniu się kontrolki jechałeś jeszcze?

[quote="djmaci"]
Uruchomiłem go pchając. Silnik odpalił na parę sekund zaświeciła się kontrolka oleju i znowu zgasł. Uruchomienie silnika było dalej niemożliwe.
[/quote]

W tym momencie prawdopodobnie uwaliłeś sobie silnik. NIE WOLNO ODPALAĆ SILNIKA NA POPYCH!!! Zwłaszcza jeśli rozrusznik nie może ukręcić - a to oznacza że coś go blokuje więc pchanie tego nie załatwi.

[quote="djmaci"]
Podgrzałem miskę olejową i silnik cudownie odpalił, ale od tej pory silnik nierównomiernie działa na wolnych obrotach a podczas jazdy momentami czuć spadek mocy. Obroty rosną, a moc spada, a potem znowu rośnie. Może też głośniej chodzi.

Czy to mogą być niestety objawy lekko zatartego silnika?[/quote]
Pojdejrzewam że uwaliłeś sobie wałek rozrządu i/lub panewki. Bez rozkręcania się nie obejdzie. Ściągnij najpierw pokrywe zaworów i zobacz w jakim stanie jest wałek. Jeśli będziesz widział opiłki to szukaj nowego silnika - lub sprawdź jak wygląda dół(cylindry, panewki, korbowód) i rób remont tego.


Ja miałem taką samą sytuację, po mrozie -20 zamarzła odma, zaświeciła kontrolka, silnik zgasł i nie kręcił wogóle. Zatarł się wałek rozrządu. Kupiłem nowy silnik ale teraz żałuje że starego nie naprawiałem, jeśli się zastanawiasz i wiesz że w starym np. tylko góre masz zatartą to regeneruj stary silnik - po remoncie będziesz miał pewny, praktycznie nowy silnik. Dodam że koszt SWAPA z robocizną wyszedł mnie 1800zł.