Strona 1 z 1

[Polo 6N] 1.4 16V AFH - EGR- pomocy

: 09 sty 2015, 20:36
autor: qK.
Witam, od krótkiego czasu jestem posiadaczem silnika 1.4 16 AFH.
Dzis wzialem sie za rozbieranie go żeby przygotować do malowania blok silnika przy czym napotkałem proglem z EGRem..
Od początku wiedziałem że w silniku trzeba go zaślepić.
Jednak myślałem że robi się to tylko przy kolektorze wydechowym..
Jednak widzę że idzie on aż do ssącego, co więcej idą tam też 2 cienkie wężyki, jeden czarny do zaworu przy wydechowym, a drugi czerwony do przepustnicy. Na to wszystko dochodzi jeszcze jakaś kostka..
No i teraz jestem już zupełnie głupi, bo nie wiem co z tym wszystkim zrobić...
Bardzo prosze o pomoc.

Na poniższym zdjęciu widać jasne wejście na kostkę:
Obrazek

A tu pokazuje jak to wszystko było spięte:
Obrazek

Re: [Polo 6N] 1.4 16V AFH - EGR- pomocy

: 27 sty 2015, 13:24
autor: savage
Trzeba zaślepić otwór który zostanie w kolektorze wydechowym i dolotowym.
Rurkę czerwoną od podciśnienia też należy zaślepić. Ta puszka na drodze podciśnienia to zapewne elektrozawór sterujący pracą EGR.

Jeśli EGR działa to lepiej go zostawić.

Re: [Polo 6N] 1.4 16V AFH - EGR- pomocy

: 27 sty 2015, 13:50
autor: dumle
dokładnie, olej to stary bo se biedy narobisz, też to szyfrowaliśmy z sakosg40 aż w końcu zostawiliśmy bo tam jest jakaś magia zapodana z tymi wężykami podciśnienia i kostką

Re: [Polo 6N] 1.4 16V AFH - EGR- pomocy

: 27 sty 2015, 14:40
autor: qK.
Sprawa wygląda tak, że wszystkie te otwory które zostały wymienione wyżej - zaspawałem.
A kostka podobno może być luźna - niepodłączona.

Nie wiem czy zrobiłem dobrze czy źle ale mam nadzieje że dobrze

Re: [Polo 6N] 1.4 16V AFH - EGR- pomocy

: 27 sty 2015, 15:07
autor: dumle
ty to na ślepo robisz stary? wystarczy że na odpalonym silniku ściągniesz jedną rureczkę i już obroty szaleją, a jak zatkasz to do końca zgłupieje, ale jak nie chcesz się słuchać ludzi z doświadczeniem to rób po swojemu i daj znać co wyszło ;)

Re: [Polo 6N] 1.4 16V AFH - EGR- pomocy

: 27 sty 2015, 16:55
autor: qK.
[quote="dumle"]ty to na ślepo robisz stary? wystarczy że na odpalonym silniku ściągniesz jedną rureczkę i już obroty szaleją, a jak zatkasz to do końca zgłupieje, ale jak nie chcesz się słuchać ludzi z doświadczeniem to rób po swojemu i daj znać co wyszło ;)[/quote]

Rozmawialem z Tofikiem, on dosc mocno modził 1.4 16V w swoim 6n2

Re: [Polo 6N] 1.4 16V AFH - EGR- pomocy

: 29 sty 2015, 8:26
autor: dumle
ale tam masz inny silnik, AFH ma pełno dziwadeł których do końca nie można zrozumieć takich jak ten właśnie dziwny egr z rureczkami podciśnienia