[6N2] Swap silnika WIELKI problem proszę o szybką pomoc :(

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
probiker
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 27 lis 2014, 18:54

[6N2] Swap silnika WIELKI problem proszę o szybką pomoc :(

Post autor: probiker »

Siemanko mam problem ..... mam vw polo 2000r. 1.4 16v AUA 75 koni w którym strzelił rozrząd więc kupiłem silnik od polo 1.6 16v 105 koni

No i właśnie w czym leży problem a leży w tym że przed chwilką mechanik zadzwonił i powiedział ze ten silnik 1.6 nie pasuje do skrzyni że silniki różnią się blokiem i nie ma gdzie rozrusznika dać .... teraz jestem załamany bo dałem za silnik 1400zł i nie wiem co mam zrobić ..... wcześniej sie dowiadywałem to ponoć silnik z 1.4 swap na 1.6 miał być plug&play a różnica tylko miała być w kolektorze ssącym ..... :angry2: :angry2:

Czy jest jakaś możliwość zmiany tego silnika ? czy muszę sie pogodzić z tym ze popłynąłem 1400 z :((
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 6&start=40
niektóre silniki zbyt dobrze nie pasują, masz różne oznaczenia silników, a co do skrzyni to od 1,4 będą krótsze biegi, teraz albo dokładasz kasę i składasz to na 1.6 albo wymieniasz silnik na taki jak miałeś
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

[quote="probiker"]Siemanko mam problem ..... mam vw polo 2000r. 1.4 16v AUA 75 koni w którym strzelił rozrząd więc kupiłem silnik od polo 1.6 16v 105 koni
[/quote]
nie ma takiego silnika jak 1.6 16v 105km

daj oznaczenie silnika i zrób foto
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

to pewnie silnik z golfa IV (któryś z ATN, AUS, AZD, BCB)[quote="probiker"]wcześniej sie dowiadywałem to ponoć silnik z 1.4 swap na 1.6 miał być plug&play[/quote]i tak jest, ale musisz mieć silnik z polo GTI (ARC, AVY), bo ten z golfa to całkiem inna jednostka[quote="probiker"]i nie wiem co mam zrobić[/quote]wystarczyło się zarejestrować na forum przed zakupem tego silnika, ktoś pewnie by Cię naprowadził. w zasadzie mógłbyś poszukać skrzyni z takiego silnika, ale to kolejny wydatek. zresztą one mają już hydrauliczne sprzęgło, więc dochodziłaby zmiana systemu - bo w 6N2 jest linka .. dramat, wkopałeś się po uszy
Awatar użytkownika
gti21
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 340
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: gti21 »

kup to:
viewtopic.php?f=6&t=59585

a ten 1.6 sprzedawaj
p
probiker
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 27 lis 2014, 18:54

Post autor: probiker »

Aha oznaczenie tego silnika 1.6 16v to AUS

[quote="krzyDOLAR"]to pewnie silnik z golfa IV (któryś z ATN, AUS, AZD, BCB)[quote="probiker"]wcześniej sie dowiadywałem to ponoć silnik z 1.4 swap na 1.6 miał być plug&play[/quote]i tak jest, ale musisz mieć silnik z polo GTI (ARC, AVY), bo ten z golfa to całkiem inna jednostka[quote="probiker"]i nie wiem co mam zrobić[/quote]wystarczyło się zarejestrować na forum przed zakupem tego silnika, ktoś pewnie by Cię naprowadził. w zasadzie mógłbyś poszukać skrzyni z takiego silnika, ale to kolejny wydatek. zresztą one mają już hydrauliczne sprzęgło, więc dochodziłaby zmiana systemu - bo w 6N2 jest linka .. dramat, wkopałeś się po uszy[/quote]


Wkopałem sie strasznie .... zadzownie do kolesia i zapytam sie czy można odesłać silnik mu bo nie pasuje .... a ciężko zmienić system z linki na hydraulikę ?
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

[quote="probiker"]a ciężko zmienić system z linki na hydraulikę ?[/quote]wątpie by komuś chciało się z tym bawić.. możesz pokombinować z hydrauliką z cordoby 6K2/ibizy 6K1/polo classic 6KV2/polo variant 6KV5 z silnika 1.6 101kM (kody AEH, AFT, AKL, APF, AUR). modele montowane od października 1999 w górę mają hydraulikę w serii ..
p
probiker
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 27 lis 2014, 18:54

Post autor: probiker »

Noo nic wystawiłem ten silnik za 900zł sprzedam go i kupie zwykłego 1.4 16v 75 koni .... te 75 koni w polo cos jedzie ? niby każda 16v zapiernicza ? :)
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

w takim razie warto już poszukać wersji która ma 100 koni, oznaczenia AFK, AQQ, AUB. TU masz silnik 1.4 16V 75KM z wtryskami, kolektorem i przepustnicą z AUB - czyli elementami odpowiedzialnymi za wzrost mocy z 75 do 100KM
p
probiker
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 27 lis 2014, 18:54

Post autor: probiker »

Sprzedałem dziś ten silnik super :)


To teraz czas szukać silnika który mi będzie pasował czy pomożecie mi znaleśc jakiś bo nie chce się znów ugotowac a teraz właśnie wyszedłem na prostą :)

krzyDOLAR chciałbym mieć ten 100 konny silnik właśnie

A np ten silnik ? AUB ?! to pasuje czy nie ?

http://allegro.pl/polo-lupo-ibiza-1-4-1 ... 90073.html

------------------------------------[quote="krzyDOLAR"]w takim razie warto już poszukać wersji która ma 100 koni, oznaczenia AFK, AQQ, AUB. TU masz silnik 1.4 16V 75KM z wtryskami, kolektorem i przepustnicą z AUB - czyli elementami odpowiedzialnymi za wzrost mocy z 75 do 100KM[/quote]

Czy ten 100 konny AFK będzie mi pasował ??


http://allegro.pl/vw-polo-lupo-seat-aro ... 72817.html

Jak nie to pomóż mi jak możesz znaleźć jakiś 100 konny silnik


nie pisz posta pod postem./korzenio
p
probiker
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 27 lis 2014, 18:54

Post autor: probiker »

Witam ponownie Noo to silnik został zeswapowany z AUA na AFK tak jak mi doradzaliście i powiem szczerze że jak na 101 koni mechanicznych to słabo idzie te polo coś ..... czy to może być wina tego że komputer został z silnika AUA 75 km ?? czy żeby uzyskać pełną moc silnika AFK muszę kupić jakiś inny komputer ??
Awatar użytkownika
razzor_6n2
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 487
Rejestracja: 02 maja 2009, 8:54
Lokalizacja: WND

Post autor: razzor_6n2 »

[quote="probiker"]Witam ponownie Noo to silnik został zeswapowany z AUA na AFK tak jak mi doradzaliście i powiem szczerze że jak na 101 koni mechanicznych to słabo idzie te polo coś ..... czy to może być wina tego że komputer został z silnika AUA 75 km ?? czy żeby uzyskać pełną moc silnika AFK muszę kupić jakiś inny komputer ??[/quote]
bingo komp jest inny inaczej się kręci odcina jest przy 6.800 a nie 6 tys rpm. inaczej steruje czasem wtrysku i mieszanka ponadto wydech jest większy i pytanie czy wstawiłeś sam blok silnika czy z przepustnica wtryskami i reszta gratów afh?
Opa-GermanStyle 6n2 /// ARC 1.6 16v GTi
Awatar użytkownika
Wojciechus
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 641
Rejestracja: 18 paź 2010, 1:05
Lokalizacja: Wawa/Białystok

Post autor: Wojciechus »

Miałem silnik 1.6 16v AUS i jest on z golfa IV. Na dodatek jest strasznie wredny bo musisz do niego ładować skrzynię z 1.9SDI albo 1.6 16v, komputer ma inny niż wszystkie i ogólnie do swapa bardzo upierdliwy, wydech też by Ci nie podszedł bez rzeźby.
M
Mlody99
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 25 lut 2015, 21:45
Lokalizacja: PGN

Post autor: Mlody99 »

Kto i w jaki sposób przerobił wiązke a aua na afh?
mam u siebie aua (po lifcie) i kupiłem 2 polo przed liftem tzn z konca 1997 kod silnika AFH i zastanawiam sie jak przerobić wiązke pod silnik u siebie w aucie właśnie pod ten silnik AFH...
Pomoże ktoś?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”