[6N] Gasnący silnik przy hamowaniu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

M
MEFedron
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 26 maja 2014, 22:15

[6N] Gasnący silnik przy hamowaniu

Post autor: MEFedron »

Witam ostatnio doskwiera mi problem z moją polówką silnik 1.4 APQ 98r. Gdy dojeżdżam do skrzyżowań lub miejsc gdzie muszę hamowac auto mi gaśnie nie dzieje się to zawsze lecz często i zawsze przy hamowaniu Silnik na zimnym jak i na ciepłym pali od strzała i pracuje równo nie dławi się przy wciśnięciu pedału gazu itp .A dzieje się to zazwyczaj przy prędkości ok 20-30 gdy zaczynam już wciskac pedał sprzęgła aby dohamowac pojazd wtedy obroty bardzo nisko spadają na ok 500 zaczyna pulsacyjni świecic ładowanie auto zgaśnie lub obroty wskoczą na właściwe i nie padnie, nie dzieje się to zawsze lecz bardzo często dodam że obciążenie może by wywołane audio gdyż wzmacniacz i skrzynia podłączone są bez kondensatora lecz nie wiem czy to ma jakiś wpływ raczej nie gdyż przy wyłączonym radiu to samo się dzieje liczę na waszą pomoc Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
korzenio
Swój
Swój
Posty: 842
Rejestracja: 12 cze 2012, 22:57
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: korzenio »

Jeśli masz LPG, to za dużo powietrza dostaje zimnego w dolot może być powodem gaśnięcia. A gdy jedziesz np 80km/h i wrzucisz na luz to co się dzieje?
No i kiedy altek był sprawdzany? Może wystarczy wymienić regulator i szczotki? :)
M
MEFedron
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 26 maja 2014, 22:15

Post autor: MEFedron »

Polo nie posiada LPG ,Gdy jade 80 50 40 lub 100 itp po wrzuceniu biegu na luz lub przy wcisnieciu sprzegla obroty faluja w skali ok 500-800-900 gora dol gora dol lecz nie dzieje sie to caly czas ok 3 do 5 sekund silnik gasnie lub obroty wschodza na wlasciwe i silnik nie pada . Gdy auto odpale na luzie obroty trzyma nic faluje skacze itp ,przy alternatorze nigdy nie grzebalem
Awatar użytkownika
Olszak
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 22 sie 2014, 18:09
Lokalizacja: Kartuzy

Post autor: Olszak »

Przeczyść przepustnicę, miałem podobnie i pomogło.
Awatar użytkownika
korzenio
Swój
Swój
Posty: 842
Rejestracja: 12 cze 2012, 22:57
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: korzenio »

Ogólnie rozchodzi się o to :
Gdy auto stoi nie ma pędu powietrza, więc powietrze w żaden sposób nie jest "wciskane" w silnik. Podczas jazdy, "najeżdżasz" na powietrze i automatycznie auto dostaje za dużo powietrza. Dawka paliwa jest za małą w stosunku do powietrza i taki jest tego efekt. Na 100% nie jestem pewien oczywiście, bo ciężko diagnozować nie widząc.

Mając pierwsze auto spotkałem się z takim problemem, okazało się ze brał lewe powietrze.
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

[quote=""Olszak""]Przeczyść przepustnicę, miałem podobnie i pomogło.[/quote]

wyczyścić nie zaszkodzi , a na 99,9 jest to przyczyna dolegliwości
Obrazek
Awatar użytkownika
Wojciechus
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 641
Rejestracja: 18 paź 2010, 1:05
Lokalizacja: Wawa/Białystok

Post autor: Wojciechus »

Może czujnik halla? U mnie efekt był bardzo podobny. Póki noga była na gazie albo auto na "ssaniu" to wszystko cacy, bez tego działy się cyrki i miałem system "start-stop" na skrzyżowaniach :)
M
MEFedron
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 26 maja 2014, 22:15

Post autor: MEFedron »

ok jutro zabieram sie za czyszczenie przepusnicy powiedzcie mi jeszcze jedna rzecz po wyczyszczeniu trzeba podpinac po kompa usuwac jakies bledy czy cos czy sama sie zaadaptuje po przejechani kilku km ? ile czasu musze poswiecic na jej wyczyscznie gdyz nie wiem czy tego nie zostawic na weekend :P Przepraszam za brak pl znakow gdyz aktualnie ich nie posiadam :P
//////Edit
Ladowanie alternatora w normie 14.3 przy obciazeniu 13.5-13.8
Awatar użytkownika
sidewinder3
Pan Kubeczek
Posty: 505
Rejestracja: 22 lis 2008, 8:52
Lokalizacja: GA

Post autor: sidewinder3 »

Podobnie objawy napotkałem w Fiacie CC, jak był pęknięty przewód podciśnienia.
M
MEFedron
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 26 maja 2014, 22:15

Post autor: MEFedron »

Dziękuję za pomoc panowie jednak winna była przepustnica wyczyściłem ją i zamontowałem na początku silnik chodził w granicach 1500-2000 tyś obrotów po przejechaniu ok 70-100 km obroty się unormowały przy hamowaniu silnik nie gaśnie i nie spada niżej niż ok 950 obrotów.Dodam że przy wykręcaniu przepustnicy 4 śruby skręcane na imbus 5 odkręciłem samą przedłużka z imbusem czyli nie była dokręcona i najprawdopodobniej łapała lewy luft wielkie dzięki za pomoc Pozdrawiam. :)
Awatar użytkownika
Olszak
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 22 sie 2014, 18:09
Lokalizacja: Kartuzy

Post autor: Olszak »

Nie ma sprawy, ale pamiętaj że czyszczenie to może pomóc tylko chwilowo. U mnie jak tak miałem to czyściłem co miesiąc bo tak robiło.Dopiero wymiana na przepustnice od skody 1,6 przyniosło pożądany efekt.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”