[6N] - przełącznik wycieraczek

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

o
oli
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 03 lis 2014, 10:05

[6N] - przełącznik wycieraczek

Post autor: oli »

Witam.
Kupiłem przełącznik wycieraczek do Polo 6N 1.0 (1995r). Przełącznik jest od modelu z 1998r i nie co się różni. Ten co kupiłem ma na końcu przycisk.
Przed wymianą chciałem się spytać czy będzie pasował. Bo jeśli nie to muszę kupić taki sam czyli bez przycisku.

Obrazek Obrazek
S
Seebuleek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 52
Rejestracja: 26 maja 2014, 0:29
Lokalizacja: DK50 [WPN] Sochocin

Post autor: Seebuleek »

Powinien pasować, to jest włącznik od tylnej wycieraczki ;)
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

a czasami 6n nie miało włączania tylnej wycieraczki w przełączniku do tyłu ? bo to jest przełącznik od 6n2
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""MaciekVW""]a czasami 6n nie miało włączania tylnej wycieraczki w przełączniku do tyłu ? bo to jest przełącznik od 6n2[/quote]
I tak i nie :). W 6n0 (94-97) było włączanie do tyłu, w 6n1 i 6n2 (97-01) było z przyciskiem.
Nie pamiętam czy to będzie pasowało. Ale raczej nie. do tej manetki z przyciskiem potrzebna jest dodatkowa wiązka przy kolumnie. trzeba podłączyć na "krótko" i sprawdzić.
o
oli
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 03 lis 2014, 10:05

Post autor: oli »

To nie dobrze. Bo nie wiem czy się brać za wymianę. Ten co mam to nie trzyma góry, tak jakby ten ząbek był odłamany. Chyba, że jest możliwość ten mechanizm sam plastikowy wymienić?
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

A co to za problem? Ściągasz kierownicę, odkręcasz 3 śrubki i przełącznik zespolonych masz zdjęty. Max 20 minut roboty.
Awatar użytkownika
Klaudek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 16 cze 2013, 22:48

Post autor: Klaudek »

W tym z przyciskiem możesz złamać taki plastik mały ograniczający wychylenie do tyłu (w kierunku deski) i masz w pełni sprawny przełącznik :grin: Elektrycznie to samo, tego przycisku po prostu nie podłączasz.

Jak Ci przycisk przeszkadza to poprostu otwierasz koniec łodygi, wyciągasz przycisk. Ze starym robisz to samo i masz tak jak było fabrycznie, wszystko na wciski na zasadzie plug and play :D
m
modrzyk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 07 lis 2014, 19:22
Lokalizacja: Łódź

Post autor: modrzyk »

Chciałbym się zapytać jak w 6N2 powinien działać ten przycisk? Co powoduje włączenie tego przycisku w manetce? Pytam bo nie działa mi tylna wycieraczka. Ale nie wiedzialem, że on służy do tylnej wycieraczki.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""modrzyk""]Chciałbym się zapytać jak w 6N2 powinien działać ten przycisk? Co powoduje włączenie tego przycisku w manetce? Pytam bo nie działa mi tylna wycieraczka. Ale nie wiedzialem, że on służy do tylnej wycieraczki.[/quote]
Włączenie tego przycisku powoduje cykliczną prace tylnej wycieraczki, bez konieczności podawania płynu na szybę.
m
modrzyk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 07 lis 2014, 19:22
Lokalizacja: Łódź

Post autor: modrzyk »

[quote=""czaja""][quote=""modrzyk""]Chciałbym się zapytać jak w 6N2 powinien działać ten przycisk? Co powoduje włączenie tego przycisku w manetce? Pytam bo nie działa mi tylna wycieraczka. Ale nie wiedzialem, że on służy do tylnej wycieraczki.[/quote]
Włączenie tego przycisku powoduje cykliczną prace tylnej wycieraczki, bez konieczności podawania płynu na szybę.[/quote]
Dzięki za odpowiedź, zastanawiam się czy walnięty mam przełącznik, czy też coś z silnikiem się podziało?
Wycieraczka zadziałała raz i to baaaardzo wolno, a po tym już nie działa....
Ciekawe czy jest sposób na sprawdzenie czy to przełącznik czy też silnik?
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Po opisie to stawiam na silniczek. Dość częsta przypadłość.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”