[6n2] drgania deski rozdzielczej, skoki obrotomierza

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
rgx
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 04 sie 2013, 19:22

[6n2] drgania deski rozdzielczej, skoki obrotomierza

Post autor: rgx »

Witam wszystkich, szukam eksperta który rozwiąże mój problem, a problem dotyczy drgań na desce rozdzielczej, kierownicy i skakanie obrotomierza, gdy odpalm swoją polcie np. rano gdy silnik jest zimny to wszystko jest ok, obroty są stałe nie skaczą zero wibracji na kierownicy czy desce, ale po jakimś czasie gdy silnik już się rozgrzeje to jak stanę autem w miejscu np na światłach i stoję na luzie albo na biegu to obrotomierz skacze lekko i są straszne drgania na desce ( czuć i słychać ) i czasem drgania się zwiększają jak włączę klimatyzację. Drodzy koledzy co to może być? może to być już zużyta poduszka silnika?

PS. przy zmianie biegu z 1 na 2 zawsze mi autem lekko szarpnie , nie ważne czy będę popuszczał sprzęgło szybko czy wolno.

Czekam na odpowiedź z góry dzięki za pomoc. pozdro :)

PS2. zapomniałem dodać że jak już się te drgania i skakanie obrotów pojawią, to jak się doda leciutko gazu to drgania itp znikają, i silnik chodzi w miarę równo
Awatar użytkownika
mavq
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 19 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: TKN

Post autor: mavq »

Czyszczenie + adaptacja przepustnicy :grin:
r
rgx
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 04 sie 2013, 19:22

Post autor: rgx »

mavq jesteś pewien, bo ostatnio wszędzie widzę "przeczyścić przepustnice + adaptacja" jako rozwiązanie problemu :D
Awatar użytkownika
zxxck
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 404
Rejestracja: 10 lip 2013, 10:42
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: zxxck »

Jeżeli masz możliwość to sprawdź sobie łape pod skrzynia :)
r
rgx
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 04 sie 2013, 19:22

Post autor: rgx »

panowie dalej jest ten problem i już mnie głowa od niego boli, dodam że przepustnica była czyszczona a auto sprawdzone na kompie który nic nie wykazał, czy to może być wina przewodów zapłonowych? Czy jest jakaś osoba z Jastrzębia Zdroju z którą mógłbym się umówić i sprawdzić jej przewody zapłonowe? Czy to może być wina rozrządu? czekam na szybką odp z góry dzięki
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""rgx""]Czy jest jakaś osoba z Jastrzębia Zdroju z którą mógłbym się umówić i sprawdzić jej przewody zapłonowe?[/quote]

w nocy w ciemnym miejscu, podnosisz maskę, odpalasz silnik
bierzesz taki spryskiwacz jak do kwiatów, albo po zużytym płynie do mycia okien
pryskasz na przewody i patrzysz czy skaczą iskry

jak skaczą to jest źle, jak nie skaczą to jest dobrze
r
rgx
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 04 sie 2013, 19:22

Post autor: rgx »

ktoś ma jeszcze jakieś pomysły co to może być jak wyjdzie że przewody są "zdrowe"?
Awatar użytkownika
Hiszp4n
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 467
Rejestracja: 21 sty 2010, 14:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Hiszp4n »

Poduszka skrzyni lub wymiana oleju
I miejsce plac manewrowy
r
rgx
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 04 sie 2013, 19:22

Post autor: rgx »

Kable sprawdzone, żadnych przebić nie było widać, hiszpan jak mi podnosili auto to nie było widać żeby poduszka była zniszczona czy coś a olej raczej nie bo za mało kilometrów na nim zrobiłem.
Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?

Przepustnica, kable, olej, poduszki odpadają z gry.
Liczę na waszą dalsza pomoc!
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

może bys tak te błędy odczytał bo takie gdybanie i strzelanie w ciemno sie już skończyło jak widać
Awatar użytkownika
KoStEk
Administrator
Administrator
Posty: 1135
Rejestracja: 15 gru 2008, 0:18
Lokalizacja: Potęgowo-3city

Post autor: KoStEk »

[quote=""Marcin86c""]może bys tak te błędy odczytał bo takie gdybanie i strzelanie w ciemno sie już skończyło jak widać[/quote]

@Marcin
Przestaniesz być taki arogancki w swoich wypowiedziach? Po drugie jakbyś czytał uważnie posty, to kolega wyżej poinformował, że było podpięte pod kompa i nic nie wykryło.


Kolego rgx tak jak wcześniej Hiszp4n napisał, jeszcze raz sprawdziłbym dokładnie kable, cewkę, kopułkę palec oraz łapę skrzyni. Może coś gdzieś przeoczyłeś.
Rozrząd za wiele nie ma wspólnego z szarpaniem, ale mogę się mylić. Dla pewności możesz sprawdzić stan pasków, ale to za wiele nie pomoże. Podłącz jeszcze raz pod kompa i sprawdź czy teraz nie wyrzuca błędów.
Moje byłe POLO 6N KOSTEK
----------------------------------------------------------------
Ślesin 2012, 2013, 2014
II miejsce Turniej Tenisa Stołowego-2013
t
tornado
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 13 paź 2012, 22:48

Post autor: tornado »

Podobne objawy mialem jak sonda padla chociaz teraz stojac na swiatlach tez dostaje czasem wibracje i lekko obroty podskocza opadna i jest stabilizacja
r
rgx
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 04 sie 2013, 19:22

Post autor: rgx »

A jest jakiś domowy sposób żeby sprawdzić poduszkę o d skrzyni?

Kostek a jak sprawdzić ta kopule czy palec bo nie zabardzo czaje :(
r
rgx
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 04 sie 2013, 19:22

Post autor: rgx »

byłem dziś na kanale sprawdzić tą łapę od skrzyni i w sumie nie wiem czy jest dobra czy nie, czy ma się lekko ruszać czy nie, bo przy włączonym silniku nie widać żeby napierniczała czy coś... dlatego nagrałem ją i wrzucam linki do YT oraz fotki łapy i proszę o ocenę.

https://www.youtube.com/watch?v=PXOJAZe ... e=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=X-RYafW ... e=youtu.be

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
r
rgx
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 04 sie 2013, 19:22

Post autor: rgx »

nikt nic? mam jeszcze 2 pytania:
- czy da się podkręcić obroty na lekko ponad 1k na biegu jałowym
- czemu na zimnym silniku jest więcej obrotów niż na ciepłym i dlaczego na zimnym może chodzić równiej? może to być wina czujnika temperatury?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”