[6N1] łapa sprzęgła, dzwignia sprzęgła
: 14 paź 2014, 14:32
Witam wszystkich forumowiczów i uprzejmie proszę o pomoc 
Chciałbym zapytać jak ciężko (jak duży opór) powinna stawiać dźwignia wyłączająca sprzęgło (ta znajdująca się w komorze silnika, pociągana przez linkę sprzęgła)?
Pytam o to, ponieważ w moim polo wygięła się metalowa łapa trzymająca linkę sprzęgła umieszczona przy przegrodzie oddzielającej komorę silnika od przedziału pasażerskiego. Ponieważ objawem awarii było "wpadnięcie" pedału sprzęgła, w pierwszej chwili myślałem, że jest to tylko zerwana linka. Jednak gdy zobaczyłem wygiętą łapę, zacząłem się zastanawiać co spowodowało tak duży opór i siłę potrzebną do jej wygięcia. Podczas ściągania linki zauważyłem, że dźwigni wyłączającej sprzęgło praktycznie nie da się poruszyć za pomocą siły rąk (może jedynie na kilka milimetrów), tak duży stawia opór.
Stąd właśnie moje pytanie: czy powinna ona tak ciężko się poruszać, czy może jest to objaw awarii sprzęgła (?) i to jest przyczyną wygięcia metalowej łapy?Jeśli dźwignia ma się tak ciężko poruszać, to czy wystarczy przykręcić łapę do przegrody, czy może trzeba ją wymienić na nową?
samochód to polo 6n1 z 1996 roku, z sinikiem AEE 1,6l.
Chciałbym zapytać jak ciężko (jak duży opór) powinna stawiać dźwignia wyłączająca sprzęgło (ta znajdująca się w komorze silnika, pociągana przez linkę sprzęgła)?
Pytam o to, ponieważ w moim polo wygięła się metalowa łapa trzymająca linkę sprzęgła umieszczona przy przegrodzie oddzielającej komorę silnika od przedziału pasażerskiego. Ponieważ objawem awarii było "wpadnięcie" pedału sprzęgła, w pierwszej chwili myślałem, że jest to tylko zerwana linka. Jednak gdy zobaczyłem wygiętą łapę, zacząłem się zastanawiać co spowodowało tak duży opór i siłę potrzebną do jej wygięcia. Podczas ściągania linki zauważyłem, że dźwigni wyłączającej sprzęgło praktycznie nie da się poruszyć za pomocą siły rąk (może jedynie na kilka milimetrów), tak duży stawia opór.
Stąd właśnie moje pytanie: czy powinna ona tak ciężko się poruszać, czy może jest to objaw awarii sprzęgła (?) i to jest przyczyną wygięcia metalowej łapy?Jeśli dźwignia ma się tak ciężko poruszać, to czy wystarczy przykręcić łapę do przegrody, czy może trzeba ją wymienić na nową?
samochód to polo 6n1 z 1996 roku, z sinikiem AEE 1,6l.