[6N1] 1,9 AEF ciepły nie odpala..
: 12 paź 2014, 10:18
Witam,
Zakupiłem ostatnio Polo z 96r z silnikiem 1,9 AEF z pompą LUCAS, objawy to brak możliwości uruchomienia gdy silnik ma temp w przedziale 50-85C. Gdy jest zimny bądź nie dogrzany że załączy świece to pali bez problemu, to samo bezpośrednio po zgaszeniu gorącego, 1 przekręcenie wału i pracuje. Na zimno zapali lecz czasami i z 3 razy trzeba świece podgrzać.
Jedyny sposób na odpalenie silnika gdy jest ciepły to zdjęcie wtyczki z czujnika temperatury, wtedy podgrzeje świece i pali od strzała..
Myślałem ze winny jest czujnik, lecz po sprawdzeniu VAG-iem nie wykazuje nie prawidłowości. Zamontowałem również nowy termostat ponieważ nie trzymał temperatury w trasie i według producenta otwiera przy 87C i VAG również tak pokazuje, czyli wnioskuję że jest ok.
Myślałem że problemem może być przeskoczony rozrząd, sprawdziliśmy go lecz jest w porządku.
O mechanikach nie myślę ponieważ kilku stwierdziło że mam sobie jechać na komputer bo o tym że ciepły diesel nie zapala nie słyszeli...
Pierwszy odczyt Vagiem:
Address 25 -------------------------------------------------------
Controller: 1H0 953 257 B
Component: IMMO VWZ3Z0S2486549 V00
Coding: 02400
Shop #: WSC 00000
1 Fault Found:
00546 - Data wiring faulty
27-00 - Implausible Signal
Address 41 -------------------------------------------------------
Controller: 028 906 125 A
Component: Saugdiesel FIA V01
5 Faults Found:
01167 - Full Load Stop Valve (N194)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
01269 - Commencement of Injection Valve (N108)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
01052 - Load Signal Potentiometer (G157)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
01204 - Engine Temperature Sensor (G27)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
01209 - Engine Speed Signal - Alternator Terminal W
03-10 - No Signal - Intermittent
End -------------------------------------------------------
Błędy usunąłem i nie było żadnego, więc pojeździłem i pokazał się jedynie ten błąd:
01052 - Load Signal Potentiometer (G157)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
Mimo ponownego usunięcia nadal się pojawiał, idąc tropem forum wyczytałem że wartość potencjometru musi być w zakresie 0,40V-0,50V a wartości były na biegu jałowym 0,08V. Więc uregulowałem na wartość ok 0,48V, lecz i to nie pomogło..
Byłem u gościa który regeneruje pompy powiedział że pompy od razu nie można przekreślać mimo że lucas-y nie należą do trwałych i wspomniał że można na krótko rozwiązać problem jeśli nie chciałbym od razu inwestować mostkując kable czujnika temperatury by po każdym włączeniu zapłonu grzał świece, byłoby to jakieś rozwiązanie, tylko czy tak można zrobić?
Na forach również piszą że problem może być w wydatku pompy, zużyta mechanicznie, trzeba by podnieść dawkę rozruchową, ale nie mogę znaleźć w jaki to sposób zrobić..
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie dotyczące tematu, bo internet jest pełen takich problemów ale brak rozwiązań bądź naprowadzeń na rozwikłanie problemu..
Pozdrawiam
Zakupiłem ostatnio Polo z 96r z silnikiem 1,9 AEF z pompą LUCAS, objawy to brak możliwości uruchomienia gdy silnik ma temp w przedziale 50-85C. Gdy jest zimny bądź nie dogrzany że załączy świece to pali bez problemu, to samo bezpośrednio po zgaszeniu gorącego, 1 przekręcenie wału i pracuje. Na zimno zapali lecz czasami i z 3 razy trzeba świece podgrzać.
Jedyny sposób na odpalenie silnika gdy jest ciepły to zdjęcie wtyczki z czujnika temperatury, wtedy podgrzeje świece i pali od strzała..
Myślałem ze winny jest czujnik, lecz po sprawdzeniu VAG-iem nie wykazuje nie prawidłowości. Zamontowałem również nowy termostat ponieważ nie trzymał temperatury w trasie i według producenta otwiera przy 87C i VAG również tak pokazuje, czyli wnioskuję że jest ok.
Myślałem że problemem może być przeskoczony rozrząd, sprawdziliśmy go lecz jest w porządku.
O mechanikach nie myślę ponieważ kilku stwierdziło że mam sobie jechać na komputer bo o tym że ciepły diesel nie zapala nie słyszeli...
Pierwszy odczyt Vagiem:
Address 25 -------------------------------------------------------
Controller: 1H0 953 257 B
Component: IMMO VWZ3Z0S2486549 V00
Coding: 02400
Shop #: WSC 00000
1 Fault Found:
00546 - Data wiring faulty
27-00 - Implausible Signal
Address 41 -------------------------------------------------------
Controller: 028 906 125 A
Component: Saugdiesel FIA V01
5 Faults Found:
01167 - Full Load Stop Valve (N194)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
01269 - Commencement of Injection Valve (N108)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
01052 - Load Signal Potentiometer (G157)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
01204 - Engine Temperature Sensor (G27)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
01209 - Engine Speed Signal - Alternator Terminal W
03-10 - No Signal - Intermittent
End -------------------------------------------------------
Błędy usunąłem i nie było żadnego, więc pojeździłem i pokazał się jedynie ten błąd:
01052 - Load Signal Potentiometer (G157)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
Mimo ponownego usunięcia nadal się pojawiał, idąc tropem forum wyczytałem że wartość potencjometru musi być w zakresie 0,40V-0,50V a wartości były na biegu jałowym 0,08V. Więc uregulowałem na wartość ok 0,48V, lecz i to nie pomogło..
Byłem u gościa który regeneruje pompy powiedział że pompy od razu nie można przekreślać mimo że lucas-y nie należą do trwałych i wspomniał że można na krótko rozwiązać problem jeśli nie chciałbym od razu inwestować mostkując kable czujnika temperatury by po każdym włączeniu zapłonu grzał świece, byłoby to jakieś rozwiązanie, tylko czy tak można zrobić?
Na forach również piszą że problem może być w wydatku pompy, zużyta mechanicznie, trzeba by podnieść dawkę rozruchową, ale nie mogę znaleźć w jaki to sposób zrobić..
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie dotyczące tematu, bo internet jest pełen takich problemów ale brak rozwiązań bądź naprowadzeń na rozwikłanie problemu..
Pozdrawiam