Strona 1 z 2
[6n2] Dziwna sprawa
: 20 lip 2009, 22:25
autor: ziulko
Witam kupiłem swoje Polo jakiś tydzień temu jest już po wymianie oleju i rozrządu ale niepokoi mnie jedna kwestia otóż zdarzyło się już ze 3 razy że nie chciał odpalić i przy rozruchu czasem kasuje mi się zegarek i licznik przejechanych kilometrów dzieje się tak też jak mi zgaśnie na małych obrotach. Co może być tego przyczyną?
Re: Dziwna sprawa
: 20 lip 2009, 22:31
autor: Misiek0521 =]
Skoro zeruje sie licznik i zegarek to traci napiecie - taki sam efekt jak odlaczone aku.
Moze bezpiecznik przerywa?
Moze kostka w stacyjce?
A moze prablem z aku?
Re: Dziwna sprawa
: 20 lip 2009, 22:33
autor: ziulko
Akumulator wydaje się w porządku kontroli świecą prawidłowo nie przygasają podczas odpalania. Coś więcej o bezpieczniku lub tej kostce w stacyjce?
Re: Dziwna sprawa
: 20 lip 2009, 22:39
autor: Artpolo
Wyczyść klemy.
Sprawdź akumulator i/lub naładuj go.
Sprawdź przewody w pobliżu aku - czasami od kwasu mogą być już wrakiem.
Sprawdź ładowanie - może alternator już niedomaga.
Co znaczy gaśnie na małych obrotach?
Re: Dziwna sprawa
: 20 lip 2009, 22:44
autor: ziulko
[quote="Artpolo"]Co znaczy gaśnie na małych obrotach?[/quote]
Np przejeżdżam przez przejazd kolejowy wolniutko na 2 biegu i mi zgasł :scratch:
Re: Dziwna sprawa
: 20 lip 2009, 22:49
autor: Artpolo
Przymuliłeś silnik.
Pewne biegi działają optymalnie w pewnym zakresie obrotów. Samo ruszenie z 2 może spowodować zgaśnięcie silnika.
Zawsze redukuj. Tym bardziej na przejeździe kolejowym. Nie wiem jak w TDI ale w benzynie jest to 2000-3000. U siebie kręcę 2500-3500 i zmieniam bieg.
Z tym, że objaw zaniku zasilania wskazuje na problem z aku lub ładowaniem jeżeli aku jest sprawny.
Re: Dziwna sprawa
: 20 lip 2009, 22:51
autor: Misiek0521 =]
Mam ten sam silnik ale nigdy nie mialem czegos takiego, jakby nie mial mocy albo gdzies na dziurach cos przerywalo.
Bezpieczniki masz w kabinie za schowkiem po lewej stronie kierownicy oraz na aku.
A wiesz czemu nie chcial odpalic? Krecil i krecil ale bez efekty? Czy moze wogole nie krecil albo wogole nie reagowal na przekrecony kluczyk(brak zasilania)?
Sprawdz jutro ten akumulator, styki, bazpieczniki i kable.
P.S.
Ten TDI ma raczej na tyle mocy ze spokojnie pociagnie na 2 na wolnych(pod warunkiem ze nie ruszamy jak z jedynki tylko redukujemy z wyzszego biegu lub puszczamy gaz caly czas na 2)
Re: Dziwna sprawa
: 20 lip 2009, 22:52
autor: ziulko
[quote="Artpolo"]Przymuliłeś silnik.
Pewne biegi działają optymalnie w pewnym zakresie obrotów. Samo ruszenie z 2 może spowodować zgaśnięcie silnika.
Zawsze redukuj. Tym bardziej na przejeździe kolejowym. Nie wiem jak w TDI ale w benzynie jest to 2000-3000. U siebie kręcę 2500-3500 i zmieniam bieg.[/quote]
No wszystko gitara dopiero uczę się jeździć dieslem tylko dlaczego kasuje mi licznik kilometrów i zegarek :/ :?
Re: Dziwna sprawa
: 20 lip 2009, 22:56
autor: Artpolo
Ja bym spróbował z wymianą akumulatorka na jakiś wiadomo, że sprawny. Pojeździć i zobaczyć. Jak będzie ok to wiadomo.
Jak aku padnie to ładowanie.
I bankowo wyczyść klemy. Mają błyszczeć
Jak masz miernik to ładowanie sam sprawdzisz.
Re: Dziwna sprawa
: 20 lip 2009, 22:57
autor: Misiek0521 =]
Mowie, traci zasilanie.
Odlacz aku i podlacz spowrotem to ci sie wyzeruja te dwie wartosci.
A kiedy nie mozesz go odpalic?
W sensie jakie byly okolicznosci, np rano, wieczorem, cieply, zimny, po dlugiej trasie, po miescie, gaszac co chwila i idac do sklepu? Sprawdz najwiecej jak sie da: Aku, kable, bezpieczniki, ladowanie(ok 14v jesli dobrze pamietam), klemy!
Mozesz miec niedokrecona kleme i dlatego czasem ci go zeruje.
Re: Dziwna sprawa
: 21 lip 2009, 22:09
autor: ziulko
Nie miałem dziś za bardzo czasu coś z tym robić jutro do tego zajrzę i dam znać co i jak.
Re: Dziwna sprawa
: 21 lip 2009, 22:21
autor: gokart
[quote="Artpolo"]Przymuliłeś silnik.
Pewne biegi działają optymalnie w pewnym zakresie obrotów. Samo ruszenie z 2 może spowodować zgaśnięcie silnika.
Zawsze redukuj. Tym bardziej na przejeździe kolejowym. Nie wiem jak w TDI ale w benzynie jest to 2000-3000. U siebie kręcę 2500-3500 i zmieniam bieg.
Z tym, że objaw zaniku zasilania wskazuje na problem z aku lub ładowaniem jeżeli aku jest sprawny.[/quote]
Co to za nowa teoria o przymulaniu silnika ? Ja wyobraź sobie też przejeżdzam przez przejazdy kolejowe i na 2 mam 1200 obr później przyciskam i przyśpieszam nic nie muli ani nie dławi się a tymbardziej gaśnie w ja mam benzyne. Nic nie powinno gasnąć !
Re: Dziwna sprawa
: 23 lip 2009, 17:33
autor: ziulko
Klemy wyczyszczone akumulator wydaje sie sprawny wiec poczekamy zobaczymy czy bedzie to samo. Mam jeszcze takie pytanko za co są odpowiedzialne bezpieczniki w skrzyneczce na akumulatorze bo byly strasznie zasniedziale, wymienilem na nowe.
Re: Dziwna sprawa
: 24 lip 2009, 8:39
autor: czecho
[quote="gokart"]Co to za nowa teoria o przymulaniu silnika ? Ja wyobraź sobie też przejeżdzam przez przejazdy kolejowe i na 2 mam 1200 obr później przyciskam i przyśpieszam nic nie muli ani nie dławi się a tymbardziej gaśnie[/quote]
no to i ja się odezwę jako posiadacz 1,4TDI
na 2 biegu na wolnych obrotach (bez gazu) polówka jedzie 15 km/h niezależnie czy po dziurach czy po równym... nic nie szarpie, nie gaśnie... wszystko gitarrra...
więc teorie że gaśnie od "przymulenia" możemy sobie darować...
pozdrawiam
Re: Dziwna sprawa
: 15 sie 2009, 21:23
autor: tombzzz
A co w przypadku odłączenia akumulatora - licznik powinien pamiętać całkowity przebieg, natomiast u mnie przestawia się o okolo 1000km wstecz. Czy ktoś miał podobny problem, jeśli tak to co było przyczyną?