Strona 1 z 1

[86c2f] swap licznika

: 15 wrz 2014, 22:22
autor: taperson
poruszam temat przewijajacy si ena forum a mianowicie piszczacego brzeczyka i migajacej kontrolki oleju
po przekldzce liczników

JAK to rozwiazć?? bo pytalem w innych tematach ale nikt sie nie wychyla na pw tez nikt nie odpowiada :banghead:
Panowie nie wierze zeby nikt na forumie tego probelmu nie rozwiązał :blind:

Re: [86c2f] swap licznika

: 15 wrz 2014, 22:48
autor: Fresh1972
Napisz jaki masz silnik i jaki miałeś licznik, z jakiego auta z jakim silnikiem jaki licznik przełożyłeś

Wtedy coś podpowiem - może nie dam ryby ale dam wędkę (nie przechodziłem przez ten problem i nie mam obecnie schematów przed nosem by spojrzeć a jeśli będziesz sam dochodził po wskazówkach więcej zrozumiesz i się nauczysz)

Re: [86c2f] swap licznika

: 16 wrz 2014, 8:29
autor: taperson
jasne :oki:
silnik mam AAU 1.0
liczniki nie wiem z czego moze sie tu sprzedający kolega wypowie :-D

czytałem ze w jednym byl jeden a w drugim dwa czujniki oleju i cos z tym trzeba ogarnąć
gdyby wyszlo ze tam byly dwa a u mnie jest jeden to myślałem o symulacji sygnalu z drugiego czujnika tylko tez nie wiem jak to zrobic, lub tez na odwrót czyli zastosować jeden czujnik gdyby u mnie byly dwa, a drugiego po prostu nie wpinać - oczywiście odpowiednio wymieniając czujniki

Re: [86c2f] swap licznika

: 17 wrz 2014, 21:42
autor: Fresh1972
Starsze modele z jednym czujnikiem posiadały tylko czujnik 0,3 bara w kolorze niebieskim (F1) który w stanie bez ciśnienia zwarty jest do masy i zasila kontrolkę na desce (połączenie T14/9)
W nowszych modelach (też nie we wszystkich) czujniki są dwa
- niebieski 0,3 bara (F22) - pełni funkcję jak w starszych modelach - podłączony jest do modułu sterowania kontrolką ciśnienia oleju (połączenie T14/11)
- czarny 1,8 bara (F1) (może być inny kolor szary, biały i będzie wtedy na troszkę inne ciśnienie, ważne jest to że zestyk sterujący jest zwierny) - normalnie rozwarty (włączony zapłon, silnik nie pracuje) - podłączony też do modułu (połączenie T14/9) - zostaje zwarty po przekroczeniu odpowiedniego ciśnienia w tym przypadku ok 1,8 bara (powinno takie ciśnienie zostać uzyskane przy zdrowym silniku i sprawnej magistrali olejowej po przekroczeniu 2200 - 2500 obr/min

Jeżeli Tobie już piszczy po odpaleniu auta na jałowych obrotach to zobacz czy nie masz połączenia T14/11 cały czas zwartego do masy - może się czujnik właśnie uszkodził (jeśli się nie mylę poniżej 2000 obr/min jeśli T14/9 będzie zwarty do masy też wywoła alarm usterki olejowej)

Na schematy można spojrzeć tutaj:

http://instrukcja.pl/i/vw_polo_8194_sch ... ektrycznej

Opis czujników:

http://www.4cars.pl/samochodowe/VW,POLO ... leju,0.php

Re: [86c2f] swap licznika

: 18 wrz 2014, 8:12
autor: taperson
sporo info popacze poczytam moze cos zrozumiem :P
a u mnie piszczeć zaczyna po jakims czasie po przekroczeniu obrotów kolo 2300-2500
i jednoczesnym jechaniu z predkoscia okolo 40-50
bo jak stoje na odpalonym i go butuje -obroty kolo powyzej 3-4 tysi to nic nie piszczy
jak jade powolutku sie tocze to tez nie piszczy
ale jak lekko przyspiesze to wtedy zaczyna sie kncert

Re: [86c2f] swap licznika

: 18 wrz 2014, 8:52
autor: Ditu
Sprawdź proszę wtyczkę tego czujnika czy jest na pewno podłączony i czy cały kabelek jest zagnieciony na wsuwce.

Re: [86c2f] swap licznika

: 18 wrz 2014, 19:03
autor: taperson
a mógłby ktos wrzucić zdjecia gdzie te czujniki sa? w aau? jedne i drugie?

Re: [86c2f] swap licznika

: 18 wrz 2014, 19:10
autor: Fresh1972
Młodzieży - ruszmy swoją pomysłowość - to nie 1980 rok, mamy już internet i wyszukiwarkę
Nauczmy się korzystać z wędki :blind:
AAU ma tylko jeden czujnik dlatego piszczy

Re: [86c2f] swap licznika

: 23 wrz 2014, 21:33
autor: taperson
to ze ma jeden bylo wiadomo wcześniej przyczyna piszczenia jako tako również ino-
kwestia oszukania liczników
dlatego pyatlem gdzie sa te dwa czujniki w innym silniku a gdzie jest w aau, dalej rozwijając pytanie czy wiazka ktora jest w aau jest tożsama z wiązka silnika z dwoma czujnikami?

a może na skróty - zrobił juz to kotuś?

Re: [86c2f] swap licznika

: 26 wrz 2014, 8:34
autor: taperson
Nie wierze ze nikt tego nie zrobil- tylko czemu nie chce sie podzielić co i jak?

Panowie nie kazdy jest mózgiem elektroniki i nie kazdy może to ogarnąć

podzielcei sie jak oszukac tego glupiego brzeczyka :beg:

Re: [86c2f] swap licznika

: 26 wrz 2014, 13:55
autor: adek1983
Czujniki ciśnienia oleju w wersji z dwoma czujnikami są wkręcane obok siebie w odległości około 5-7 cm. Tu masz obrazek:

http://data.motor-talk.de/data/gallerie ... r-1350.jpg

A kolegom się nie dziwię, że się już nie angażują w opisywanie tego. W ostatnim miesiącu to już chyba 4 raz ktoś się pyta o rozwiązanie takiego problemu. Wystarczy w miejsce jednego czujnika ciśnienia oleju zastosować trójnik (do kupienia na Allegro) i wkręcić dwa czujniki do trójnika. Po problemie. Podejrzewam, że instalacja od AAU nie będzie przystosowana do obsługi silnika z dwoma czujnikami. Wydaje mi się, że dwa czujniki posiadały tylko auta na pełnym wtrysku. Poszukaj książki Heynes do Polo 1991-1994 tam są schematy instalacji.

Trochę zaangażowania w rozwiązanie własnego problemu i się uda.

Re: [86c2f] swap licznika

: 26 wrz 2014, 19:18
autor: taperson
dzieki
wiesz zaangażowanie to nie wszystko - czasem brakuje weidzy, doświadczenia - zeby wymyślić rozwiązanie czegoś o czym nie ma sie pojecia tak jak jak o elektronice wiazkach przekaźnikach itp.

o książce to mowisz naprawiam sam czy cos takeigo tak? bo to tak sie chyba nazywalo

Re: [86c2f] swap licznika

: 27 wrz 2014, 7:17
autor: adek1983
Poszukaj książki Heynes do Polo 1991-1994 tam są schematy instalacji. W książce Sam naprawiam są schematy do 1989 roku.

Re: [86c2f] swap licznika

: 03 paź 2014, 22:30
autor: taperson
[quote="adek1983"]Czujniki ciśnienia oleju w wersji z dwoma czujnikami są wkręcane obok siebie w odległości około 5-7 cm. Tu masz obrazek:

http://data.motor-talk.de/data/gallerie ... r-1350.jpg

A kolegom się nie dziwię, że się już nie angażują w opisywanie tego. W ostatnim miesiącu to już chyba 4 raz ktoś się pyta o rozwiązanie takiego problemu. Wystarczy w miejsce jednego czujnika ciśnienia oleju zastosować trójnik (do kupienia na Allegro) i wkręcić dwa czujniki do trójnika. Po problemie. Podejrzewam, że instalacja od AAU nie będzie przystosowana do obsługi silnika z dwoma czujnikami. Wydaje mi się, że dwa czujniki posiadały tylko auta na pełnym wtrysku. Poszukaj książki Heynes do Polo 1991-1994 tam są schematy instalacji.

Trochę zaangażowania w rozwiązanie własnego problemu i się uda.[/quote]

mogłbys podlinkować ten trójnik? ni cholery nie umiem go znaleźć

jesli chodzi o instalacje to de facto ten trójnik nic mi nie daje tak?
i gdzie sa opisane te problemy o których mówisz ze 4 razy poruszane w ostatnich miesiącach bo jakos nie moge w szukajce namierzyć odp.