Strona 1 z 1

[6n] Problem z płynem chłodniczym

: 08 wrz 2014, 21:24
autor: Trusiak
Witam.

Dziś miałem strasznie dziwny przypadek z moim samochodzikiem.. Otóż jadąc sobie mniej więcej 100 km trasą, nagle spostrzegłem że temperatura oleju w samochodziku gwałtownie rośnie..
W mgnieniu oka zmieniła się z 90, na 110 i miała zadatki na więcej. Nie wiele myśląc zatrzymałem samochód i podniosłem klape aby zajrzeć do środka. Otworzyłem zbiorniczek z płynem chłodzącym co nie było za mądre, bo gorący płyn pod cisnieniem rozprysl sie po komorze silnika i "wykipiał". Dodam, że Wentylator nie chodził..
Do domu miałem niespełna 30 km drogi, więc odczekałem około 40 minut aż samochód ostygnie i zakręciłem wieko tym razem nie do samego końca. Przez 30 km drogi powrotnej temp. utrzymywała stały poziom 90*C, lecz gdy po zaparkowaniu pod domem znow otworzylem wieko - sytuacja sie powtórzyła i zapalił sie czujnik od niskiego poziomu płynu..
Dodam, że niedawno miałem wymieniany kruciec wody, oraz wężyk który gdzieś ten płyn doprowadzał. I teraz mam dwa pytania:

1. Czy wentylator załącza się dopiero przy bardzo wysokiej temp silnika, czy może powinien chodzić od razu przy starcie silnika? Który bezpiecznik odpowiada za wentylator w polo (na tej tabliczce niestety mi nie pisze).

2. Co może być nie tak z moją polówką?

Rocznik 1998 hatchback
1.4 60 KM
283 000 przebiegu

Re: [6n] Problem z płynem chłodniczym

: 10 wrz 2014, 11:22
autor: krzychu20
[quote=""Trusiak""] nagle spostrzegłem że temperatura oleju w samochodziku gwałtownie rośnie..
W mgnieniu oka zmieniła się z 90, na 110[/quote]

to temperatura płynu chlodniczego, a nie oleju ;)

[quote=""Trusiak""]1. Czy wentylator załącza się dopiero przy bardzo wysokiej temp silnika, czy może powinien chodzić od razu przy starcie silnika? Który bezpiecznik odpowiada za wentylator w polo (na tej tabliczce niestety mi nie pisze).[/quote]

Wentylator powinien się włączyć po przekroczeniu 90 stopni

Bezpieczniki
viewtopic.php?f=182&t=37206&p=609304&hilit=bezpieczniki+akumulatorze#p609304

[quote=""Trusiak""]2. Co może być nie tak z moją polówką?[/quote]

Możliwe usterki:
-Uszkodzony termostat
-uszkodzony króciec, który był marnej jakosci zamiennikiem
-uszkodzony wentylator- do sprawdzenia metodą "na krótko" czyli podając bezpośrednio napięcie
-spalony bezpiecznik wentylatora
-uszkodzony czujnik temp w chłodnicy-(patrz na chłodnicę w okolice lewej lampy)

Re: [6n] Problem z płynem chłodniczym

: 11 wrz 2014, 15:06
autor: Trusiak
Chodziło mi o temp płynu - myślę o jednym, a pisze o drugim ^_^

Sprawdze bezpieczniki w takim razie.. Co do wentylatora, to dodam że nierównomiernie się kręci.. tj. tak jakby łożysko w nim nakręcało go na fałdowanie (krzywo się kręci).
Króciec z tego co wiem jest b. dobrej jakości i w dodatku ma jakieś dodatkowe czujniki. Kosztował mnie 100 zł.

Jak sprawdzić czy to tempomat mógł nawalić?

Re: [6n] Problem z płynem chłodniczym

: 12 wrz 2014, 11:53
autor: Anonymous
[quote=""Trusiak""]tempomat[/quote]
termostat, nie tempomat

Re: [6n] Problem z płynem chłodniczym

: 18 wrz 2014, 15:27
autor: arkadio
[quote=""Trusiak""]Jak sprawdzić czy to tempomat mógł nawalić?[/quote]
Odpalasz silnik i sprawdzasz czy przy 90 stopniach przewody z płynem, które idą do chłodnicy zaczynają się grzać. Termostat powinien się otworzyć przy temperaturze 86 stopni. Jeśli nie to znaczy, że albo termostat się zaciął, albo poszedł kołnierz termostatu (lub jak kto woli króciec).

[quote=""Trusiak""]Co do wentylatora, to dodam że nierównomiernie się kręci.. tj. tak jakby łożysko w nim nakręcało go na fałdowanie (krzywo się kręci).[/quote]
Wentylator do wymiany. Teraz jeszcze się kręci, ale jak zatrzyma się gdzieś w trasie lub korku to tyle będzie z jazdy.

Wentylator włącza się przy 92 stopniach na pierwszy bieg i przy 99 na drugi.