[9N] Błędy klimatyzacji - czas na naprawę.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Nemesis
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 448
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:29
Lokalizacja: GCH

[9N] Błędy klimatyzacji - czas na naprawę.

Post autor: Nemesis »

Witam.
To, że miałem drobne problemy z działaniem Climatronica wiedziałem już od początku, ale dało się z tym żyć. Nadszedł jednak czas by się za to zabrać. Po długich bojach uruchomiłem VAG COM, który wyrzucił mi kilka błędów w module klimatyzacji:
Obrazek

Jako, że za około miesiąc będę miał trochę wolnego, to chcę się za to zabrać.
Jeśli chodzi o silniczki, to czytałem że przeczyszczenie potencjometrów załatwia sprawę i chcę tego spróbować. Zdążyłem się zorientować gdzie znajduje się V68. Gdzie są pozostałe dwa (V107 i V70)?
Czujnik G263 jest niby nad pedałem hamulca i podobno bez zdjęcia deski rozdzielczej bardzo ciężko się do niego dostać.

Jeśli będę musiał to zabiorę się za zdjęcie całej deski, tylko boję się o poduszki.
Będę wdzięczny za jakiekolwiek rady/schematy, które pomogą mi rozwiązać te problemy.
Jako, że jest to moja pierwsza zabawa z VAG COMem, to jeszcze bardzo się na nim nie znam. Słyszałem, że można zrobić jakąś adaptację klimatyzacji, czy silniczków i to czasami też pomaga. Będę wdzięczny za wyjaśnienie o co dokładnie chodzi i jak się za to zabrać.
Będę wdzięczny za wyrozumiałość, gdyż planuję to zrobić sam i od razu na pewno się wiele nauczę.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Witam
Może to Ci pomoże. V70 to chyba element nr 17... Niech ktoś inny jeszcze to potwierdzi.
Obrazek

O poduszki się nie martw zbytnio. Pamiętaj, żeby odłączyć bezwzględnie akumulator przed robotą, a nic się nie stanie. Jeśli nawet wyskoczy potem błąd, to bez problemu go wykasujesz - pomocny tutaj jest programi VW TOOL, bo w niektórych polówkach (chyba do 2003 roku) VAG-COMem można uwalić sterownik poduszek. W tym przypadku nawet VAG-COM tutaj ostrzega. Ja u siebie jak dokładałem tempomat nie zapiąłem dobrze wtyczki i wywaliło mi błąd poduszek. Bez problemu się to kasuje. Jak każdy inny błąd.

Deski nie ściągałem, ale już tyle rzeczy w Polo odkręcałem wewnątrz, że w sumie jeszcze tylko kilka innych śrub i bym już miał wszystkie je opanowane ;) Myślę, że nie będzie kłopotu. Uważaj jednak na każdym etapie, żeby niepotrzebnie nie poniszczyć sobie plastików - m.in. daszek nad licznikiem, konsolę środkową. Ja zniszczyłem sobie trochę daszek licznika jak pod złym kątem próbowałem go wyjąć...

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Nemesis
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 448
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:29
Lokalizacja: GCH

Post autor: Nemesis »

Dzięki za rady. Jeśli chodzi o VW Tool to muszę sprawdzić, czy działa u mnie. Jaki polecacie preparat na potencjometry? Dokładnie je oczywiście wyczyszczę, ale czymś jeszcze można je potraktować?
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Ja swoje traktowałem preparatem w sprayu o nazwie "KONTAKT" - dedykowany do potencjometrów. Pisałem już kiedyś na forum, że u mnie podziałało to na ok. 2 miesiące.. Może ktoś inny zna coś lepszego.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""Witek6935""] bo w niektórych polówkach (chyba do 2003 roku) VAG-COMem można uwalić sterownik poduszek. W tym przypadku nawet VAG-COM tutaj ostrzega. Ja u siebie jak dokładałem tempomat nie zapiąłem dobrze wtyczki i wywaliło mi błąd poduszek. Bez problemu się to kasuje. Jak każdy inny błąd.[/quote]
dlatego warto się przesiąść na VCDS Lite. one nie ma tego problemu z poduchami.
r
ralfbox
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 23 paź 2010, 20:58
Lokalizacja: Gilowice

Post autor: ralfbox »

[quote=""Witek6935""]Ja swoje traktowałem preparatem w sprayu o nazwie "KONTAKT" - dedykowany do potencjometrów. Pisałem już kiedyś na forum, że u mnie podziałało to na ok. 2 miesiące.. Może ktoś inny zna coś lepszego.[/quote]
ja miałem problem tylko z silniczkiem od klapy obiegu wewnętrznego, auto mam cztery lata a problem ten wyeliminowałem pierwszej zimy więc silniczek już 3,5 roku i dalej działa dalej brak błędów, spryskałem go preparatem Cleanser pr, chociaż przypuszczam że to raczej o stan silniczka chodzi a nie o produkt regenerujący, ale spróbować zawsze można
Obrazek
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Problem z silnikami klap to dokładnie problem z potencjometrami zwracającymi pozycje klapy do modułu klimy. U siebie rok temu psikałem preparatem i pomogło ale problem wrócił. Tym razem po wymontowaniu rozebrałem potencjometry i podginałem blaszki ślizgające się po ścieżkach oporowych. Tak by dociskały mocniej i miejsce kontaktu trafiło na część ścieżki jeszcze nie wytartej. Na razie działa. Najlepszym rozwiązaniem byłaby wymiana tegoż potencjometry ale jest na tyle nietypowy że nie mogę znaleźć zamiennika.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
Nemesis
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 448
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:29
Lokalizacja: GCH

Post autor: Nemesis »

Ja ze swoim problemem się uporałem, mam nadzieję że szybko nie powróci. Opisałem to między innymi w poście w moim temacie:
http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... a0#p610374
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”