Strona 1 z 1

[6N2] Wymiana łożyska 5 biegu..

: 19 cze 2014, 21:07
autor: nick
Czy ktoś wymieniał łożysko 5 biegu w 1.0 50KM? Znalazłem informację, iż to łożysko znajduje się najwyżej w skrzyni więc przy niedoborze oleju pierwsze szwankuje. W moim przypadku chyba tak musiało być, ponieważ po zakupie simering wybieraka ciekł bardzo, oleju był niedobór i owo łożysko "gwiżdże". Chciałbym się dowiedzieć czy dużo z tym roboty? Wszystkie łożyska i przekładnie trzeba ściągać, czy można może "od tyłu" skrzyni tą wymianę wykonać tam gdzie znajduje się 5 bieg.. proszę o informację posiadających wiedzę :)

ps. olej w skrzyni nowy nic nie pomogło.. poza tym skrzynia działa poprawnie nic jej nie dolega..

Re: [6N2] Wymiana łożyska 5 biegu..

: 19 cze 2014, 21:51
autor: Michał88
Łożysko wymienisz odkręcając dekiel na boku skrzyni koszt w aso chyba z 35zł

Re: [6N2] Wymiana łożyska 5 biegu..

: 19 cze 2014, 23:18
autor: nick
Jesteś pewien Michał, że w 6N2 da się to tak zrobić, bo już pewien "specjalista" gdy zasugerowałem taki sposób wymiany to mnie wyśmiał..
Jak dobrze poszukałem to jest to łożysko igiełkowe?

Dzwoniłem do pierwszej z brzegu firmy regenerującej skrzynie i uzyskałem info, iż trzeba rozbierać całą skrzynię, aby wymienić to łożysko (a prawdopodobnie są tam 2 łożyska). Czy ktoś ma jakieś informacje co do wymiany tego łożyska, bądź jakieś cenne wskazówki..

Odp: Re: [6N2] Wymiana łożyska 5 biegu..

: 21 sie 2021, 23:04
autor: terzek
nick pisze: Jesteś pewien Michał, że w 6N2 da się to tak zrobić, bo już pewien "specjalista" gdy zasugerowałem taki sposób wymiany to mnie wyśmiał..
Jak dobrze poszukałem to jest to łożysko igiełkowe?

Dzwoniłem do pierwszej z brzegu firmy regenerującej skrzynie i uzyskałem info, iż trzeba rozbierać całą skrzynię, aby wymienić to łożysko (a prawdopodobnie są tam 2 łożyska). Czy ktoś ma jakieś informacje co do wymiany tego łożyska, bądź jakieś cenne wskazówki..
Nie podeszli do problemu poważnie ( chodzi o serwis). Np w samochodach starszych roczników 1998- 2001 VWPolo, Lupo,Golf III rzeczywiście problem jest z ubywaniem oleju ze skrzyni biegów przez semering wybieraka i przegrzewanie się chłodzenia skrzyni biegów. Z racji iż zębatki 5-go biegu znajdują się najwyżej - pozostają bez smarowania i przy długiej jeździe na 5-tym biegu następuje przegrzewanie się trzpieni zębatek. Temperatura jest tak duża iż potrafi "roztopić" bieżnie łożyska napędowego - a ona jest z -  ;D ;D ;D ;D ;D"NO TO WYNALAZEK- "wieniec" łożyska z "plastiku", odpowiednio utwardzonego tworzywa sztucznego. Skutek jest - wyskakiwanie 5-go biegu  lub jego brak ( tak jak jazda na "luzie"). Czasami się zastanawiam czym się zajmują projektanci podzespołów samochodowych. Dochodzę do wniosku jak długo ma dany zespól być w samochodzie sprawnym. Odpowiedź brzmi: " Ano do czasu opuszczenia salonu firmowego i zainkasowania kwoty zakupu"  ( proszę o zachowanie mojej "opinii "dla siebie).
  Wymiana tego łożyska może odbywać się bez wyjmowania skrzyni biegów z samochodu. 
Symbol łożyska VW 085 311 431 C 
https://www.youtube.com/watch?v=msd7qrzW8i4&t=1s
https://www.youtube.com/watch?v=-dOheHpVaS8&t=7s
 
W/w uszkodzenie jest przykładowym ale do zapoznania się z nim niewtajemniczonych.
Pozdrowienia.

Odp: Re: [6N2] Wymiana łożyska 5 biegu..

: 19 paź 2021, 18:55
autor: terzek
terzek pisze:
nick pisze: Jesteś pewien Michał, że w 6N2 da się to tak zrobić, bo już pewien "specjalista" gdy zasugerowałem taki sposób wymiany to mnie wyśmiał..
Jak dobrze poszukałem to jest to łożysko igiełkowe?

Dzwoniłem do pierwszej z brzegu firmy regenerującej skrzynie i uzyskałem info, iż trzeba rozbierać całą skrzynię, aby wymienić to łożysko (a prawdopodobnie są tam 2 łożyska). Czy ktoś ma jakieś informacje co do wymiany tego łożyska, bądź jakieś cenne wskazówki..
Nie podeszli do problemu poważnie ( chodzi o serwis). Np w samochodach starszych roczników 1998- 2001 VWPolo, Lupo,Golf III rzeczywiście problem jest z ubywaniem oleju ze skrzyni biegów przez semering wybieraka i przegrzewanie się chłodzenia skrzyni biegów. Z racji iż zębatki 5-go biegu znajdują się najwyżej - pozostają bez smarowania i przy długiej jeździe na 5-tym biegu następuje przegrzewanie się trzpieni zębatek. Temperatura jest tak duża iż potrafi "roztopić" bieżnie łożyska napędowego - a ona jest z -  ;D ;D ;D ;D ;D"NO TO WYNALAZEK- "wieniec" łożyska z "plastiku", odpowiednio utwardzonego tworzywa sztucznego. Skutek jest - wyskakiwanie 5-go biegu  lub jego brak ( tak jak jazda na "luzie"). Czasami się zastanawiam czym się zajmują projektanci podzespołów samochodowych. Dochodzę do wniosku jak długo ma dany zespól być w samochodzie sprawnym. Odpowiedź brzmi: " Ano do czasu opuszczenia salonu firmowego i zainkasowania kwoty zakupu"  ( proszę o zachowanie mojej "opinii "dla siebie).
  Wymiana tego łożyska może odbywać się bez wyjmowania skrzyni biegów z samochodu. 
Symbol łożyska VW 085 311 431 C 
https://www.youtube.com/watch?v=msd7qrzW8i4&t=1s
https://www.youtube.com/watch?v=-dOheHpVaS8&t=7s
 
W/w uszkodzenie jest przykładowym ale do zapoznania się z nim niewtajemniczonych.
Pozdrowienia.