[6N] Elektryczny szyberdach - przeróbka z manualnego
: 16 lip 2009, 23:24
Witam entuzjastów majsterkowania przy VW polo 6n
Ostatnio zakładałem mechanizm elektryczny do orginalnego szyberdachu wiec postanowiiłem podzielic sie spostrzeżeniami na ten temat:
potrzebujemy:
-silniczek szyberdachu z golfa 3(koszt ok 100 zeta)
-przełącznik sterowania(jest zespolony z lampką oświetlenia wnętrza)dostac mozna raczej cała lampke(koszt ok 30)(przycisk jest podświetlany na zielono diodami smd osobiście wymieniłem na niebieskie)
-najlepiej orginalna wiązkę z wtyczkami (mnie udało sie kupić razem z silniczkiem)
-dwie śruby M6 z nakrętkami (najlepiej z nierdzewki,lub mosiężne nie będa rdzewieć)
-gwintownik M6
-ok 3m przewodu
-klej do tapicerki najlepiej w areozolu
-kawałek materiału do oklejenia zaślepki po korbce

Montaż:nie musimy demontować podsufitki!!!!
1.zamykamy szyberdach w punkt 0(czyli zamkniety)
2.demontujemy korbkę (wkręt torx pod kapslem)
3.odłaczmy lampke wewnętrzną i ją demontujemy
4.odkręcamy osłony przeciwsłoneczne by mieć lepsze ugięcie podsufitki(uwaga by nie połamać)
5.wyciagamy uszczelke podsufitki prze obrębie szyberdachu
,
,
6.demontujemy mechanizm zazębiający korbki(dwa wkręty z łbem krzyzowym)
naszym oczom ukazują się dwa otwory które pasuja rozstawem do naszego mechanizmu elektrycznego,i tak gwintowanie jak zalecaja na niemieckiej stronie odpada gdyz uzyskujemy 2,3 zwoje gwintu a to jest troszke mało
ja osobiście nagwintowałem tylko po to by przyłapac silniczek i rozsunac recznie szyberdach(imbusem) by miec dostep do osadzenia nakrętek od góry po demontażu plastiku osłaniającego zębnik
,
,
,
przed zakręceniem na stałe silniczka wazne jest by go podłaczyć na krótko i ustawic punkt zero czyli zamkniety krańcówka w silniczku sama ustawi nam ten punkt,oczywiście wszystko dobrze smarujemy zebatke,zebnik,ja osobiście wcześniej wymyłem wszystkie prowadnice i nasmarowałem
7.przeprowadzamy dodatkowy przewód +12v do zasilania silniczka(mozna oczywiście by podłaczyc sie pod lampkę ale przewód jest trosze o małym przekroju i lepiej nie ryzykować tylko poprowadzić nowy odpowiednio grubszy masę możemy wziąść z wzmocnienia dachu)
,
,
8. wszystko spinamy według schematu i czas na próbę czy działa nam odpowiednio mechanizm jeśli był dobrze ustawiony punkt zero na silniczku nie powinno byc problemu krańcówki same beda odłączać odpowiednio
9.montujemy lampke z wyłacznikiem i tu sa największe schodki:
-lampka jest większa od orginalnej długośc szerokosc nie przeszkadza zawsze mozna troszke podciac odpowiednio podsufitke
-najgorsze ze lampka jest głębsza i opiera się o wzmocnienie dachu,radykalnie mozna by je troszkę wyciac ale cięzki dostep i raczej coś takiego to juz dewastacja-osobiście jak narazie zastosowałem mały dystans pod lampkę ale musze zrobic jakaś ładna ramke np.z aluminium
10.oklejamy nasza zaślepke po korbce i staramy sie jakos dopasowac zatrzaski by nam ładnie przylegało
,
uwaga:osobiście wymieniłem bezpiczniki polimerowe w sliniczku(odpowiednio z 2,5 A na 3A i z 4A na 5A wszystkie do 30V)wynkiło to ze w upalne dni gdzie balacha jest nagrzana za szybko działaja i szyber nie działa w pełni(działa skokowo)
tu link co i jak:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
zdjęcie finalne wkrótce (brak czasu na kosmetyke i przeczyszczenie troszkę podsufitki)
Ten manual jest tylko formą porady,i proszę nie miec pretensji jak uszkodzicie swój szyber!!!!
pozdrawiam!!!!!
Ostatnio zakładałem mechanizm elektryczny do orginalnego szyberdachu wiec postanowiiłem podzielic sie spostrzeżeniami na ten temat:
potrzebujemy:
-silniczek szyberdachu z golfa 3(koszt ok 100 zeta)
-przełącznik sterowania(jest zespolony z lampką oświetlenia wnętrza)dostac mozna raczej cała lampke(koszt ok 30)(przycisk jest podświetlany na zielono diodami smd osobiście wymieniłem na niebieskie)
-najlepiej orginalna wiązkę z wtyczkami (mnie udało sie kupić razem z silniczkiem)
-dwie śruby M6 z nakrętkami (najlepiej z nierdzewki,lub mosiężne nie będa rdzewieć)
-gwintownik M6
-ok 3m przewodu
-klej do tapicerki najlepiej w areozolu
-kawałek materiału do oklejenia zaślepki po korbce

Montaż:nie musimy demontować podsufitki!!!!
1.zamykamy szyberdach w punkt 0(czyli zamkniety)
2.demontujemy korbkę (wkręt torx pod kapslem)
3.odłaczmy lampke wewnętrzną i ją demontujemy
4.odkręcamy osłony przeciwsłoneczne by mieć lepsze ugięcie podsufitki(uwaga by nie połamać)
5.wyciagamy uszczelke podsufitki prze obrębie szyberdachu



6.demontujemy mechanizm zazębiający korbki(dwa wkręty z łbem krzyzowym)
naszym oczom ukazują się dwa otwory które pasuja rozstawem do naszego mechanizmu elektrycznego,i tak gwintowanie jak zalecaja na niemieckiej stronie odpada gdyz uzyskujemy 2,3 zwoje gwintu a to jest troszke mało
ja osobiście nagwintowałem tylko po to by przyłapac silniczek i rozsunac recznie szyberdach(imbusem) by miec dostep do osadzenia nakrętek od góry po demontażu plastiku osłaniającego zębnik




przed zakręceniem na stałe silniczka wazne jest by go podłaczyć na krótko i ustawic punkt zero czyli zamkniety krańcówka w silniczku sama ustawi nam ten punkt,oczywiście wszystko dobrze smarujemy zebatke,zebnik,ja osobiście wcześniej wymyłem wszystkie prowadnice i nasmarowałem
7.przeprowadzamy dodatkowy przewód +12v do zasilania silniczka(mozna oczywiście by podłaczyc sie pod lampkę ale przewód jest trosze o małym przekroju i lepiej nie ryzykować tylko poprowadzić nowy odpowiednio grubszy masę możemy wziąść z wzmocnienia dachu)



8. wszystko spinamy według schematu i czas na próbę czy działa nam odpowiednio mechanizm jeśli był dobrze ustawiony punkt zero na silniczku nie powinno byc problemu krańcówki same beda odłączać odpowiednio
9.montujemy lampke z wyłacznikiem i tu sa największe schodki:
-lampka jest większa od orginalnej długośc szerokosc nie przeszkadza zawsze mozna troszke podciac odpowiednio podsufitke
-najgorsze ze lampka jest głębsza i opiera się o wzmocnienie dachu,radykalnie mozna by je troszkę wyciac ale cięzki dostep i raczej coś takiego to juz dewastacja-osobiście jak narazie zastosowałem mały dystans pod lampkę ale musze zrobic jakaś ładna ramke np.z aluminium
10.oklejamy nasza zaślepke po korbce i staramy sie jakos dopasowac zatrzaski by nam ładnie przylegało


uwaga:osobiście wymieniłem bezpiczniki polimerowe w sliniczku(odpowiednio z 2,5 A na 3A i z 4A na 5A wszystkie do 30V)wynkiło to ze w upalne dni gdzie balacha jest nagrzana za szybko działaja i szyber nie działa w pełni(działa skokowo)
tu link co i jak:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
zdjęcie finalne wkrótce (brak czasu na kosmetyke i przeczyszczenie troszkę podsufitki)
Ten manual jest tylko formą porady,i proszę nie miec pretensji jak uszkodzicie swój szyber!!!!
pozdrawiam!!!!!