[9n3] Ręczny słabo trzyma i "zapieka" się...

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

T
Tarru
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 06 kwie 2014, 21:42
Lokalizacja: Poznań

[9n3] Ręczny słabo trzyma i "zapieka" się...

Post autor: Tarru »

Witam,

Sytuacja ma się tak: Polo 9n3, 2006r. 1.4 TDI, 220tys przebieg...

Przednie hamulce w bardzo dobrym stanie - tarczowe, z tyłu bębnowe i teraz: ręczny zaciąga się bardzo wysoko, na jakieś 8-10 ząbków i trzyma i tak bardzo średnio... Sprawdziłem - linka podciągnięta maksymalnie już. Do tego jak samochód postoi na ręcznym, to po spuszczeniu dopiero jak ruszy słuchać taki stuk, jak hamulce odpuszczają (strzelają).

Teraz pytanie - czy do wymiany tylko szczęki tylnych hamulców, czy trzeba cały komplet? Czy może to jeszcze coś innego? Pytam o podejrzenia, wiem, że najłatwiej sprawdzić, ale nie mam możliwości tego rozbierać, żeby tylko zobaczyć - jak już to mogę rozebrać i od razu wymieniać (ale też nie chcę na darmo wymieniać bębnów itd jeśli nie trzeba, bo to pieniążki...)

Dzięki.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

wygląda na to ze do wymiany są linki ręcznego
szczęki tez mogą być już zużyte ale to można ocenić tylko po zdjęciu bębna, to samo tyczy się samych bębnów
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Ogólnie jak skończyły się szczęki to zazwyczaj też bębny.
Możesz pomierzyć średnicę wewnętrzną bębna. Maksymalne zużycie (tak z pamięci) to zdaje się 1,5 mm.
T
Tarru
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 06 kwie 2014, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Tarru »

Ok, zdecydowałem, że wymienię cały komplet, tj. szczęki, bębny, sprężynki... No i właśnie - cylinderki też trzeba? Kumpel mi jeszcze mówi, żebym wymienił łożyska przy okazji w kołach, warto? (Jeżdżę nim od kilku dni i nie znam historii)...

Polecacie jakąś konkretną firmę bębnów i szczęk?
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Jeśli łożyskom nic nie dolega to bym w ogóle ich nie dotykał. W 9N3 masz inną budowę bębna niż np golf mk3, gdzie łożysko wbijało (bieżnię) sie w bęben. Tutaj masz piastę z łożyskiem, której nie ruszasz przy wymianie.
Cylinderki to niewielki wydatek, można to przemyśleć. Sprężynki czyli zestaw montażowy zdecydowanie tak. Twój oryginalny to pewnie zgnilizna będzie. Ogólnie kup coś markowego, nie kupuj tandety typu topran, hans price, 4max itp.
T
Tarru
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 06 kwie 2014, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Tarru »

Ok, dzięki za poradę, więc łożysk nie ruszam (nic nie słychać, żeby coś się z nimi działo)...

Tylko teraz te cylinderki... czytałem gdzieś, że po ich wymianie trzeba odpowietrzać cały układ? Hmm fajnie jak by się dało tego uniknąć...

Hmm lepiej kupować na allegro czy w InterCarsie? W IC są wyższe ceny, ale wszystko mają - czy firma ABE jest jakaś bardzo słaba? Bo cena jest zachęcająca :) (Bęben za 90zł, a już inne za prawie 200zł od sztuki)...
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Nie unikniesz odpowietrzania przy wymianie cylinderka, nie da rady. Ale dobra okazja aby płyn hamulcowy wymienić.

ABE nie wiem co to. Popatrz na alledrogo, masz bebny trw po jakieś 130.
http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... rch_scope=
T
Tarru
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 06 kwie 2014, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Tarru »

Spooko, jednak to hamulce, to nie ma co kombinować... Zamówiłem cały zestaw: bębny, szczęki, sprężynki itd z TRW, wyszło jakieś 450zł... Z cylinderkami się jeszcze wstrzymałem, po zdjęciu bębnów zobaczę jak to wygląda, a najwyżej gdzieś na miejscu w Poznaniu poszukam na poczekaniu :)

Jeszcze jedno - wymieniać samemu, czy nie kombinować i udać się do serwisu na wymianę?
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”