[9N] 1.2 12V, 2004r - Bierze litr oleju na 500 km

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

e
elsi
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 08 maja 2014, 22:03

[9N] 1.2 12V, 2004r - Bierze litr oleju na 500 km

Post autor: elsi »

Stałem się posiadaczem VW Polo 1.2 12V 2004 r. - sprowadziłem go z Niemiec przy przebiegu 130 000 km, od nowości miał wlewany olej Castrol 5W30 longlife, ostatnia wymiana przy przebiegu 125 000 km jak mówi wpis w książce nie była robiona na longlif'ie. Zacząłem nim jeździć do pracy 60 km w trasie w jedną stronę, zapaliła się żółta kontrolka oleju, dolałem litr tego samego oleju, po przejechaniu 500 km ubyło litr... Znów dolałem litr, jednak co dalej? Będę obserwował, ale jak znów ubędzie to pozostaje mi zmienić całość na 10W i obserwować? Czy też ingerować w silnik i patrzeć na uszczelniacze? Zanim wyruszyłem nim w trasy do pracy zrobiłem jakieś 1000km po mieście i nic nie ubyło. Bardzo proszę o pomoc.
Awatar użytkownika
korzenio
Swój
Swój
Posty: 842
Rejestracja: 12 cze 2012, 22:57
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: korzenio »

najprościej będzie zacząć od zmierzenia ciśnienia na cylindrach :) Jeżeli wyjdzie lipa, to głowice zdjąć zobaczyc co i jak , zrobić próbę zaworów.

No i obowiązkowo zdjąć miske i zbadac w jakim stanie są pierścienie. Ale tak duże zużycie oleju raczej potwierdza pierścienie.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Litr oleju na 500 km to dużo.
Nie kopci błękitem?
Nie wiem czy 5W30 to najlepsze rozwiązanie dla tego silnika.
e
elsi
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 08 maja 2014, 22:03

Post autor: elsi »

Nie widać żeby kopciło. Staram się poznać teoretycznie opcje w czym rzecz. Mam informacje, że trzeba rozebrać i wtedy się okaże, byłem u 2 mechaników - oboje mówili o pierścieniach, zaworach, głowicy, ogólnie, że gruba robota i żebym nastawił się na 3 tys. zł. Macie doświadczenie żeby pomóc w sprawdzeniu jak to się ma do rzeczywistości?
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Sprawdź czy gdzieś nie cieknie. Odkręć spodnią osłonę silnika i sprawdzenie na kanale na odpalonym. Stan oleju sprawdzaj najlepiej w tym samym poziomym miejscu tak samo ustawionym aucie. Jak nie ma wycieków i faktycznie bierze tyle oleju to są dwie opcje. Mniej kosztowna uszczelniacze zaworów w głowicy (czyli głowica do zdjęcie i roboty ) i droższa (mało opłacalna bo za tą kasę to już kupi drugi silnik) pierścienie na tłokach.
Lenistwo drogą do postępu
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”