Strona 1 z 1

[6n2] 1.4 AUD gotuje sie

: 07 maja 2014, 11:05
autor: foxik33
Witam!

Auto z 2000r, 1.4 mpi, AUD - wersja angielska - mieszkam w Irlandii ;)
Ostatnio zaczalem majstrowac gdyz dotarly czesci z Polski.

Poki co auto mialo wyczyszczona przepustnice wraz z kolektorem, zmieniony czujnik temp plynu ten w kroccu i zalozony termostat.
Wszystkie czesci oryginalne z ASO.

Termostatu nie bylo, poprzedni kupujacy chyba sie polakomil na 20e. ;)


Auto gotuje plyn - temp osiaga 110, po wlaczeniu ogrzewania spada do 70 wg zegarow.

Wentylator nie startuje - sprawdzalem na krotko - dziala.
Styki przy akku byly lekko zasniedziale, wyczyszczone i potraktowane CX-80.

Auto musi dziennie pokonywac ok 60km, wiec poki co termostat dzis rano wyjalem. Po ok 3min pracy oba weze od chlodnicy tej samej temperatury co gwarantuje droznosc ukladu.

Termostat wydaje mi sie byc uszkodzony, gdyz przed montazem byl w pozycji bodajze zamknietej (krotki bolec), dzis przy wyciaganiu byl juz w innej pozycji - bolec byl dlugi.

Albo poprostu ta plastikowa obudowa termostatu jest juz wymeczona, nie wiem jak to wyglada od wewnatrz fabrycznie. Ma ktos moze jakies fotki jak ta obudowa powinna poprawnie wygladac?

Pompa wody rowniez chyba wyglada na sprawna, gdyz przy zmianie obrotow silnik poziom plynu w zbiorniczku ulega zmianie.

Jakies sugestie? :)

Okolice rozrzadu od spodu wygladaja na suche, ale dzis po pracy postaram sie to rozebrac i ocenic z zewnatrz faktyczny stan.
W sumie i tak kompletny rozrzad czeka na montaz przez bardziej doswiadczonego mechanika ;)

Re: [6n2] 1.4 AUD gotuje sie

: 07 maja 2014, 20:22
autor: Anonymous
na początek przydało by się wymienić termostat

z wentylatorem nie wiem jak jest tu rozwiązane ale albo serownik wentylatora padł albo jakiś czujnik temp

Re: [6n2] 1.4 AUD gotuje sie

: 07 maja 2014, 21:25
autor: foxik33
[quote="Marcin86c"]na początek przydało by się wymienić termostat

z wentylatorem nie wiem jak jest tu rozwiązane ale albo serownik wentylatora padł albo jakiś czujnik temp[/quote]


Dzięki za odpowiedź, aczkolwiek nie przeczytałeś zbyt uważnie mojego postu.

Termostat nowy oryginalny. Problemem jest obudowa termostatu, a właściwie ta przykrywka z przewodem którą się przykręca na samym końcu. Tam powinna być blokada aby bolec termostatu się zapierał, a u mnie tylko dziura po tej blokadzie jest..
I może ew czujnik w chłodnicy, chociaż kilka dni temu wentyl bez termostatu śmigał.