[9n3] Błąd silnika p3139

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

M
Morales88
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 24 kwie 2013, 21:21

[9n3] Błąd silnika p3139

Post autor: Morales88 »

Witam
Mam problem z moim Polo 9n3 2007r 1.4 tdi
Zapaliła się kontrolka silnika
po podłączeniu pod komputer pokazuje :
p3139 - regulowany kolektor dootowy , zawór przełączający , sygnał poza tolerancją
- stały


do tego samochód czasem jedzie normalnie a czasem włącza się tryb awaryjny (do 3 tyś obrotów i odcina)
Konsultowałem się z mechanikami ale każdy uważa coś innego :-/ jeden że to egr inny że turbina a trzeci że przepływomierz .
Spotkał się ktoś z was z takim błędem ?
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

W 1.4 tdi nie ma regulowanego dolotu. Odczytaj błędy czymś normalnym (Vag com ,VCDS). Można by zrobić logi dynamiczne.
Lenistwo drogą do postępu
M
Morales88
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 24 kwie 2013, 21:21

Post autor: Morales88 »

Nie bardzo mam dostęp do innego kompa, a może ktoś zna jakiegoś magika z okolic Gdańska? chyba doszedłem do momentu w którym chce zapłacić i mieć święty spokój
:niewiem:
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/show ... codes-help
podają ze taką samą nazwę ma kod błędy p3138, a to kieruje tutaj
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 138/012600
to samo tutaj
http://www.audi-sport.net/vb/a3-s3-spor ... -help.html

Twoja nazwa błędu to po prostu jakieś błędne tłumaczenie.

Egr warto by obejrzeć może jest zapchany i zawór się nie otwiera. Druga sprawa to sprawdź czy może wtyczka z przepływomierza się nie wypięła, ja tam miałem w swoim AMF (ktoś źle wpiął i jeden pin nie stykał - obiawy były podobne, po prostu nie jechało powyżej 3.5@).
M
Morales88
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 24 kwie 2013, 21:21

Post autor: Morales88 »

Nie mam dostępu do innego komputera, dziś zobaczę przewody od egr a jeśli nic nie wynajde to może ktoś ma dobrego mechanika w okolicach Gdańska?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

nie przewody egr tylko trzeba zdemontować dolot na łączeniu z egr i zajrzeć czy jest tam czysto
jeżeli nie jest to wymontować i wyczyścić
M
Morales88
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 24 kwie 2013, 21:21

Post autor: Morales88 »

oglądałem to wczoraj, zdjąłem rurę dolotową i nie wygląda to za ciekawie.
Tylko nie brałem się jeszcze za rozbieranie , żeby wyjąć egr trzeba ściągnąć pokrywę zaworów ?
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Odpinasz rurę dolotu i odkręcasz najpierw klapę gaszącą. A potem EGR.
Lenistwo drogą do postępu
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”