[6n2] Przewody hamulcowe

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

[6n2] Przewody hamulcowe

Post autor: twister »

Hej,
Jeśli zmieniamy bębny na tarcze w 6N2 to trzeba wymienić: 6N0611763J oraz 6N0611764J? Większość piszę o potrzebie jedynie przewodów elastycznych, które wydają się częścią tych zestawów które pytałem. Jednak wtedy same przewody elastyczne nie posiadają śruby ampułowej. Czy można ją zakupić osobno?
Obrazek
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

przewody w 6n2 są dokładnie jak napisałeś, są one w jednej całości niedemontowalne jak i niedostępne w zamiennikach (temat poruszałem w kilku hurtowniach motoryzacyjnych i tylko w ASO mają).
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

@Jabolek - pojawiły się już zamienniki, np. w intercars: C81110ABE / C81122ABE

Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
adson1
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 09 lip 2010, 10:38
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: adson1 »

robiłem identyczną zamianę jak Ty i dwa tygodnie temu nie było problemu z kupieniem zamienników
nie kupowałem osobiście a mechanik i nie było problemu z ich kupnem
"Powyższy post wyraża opinię autora jedynie w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów."
t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

Post autor: twister »

Wiem, że zamienniki są dla tych pozycji. Produkuje je również TRW pod numerami PHD1109 i PHD1110. Jednak w opisie jak przeprowadzać swap na tarcze zwykle pojawia się informacja, że wystarczy zmienić przewody elastyczne czyli że niby połowę z tych PHD. Byłoby to logiczne bo po co ruszać przewody sztywne skoro są dobre i oryginalne. Kłopot jednak w tym, że nie wiadomo czy takie elastyczne -PHA341 da się połączyć ze sztywnymi od bębnów oraz jak podpiąć je pod zaciski jeśli nie posiadają śruby ampułowej, wchodzącej do zacisku?
Jak zatem z tym jest? Mi się wydaje, że nie będzie wyjścia i trzeba będzie kupić całość 6N0611763J/4J lub PHD1109/10, ale będę wdzięczny za pomoc.
Obrazek
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

[quote=""twister""]trzeba będzie kupić całość 6N0611763J/4J[/quote]to najlepsze rozwiązanie - bo jeśli masz aluminiowe zaciski LUCAS to przewód musisz podłączyć tak:
Obrazek
ale jeśli masz starsze zaciski żeliwne GIRLING - musisz mieć przewód który z jednej strony posiada męską końcówkę (np. ate 83.7704-0160.3):
Obrazek
wkręcaną bezpośrednio w zacisk:
Obrazek
w obu przypadkach, montuje się te same klocki (np. trw GDB1330)
t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

Post autor: twister »

Sprawa więc się wyjaśniła, dzięki krzyDOLAR!
Do tej pory byłem przekonany, że do 6N2 na tył idą tylko zaciski LUCAS, tak przynajmniej pokazuje katalog TRW/ATE dla mojego rocznika. Dodatkowo te sztywno-elastyczne przewody są nazywane jako elastyczne, więc gmatwa to bardziej sytuację. Teraz wychodzi na to, że muszę kupić te przewody i będę miał komplet do swapa.
Obrazek
t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

Post autor: twister »

Chciałbym o jeszcze jedną rzecz Was zapytać. Zamówiłem wreszcie przewody z TRW (cena była jeszcze akceptowalna), ale okazało się, że część stała jest srebrna, a nie czarna jak w przypadku oryginałów. Zastanawiam się na ile te przewody są zabezpieczone przed korozją, bo jak mam założyć i za chwilę ma to zgnić to gra nie jest warta świeczki. Czy ktoś miał do czynienia z przewodami TRW, które są podobnie zabezpieczenie? Chętnie dowiem się jak one zachowują się w trakcie użytkowania po dłuższym czasie.
Poniżej podaję obrazek, ukazujący wygląd tych, które zakupiłem:
Obrazek
Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

zawsze można polakierować je dodatkowo jak już są nowe
t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

Post autor: twister »

Też o tym pomyślałem. Tylko jak się upewnić, że lakier nie wejdzie w reakcję z materiałem przewodów i nie zrobi jeszcze większego problemu? No i jaki lakier wybrać, jaką techniką nakładać, żeby wyglądało przyzwoicie?
Obrazek
t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

Post autor: twister »

Chyba to nie był dobry pomysł żeby kupić zamienniki tych przewodów, choć jeszcze nie założyłem. Mimo, że TRW to nie wiem jak one będą się zachowywać w dłuższej perspektywie. Oryginały zdaje się są lepiej zabezpieczone przed korozją. Ktoś z Was wymieniał przewody na oryginalne? Podzielcie się swoimi opiniami.
Obrazek
t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

Post autor: twister »

Założyłem jednak te TRW, zobaczymy jak będą się sprawować. Pytanie dodatkowe. W belce są montowane białe plastikowe uchwyty przewodów hamulcowych. Pod jakim numerem można te plastiki dostać?
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”