Strona 1 z 1

[6N1] Problem z zapłonem.

: 25 mar 2014, 19:11
autor: Ricardo-53
Witam.
Proszę o informacje kol. obeznanych z tematem.
Dotyczy:
VW Polo 6N1 1.0 98r z silnikem AER,
po wymianie paska rozrządu.

Po wstępnym ustawieniu zapłonu samochód zapalił,
ale jakoś dziwnie chodzi, tzn. jak zapłon opóźnię to
zwalnia obroty, a jak przyspiesze to faluje obrotami
i na wyższych obrotach bardzo stuka.

Postanowiłem ustawić/sprawdzić zapłon przy pomocy
lampy stroboskopowej.
Okazało się, że przy ok.850 obrotach znak na kole pasowym
jest za znakiem „0” (opóżniony), jak przestawie zapłon
tak żeby lampa stroboskopowa oświetlała znak na kole pasowym
w pozycji srodkowej pomiędzy „Z” a „0” to silnik zaczyna świrować.

- Jaka może być przyczyna takiego zachowania?
- Co z tym zrobić?

Re: [6N1] Problem z zapłonem.

: 25 mar 2014, 21:33
autor: _MATI_
Sprawdź czy dobrze jest złożony rozrząd.

Re: [6N1] Problem z zapłonem.

: 25 mar 2014, 21:50
autor: Ben
Żeby ustawić zapłon musisz wejść VagCOMem silnik->nastawy podstawowe->grupa 00->nastawy podstawowe. Wtedy silnik wejdzie na obroty i ustawiasz zapłon.

Re: [6N1] Problem z zapłonem.

: 26 mar 2014, 1:15
autor: Ricardo-53
Czy to znaczy, że w VW Polo 6N1 / 1.0 (AER} :
- zapłonu nie ustawia się na wolnych obrotach ?
- bez VAGa za pomocą samej lampy stroboskopowej
zapłonu prawidłowo się nie ustawi ?

Re: [6N1] Problem z zapłonem.

: 27 mar 2014, 9:39
autor: Ben
jak aktywujesz Vagiem ten tryb to obroty podniosą Ci się do ok. 1300-1400 i wtedy ustawiasz zapłon lampą stroboskopową. Po ustawieniu wychodzisz z tego trybu i masz już normalne obroty jałowe. Bez Vaga chyba nie da rady prawidłowo ustawić zapłonu.

Re: [6N1] Problem z zapłonem.

: 27 mar 2014, 13:34
autor: Ricardo-53
Mam jeszcze jedno pytanie, czy w Polo 6N1 z silnikiem 1.0 AER 98r. (wielopunkt)
np. VAG-iem 311.2 idzie odczytać / sprawdzić jak jest ustawiony zapłon ?

Dziękuję wszystkim kol. za pomoc, a dla kol. ”Ben” zasłużone pomógł.
Pozdrawiam.

Re: [6N1] Problem z zapłonem.

: 27 mar 2014, 14:22
autor: Jabolek
nie ma takiej możliwości ponieważ silnik nie posiada czujnika położenia wału.