[6N1] Problem z zapłonem.
: 25 mar 2014, 19:11
Witam.
Proszę o informacje kol. obeznanych z tematem.
Dotyczy:
VW Polo 6N1 1.0 98r z silnikem AER,
po wymianie paska rozrządu.
Po wstępnym ustawieniu zapłonu samochód zapalił,
ale jakoś dziwnie chodzi, tzn. jak zapłon opóźnię to
zwalnia obroty, a jak przyspiesze to faluje obrotami
i na wyższych obrotach bardzo stuka.
Postanowiłem ustawić/sprawdzić zapłon przy pomocy
lampy stroboskopowej.
Okazało się, że przy ok.850 obrotach znak na kole pasowym
jest za znakiem „0” (opóżniony), jak przestawie zapłon
tak żeby lampa stroboskopowa oświetlała znak na kole pasowym
w pozycji srodkowej pomiędzy „Z” a „0” to silnik zaczyna świrować.
- Jaka może być przyczyna takiego zachowania?
- Co z tym zrobić?
Proszę o informacje kol. obeznanych z tematem.
Dotyczy:
VW Polo 6N1 1.0 98r z silnikem AER,
po wymianie paska rozrządu.
Po wstępnym ustawieniu zapłonu samochód zapalił,
ale jakoś dziwnie chodzi, tzn. jak zapłon opóźnię to
zwalnia obroty, a jak przyspiesze to faluje obrotami
i na wyższych obrotach bardzo stuka.
Postanowiłem ustawić/sprawdzić zapłon przy pomocy
lampy stroboskopowej.
Okazało się, że przy ok.850 obrotach znak na kole pasowym
jest za znakiem „0” (opóżniony), jak przestawie zapłon
tak żeby lampa stroboskopowa oświetlała znak na kole pasowym
w pozycji srodkowej pomiędzy „Z” a „0” to silnik zaczyna świrować.
- Jaka może być przyczyna takiego zachowania?
- Co z tym zrobić?