[86c2f] Od czego alternator 1.4d

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Przema$
Początkujący
Początkujący
Posty: 122
Rejestracja: 04 wrz 2012, 16:41
Lokalizacja: Gdańsk

[86c2f] Od czego alternator 1.4d

Post autor: Przema$ »

Witam jak w temacie mam w planach zmianę swojego alternatora na mocniejszy ze względy na robienie dość częstych krótkich tras i częstym odpalaniu i tu moje pytanie od czego mógł by podejść alternator bez większych modyfikacji ?
Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

od benzyny powinien być mocniejszy
i chyba się nie różnią mocowaniem bo loki są takie same właściwie w tym aucie
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

A czy mocniejszy alternator przyspieszy ładowanie? Przecież jeśli akumulator podczas ładowania przy napięciu 14,4V będzie brał 10A, to mocniejszy alternator tego nie zmieni. Tylko podniesienie napięcia zwiększy prąd pobierany przez akumulator. A nie wydaje mi się, żeby alternator przez producenta był dobierany na styk.
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

Wymiana na mocniejszy alternator nie przyspieszy ładowania.
Podnosząc napięcie ładowania zniszczy akumulator bardzo szybko (gazowanie, odklejanie płyt i takie tam). O pozostałych układach elektronicznych i elektrycznych samochodu nie wspominam.
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

[quote=""lukas2305""]Podnosząc napięcie ładowania zniszczy akumulator bardzo szybko (gazowanie, odklejanie płyt i takie tam). O pozostałych układach elektronicznych i elektrycznych samochodu nie wspominam.[/quote]

No, wiadomo. Podałem tylko hipotetycznie co może przyspieszyć ładowanie akumulatora. Ale nie robi się tego właśnie przez to co napisałeś :). Więc jak dla mnie będzie to zbędny wydatek. Lepiej zainwestować w większy akumulator. I ewentualnie wykonać przeglądu instalacji ładowania akumulatora.
Awatar użytkownika
Przema$
Początkujący
Początkujący
Posty: 122
Rejestracja: 04 wrz 2012, 16:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Przema$ »

akumulator jest 64 Ah i 640 A gdzie mój alternator ma 65 A , a robiąc codziennie po prawie 17 km łącznie w dwie strony to raczej nie odzyskam dziennego zużytego prądu patrząc jeszcze na to że niestety ale ciągłej jazdy też nie ma gdyż korków nie da się ominąć niestety
Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

yyy masz diesla on nie zużywa prądu...

i co maja korki do ładowania? to silnik napędza alternator, a nie koła
Awatar użytkownika
Przema$
Początkujący
Początkujący
Posty: 122
Rejestracja: 04 wrz 2012, 16:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Przema$ »

nie o to chodzi źle mnie zrozumiałeś wiem że nie pobiera prądu chodzi mi o pobraną energie przy odpaleniu światła radio ogrzewanie (teraz już co raz mniej) i typu sprzęty grające z którego już dawno musiałem zrezygnować gdyż akumulator trafił raz na gwarancje po roku czasu i się okazało tylko że po prostu był wyładowany do zera bez wad fabrycznych i żeby nie było zaraz że coś mam nie tak z ładowaniem ładowanie zostało sprawdzone i mam nawet woltomierz założony cały czas akumulator po przekręceniu kluczyka z grzaniem świec ma 12 z hakiem (dokładnie nie powiem bo jest to wskazówkowy) gdy już dochodzi do ładowania to cały czas trzyma 14 i to mówię z włączonymi światłami radiem czy też ogrzewaniem.
Co do tego że w korku to tak wiem że w tym momencie alternator też ładuje ale o ile mi wiadomo ( mogę się mylić ) w jeździe tak zwanej ciągłej odbywa się to lepiej
Obrazek
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

wyłącz wszystko, zgaś silnik, zdejmij minusową klemę i podepnij szeregowo amperomierz między klemę a styk akumulatora.
Pobór prądu nie powinien przekraczać 50mA-100mA.
Wzmacniacz z bagażnika odłączyłeś?
Awatar użytkownika
Przema$
Początkujący
Początkujący
Posty: 122
Rejestracja: 04 wrz 2012, 16:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Przema$ »

jest wyciągnięty razem z tubą przed zimą gdyż było by to bezsensowne używać go na tak krótkich trasach i marnować prąd co do poboru to w sobotę postaram się do kumpla na warsztat podjechać sprawdzi mi to i napięcie paska
Obrazek
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""Przema$""]napięcie paska[/quote]

pasek powinien być napięty na tyle aby dało się go obrócić o ok 90*
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”