[6N] Kierunkowskazy "USA"

Przewodniki, manuale, instrukcje, opisy prac - kopalnia wiedzy!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Wojtus
Początkujący
Początkujący
Posty: 112
Rejestracja: 06 kwie 2013, 9:33
Lokalizacja: Śląsk

[6N] Kierunkowskazy "USA"

Post autor: Wojtus »

Nazwa czynności: Montaż kierunkowskazów "USA"
Model samochodu: Polo 6N
Rocznik: 97

Potrzebne materiały:
Wkrętarka
Wiertła (w zależności od wielkości wkładów do żarówek)
Wkłady/gniazda
Żarówki (ja użyłem 2w)
Kable (4x ~ 20cm)
Konektorki
Koszulki termokurczliwe + coś do zgrzewania
Kombinerki
Klucz 7mm
Silikon lub uszczelka pod oprawkę
Lutownica
Chęci :-D

Czas wykonania: 1h
Koszty: +/- 20zł

Sposób wykonania:

Na sam początek odkręcamy kierunkowskazy, śrubka znajduje się w miejscu zaznaczonym na czerwono:

Obrazek

Po odkręceniu można wyciągnąć cały kierunek.

Następnie zabieramy się za zaznaczenie mniej więcej miejsca w którym chcemy mieć umocowaną naszą żaróweczkę. Ja umieściłem ją od dołu ponieważ tam jest najwięcej miejsca :grin:
Przystępujemy do wiercenia, do tego celu użyłem wierłełka 14mm ponieważ taką miałem średnicę oprawki na żarówkę.

Obrazek

Odkładamy kierunek i zabieramy się za zrobienie postoju, do tego celu będą nam potrzebne konektorki, kombinierki, oprawka oraz koszulki termokurczliwe.
U mnie wyszło to mniej więcej tak:

Obrazek

Tutaj już zamontowane w kierunku:

Obrazek

Obrazek

Następnym krokiem jest podłączenie się do elektryki. Do tego celu użyłem nożyka, konektorków, lutownicy oraz koszulek termokurczliwych :)
Raczej najprostsze jest podłączenie się pod postoje, bo wtedy mamy najmniej roboty. (niestety nie mam zdjęć jak się podłączyłem ponieważ nie miałem możliwości ich zrobienia)

Poniżej na zdjęciu widać postój, rozciąłem kabelki, podłączyłem konektorki z obu stron + dołączyłem do nich kable które prowadzą z postoju kierunkowskazu
(Można to wykonać lepiej, ale ja wpadłem na taki właśnie pomysł)

Obrazek

Później składamy wszystko, tak jak było i gotowe :oki:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek




Jest to mój pierwszy manual więc jeśli coś nie tak proszę mnie o tym poinformować :)
Pomysł zaczerpnąłem od użytkownika z naszego forum majx, wykonanie własne.
Awatar użytkownika
Iron987
Początkujący
Początkujący
Posty: 113
Rejestracja: 26 wrz 2012, 14:52

Post autor: Iron987 »

Bardzo fajny manual, od jakiegoś czasu zastanawiam się nad wstawieniem takiego czegoś również u siebie, ale zastanawiam się jak to wygląda z przeglądem, policją itd, czy nie robimy za co może polecieć nam dowód czy niepodbity przegląd ?

Jak to ma się z włączonym kierunkiem, światła nie zlewają się ?
Awatar użytkownika
Matti 6n
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 669
Rejestracja: 13 wrz 2011, 20:32
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: Matti 6n »

w kierunku masz żarówkę 21W a postojowa ma 5w więc daje radę , lecz tu są przełożone postoje w kierunki za to ani przeglądu nie przejdzie i milicja zabierze dowód :)

można tak zrobić z postojem w kierunkach ale na oddzielnej instalacji z osobnym włącznikiem w aucie
Awatar użytkownika
Wojtus
Początkujący
Początkujący
Posty: 112
Rejestracja: 06 kwie 2013, 9:33
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Wojtus »

[quote=""Iron987""]Bardzo fajny manual, od jakiegoś czasu zastanawiam się nad wstawieniem takiego czegoś również u siebie, ale zastanawiam się jak to wygląda z przeglądem, policją itd, czy nie robimy za co może polecieć nam dowód czy niepodbity przegląd ?

Jak to ma się z włączonym kierunkiem, światła nie zlewają się ?[/quote]


No niestety przeglądu nie przejdzie a panowie policjanci mogą zabrać dowód rejestracyjny.
Co do kierunkowskazu to żarówki które zastosowałem mają po 3w także nie jest źle. Mogę nakręcić krótki filmik jak to wygląda :)

[quote=""Matti 6n""]Można tak zrobić z postojem w kierunkach ale na oddzielnej instalacji z osobnym włącznikiem w aucie[/quote]

Owszem, nawet dużo o tym myślałem, jednak zawsze można na miejscu usunąć ten "problem" po prostu rozpinając kabelki :)
Awatar użytkownika
Matti 6n
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 669
Rejestracja: 13 wrz 2011, 20:32
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: Matti 6n »

[quote=""Wojtus""][quote=""Iron987""]Bardzo fajny manual, od jakiegoś czasu zastanawiam się nad wstawieniem takiego czegoś również u siebie, ale zastanawiam się jak to wygląda z przeglądem, policją itd, czy nie robimy za co może polecieć nam dowód czy niepodbity przegląd ?

Jak to ma się z włączonym kierunkiem, światła nie zlewają się ?[/quote]


No niestety przeglądu nie przejdzie a panowie policjanci mogą zabrać dowód rejestracyjny.
Co do kierunkowskazu to żarówki które zastosowałem mają po 3w także nie jest źle. Mogę nakręcić krótki filmik jak to wygląda :)

[quote=""Matti 6n""]Można tak zrobić z postojem w kierunkach ale na oddzielnej instalacji z osobnym włącznikiem w aucie[/quote]

Owszem, nawet dużo o tym myślałem, jednak zawsze można na miejscu usunąć ten "problem" po prostu rozpinając kabelki :)[/quote]


Mnie tak policja kocha a w szczególności vektra że chyba nikt tyle razy dowody nie odbierał :)
Upierdliwa policja nie pozwoli na odłączenie kabli bo lepiej im zabrać dowód :P
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

Zamykam, ze wzgledu na to, że ten temat zamiast być przejrzystym manualem zaraz zrobi się wątkiem jak z działu technicznego albo offtopu :roll:
Zablokowany

Wróć do „Manuale - instrukcje krok po kroku”