{6N} Przyszły mrozy i są problemy!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

K
Kame122
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:05
Lokalizacja: Białystok

{6N} Przyszły mrozy i są problemy!

Post autor: Kame122 »

Witam mam problem z Polówką po nocy w mrozy przestała odpalać tak samo jest po paru godzinach postoju zostawiłem wczoraj samochód u mechanika dziś rano powiedział ze prawdopodobnie rozrusznik ale nie jest pewny! Mówił jeszcze żebym wymienił olej bo może jest za gęsty! Po poruszaniu wiązka kabli przy aku odpala lecz może to zbieg okoliczności!
Jak to diesla przekręcam kluczyk czekam aż zgaśnie kontrolka od świec i chcę odpalić i nic! Może wy mi coś poradzicie?
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

Nie kręci silnikiem? Pozatym to daj podstawowe informacje o aucie typu jaki silnik konkretnie.

Akumulator duzo przeżył? Tzn ile ma lat i czy jak juz odpalisz to ma ładowanie?

Jakim olejem zalewasz silnik?

Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
mavq
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 19 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: TKN

Post autor: mavq »

[quote="Kame122"]Witam mam problem z Polówką po nocy w mrozy przestała odpalać tak samo jest po paru godzinach postoju zostawiłem wczoraj samochód u mechanika dziś rano powiedział ze prawdopodobnie rozrusznik ale nie jest pewny! Mówił jeszcze żebym wymienił olej bo może jest za gęsty! Po poruszaniu wiązka kabli przy aku odpala lecz może to zbieg okoliczności!
Jak to diesla przekręcam kluczyk czekam aż zgaśnie kontrolka od świec i chcę odpalić i nic! Może wy mi coś poradzicie?[/quote]



Może kostka stacyjki?
K
Kame122
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:05
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kame122 »

Z początku nie kreci silnikiem za ktorymś razem załapuje VW Polo 1.9 D 1999 silnik AFE jak się nie myle!Akumulator miał 2 miesiace nowy był lecz okazał sie do wyrzucenia kupilem nowy przedwczoraj i to samo!Dzis sprawdzałem nie odpalony przy wyłaczonym akumulator ma 12 a odpalony 14. Samochód mam od miesiąca olej jest 10W40 MOBIL1!
[quote="mavq"]Może kostka stacyjki?[/quote]
A o tym nie pomyślałem też sprawdzę!
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

[quote="Kame122"]Witam mam problem z Polówką po nocy w mrozy przestała odpalać tak samo jest po paru godzinach postoju zostawiłem wczoraj samochód u mechanika dziś rano powiedział ze prawdopodobnie rozrusznik ale nie jest pewny! Mówił jeszcze żebym wymienił olej bo może jest za gęsty! Po poruszaniu wiązka kabli przy aku odpala lecz może to zbieg okoliczności!
Jak to diesla przekręcam kluczyk czekam aż zgaśnie kontrolka od świec i chcę odpalić i nic! Może wy mi coś poradzicie?[/quote]
może w zbiegu okoliczności jest przyczyna i trzeba przeczyścić klemy i jarzma na aku oraz dokręcić , nic to znaczy rozrusznik nie kręci ? opisz dokładniej to nie forum :wizard: , nie wiem na ile kumasz mechanikę bez urazy , zeruje zegary ?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

oczyść klemy akumulatora (delikatnie papier ścierny, a najlepiej preparat do styków elektrycznych i szmatka), posprawdzaj przewody (chwytasz za kabel, za uszko i ciągniesz, jak odpadnie to masz winnego), w tym czasie dobrze było by zabrać akumulator do domu i naładować na full, jak już wszystko sprawdzisz to wkładasz akumulator, dobrze skręcasz klemy i smarujesz z góry wazeliną techniczną żeby wilgoć nie wchodziła w szczelinę
próbujesz odpalić

zmień mechanika
co to za mechanik że nie odróżnia padniętego rozrusznika?
K
Kame122
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:05
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kame122 »

[quote="bialy0666"][quote="Kame122"]Witam mam problem z Polówką po nocy w mrozy przestała odpalać tak samo jest po paru godzinach postoju zostawiłem wczoraj samochód u mechanika dziś rano powiedział ze prawdopodobnie rozrusznik ale nie jest pewny! Mówił jeszcze żebym wymienił olej bo może jest za gęsty! Po poruszaniu wiązka kabli przy aku odpala lecz może to zbieg okoliczności!
Jak to diesla przekręcam kluczyk czekam aż zgaśnie kontrolka od świec i chcę odpalić i nic! Może wy mi coś poradzicie?[/quote]
może w zbiegu okoliczności jest przyczyna i trzeba przeczyścić klemy i jarzma na aku oraz dokręcić , nic to znaczy rozrusznik nie kręci ? opisz dokładniej to nie forum :wizard: , nie wiem na ile kumasz mechanikę bez urazy , zeruje zegary ?[/quote]
Tak zeruje zegary!
[quote="Marcin86c"]
zmień mechanika
co to za mechanik że nie odróżnia padniętego rozrusznika?[/quote]
Juz więcej, powiedziałem, do niego nie pojadę!
[quote="bialy0666"]może w zbiegu okoliczności jest przyczyna i trzeba przeczyścić klemy i jarzma na aku oraz dokręcić , nic to znaczy rozrusznik nie kręci ? opisz dokładniej to nie forum :wizard: , nie wiem na ile kumasz mechanikę bez urazy , zeruje zegary ?[/quote]
Co do mechaniki to troszkę słabo ale ojciec twierdzi ze rozrusznik z poczatku nie kreci!Dzis tak samo załapał mi z rana za 5 a po pracy za 6 razem!
[quote="tomsson"]Nie kręci silnikiem? Pozatym to daj podstawowe informacje o aucie typu jaki silnik konkretnie. Akumulator duzo przeżył? Tzn ile ma lat i czy jak juz odpalisz to ma ładowanie? Jakim olejem zalewasz silnik?[/quote]
Akumulator jest nowy od 3 dni jak się nie mylę silnik to AFE ale pewny nie jestem 1.9 D z 1999r ładowanie ma po odpaleniu!
Ostatnio zmieniony 23 sty 2014, 15:11 przez Kame122, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

Mialem tak u siebie w 6n2 jeden jedyny raz. U mnie to sie do tej pory nie powtórzyło, ale mialem wyraznie zasniedziala kleme od +. Oczysc klemy i zobacz czy jest poprawa. Wyczytalem jeszcze, ze to moze byc kostka stacyjki. Zobacz w jakim stanie jest wtyczka rozrusznika ( u mnie była lekko zsunieta).

Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam
K
Kame122
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:05
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kame122 »

[quote="tomsson"]Mialem tak u siebie w 6n2 jeden jedyny raz. U mnie to sie do tej pory nie powtórzyło, ale mialem wyraznie zasniedziala kleme od +. Oczysc klemy i zobacz czy jest poprawa. Wyczytalem jeszcze, ze to moze byc kostka stacyjki. Zobacz w jakim stanie jest wtyczka rozrusznika ( u mnie była lekko zsunieta).

Wstawiłem samochód do speców od rozruszników zobaczymy czy coś znajda jutro dam znać jak będę coś wiedział a jak nic nie zrobią postaram się waszymi sposobami zrobic!Jeden aku miał 2 miesiące nowy był i nie posiada odpowiedniego rozruchu jaki powinien miec siadł 3 dni ma nowy jak zmienialem klema była czysta no ale jak coś to też wezmę pod uwagę!
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

Jak naprawią to też daj znać i napisz co było przyczyną, bo masa tematów na forum jest bez rozwiązania.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

Załatwisz aku szkoda bo nowe , naładować jak zeruje zegary i usuń usterkę
jak kręci rozrusznik to świece żarowe- sprawdzić wymienić ( opisane na forum wiele razy) , powietrze w paliwie- pęcherzyki powietrza w przewodzie przezroczystym przy pompie paliwa widoczne podczas uruchomiania silnika i po (nieszczelny układ paliwowy lub zawór zwrotny jeśli to AEF w najgorszym razie pompa pada )
jak rozrusznik nie kręci -słabe styki aku , rozrusznik , masa silnik karoseria , masa karoseria aku ( przeczyścić dokręcić )
-brak zasilania z stacyjki - rozrusznik ( sprawdzić czy jest napięcie w przewodzie cienkim po odpięciu wtyczki na rozruszniku i przekręceniu stacyjki , jak brak miernika lub próbnika można na ,, krótko '' sprawdzić o ile rozrusznik jest ok , dodatkowy przewód jeden koniec wpinamy w gniazdo po wtyczce na rozruszniku a drugi łączymy z śrubą grubego przewodu na rozruszniku , oczywiście w skrzyni luz )
jeśli rozrusznik padł - wymiana lub remont ( jak remont to jest co zmieniać w zależności od zachowania rozrusznika np; jeśli kręci się rozrusznik a nie zazębia - bendix , lub słabe napięcie , itd.
jeśli nadal będą problemy to napisz i sprawdź jaki masz typ silnika lub zrób fotkę może da się rozpoznać jeśli nie masz wlepki w bagażniku.
edit;
np temat rozrusznik viewtopic.php?f=163&t=47646&start=20
s
szopal
Początkujący
Początkujący
Posty: 111
Rejestracja: 03 paź 2013, 15:55

Post autor: szopal »

Witam. Jak w temacie- przyszły mrozy i sa problemy...

Dzisiaj rano poszedłem odpalić autko - akumulator ledwo kręcił ale załapał. Pochodził z 20s na biegu jałowym i zaczęła kontrolka oleju świecić i pipczeć. Wyłączyłem silnik, sprawdziłem olej - stan oki. Więc zapaliłem ponownie, pochodził z 30s kontrolka się nie zaświeciła. Ruszyłem, po przejechaniu 20m zaświeciła ponownie, stwierdziłem że może olej gęsty(w nocy było - 15) i że jeśli ujade 100m i nie zgaśnie to wyłącze silnik i będę myślał co jest. Ale ujechałem jakieś 20m i auto zgasło... potem już wogóle nie kręci rozrusznikiem tylko jest takie "pyk". Wówczas podzwoniłem po znajomych i kazali mi sprawdzić odme- oczywiście była zamarznięta. NA silniku zauważyłęm również śladu oleju(a wcześniej silnik był suchutki). Czy miał ktoś podobny problem? Obawiam się najgorszego...pytanie czy po jeździe 20m z zaświeconą kontrolką można zatrzeć silnik? Nie odpalałem na popych ani z innego akumulatora(bo aku słaby jest - 11.6V ). Dodam że nigdy wcześniej mi kontrolka oleju nie świeciłą, a 3 dni wcześniej dolałem ceramizer zgodnie z instrukcją - wlałem na gorący silnik, potem pochodził 15 minut na biegu jałowym. Potem jeżdząc nie przekraczałem 2500RPM.
K
Kame122
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 18 gru 2013, 11:05
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kame122 »

No i tak zmieniony bendix szczotki i tulejki na rozruszniku i jest ok!To było przyczyną całego zamieszania bo i teraz już kręci normalnie!
s
szopal
Początkujący
Początkujący
Posty: 111
Rejestracja: 03 paź 2013, 15:55

Post autor: szopal »

Witam. No i mam diagnoze: zatarty wałek rozrządu. Decyzja: swap silnika... Czym to było spowodowane? Obrazek Komentarza nie trzeba... Ogólnie wynikło to ze złej jakości wlanego oleju przez poprzedniego właściciela/albo brak zmiany oleju. Dodatkowo zamarznieta odma dołożyła swoje ponieważ silnik dłuższy czas pracował na sucho.
m
mankell
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 20 lut 2015, 16:08

Post autor: mankell »

Trzeba mieć świadomośc, że ceramizer ceramizerowi nierówny. Niektóre mogą wyrządzić więcej szkody niż pożytku. Ja stosuję od kilku lat Ceramizator - ta marka sprawdza mi się najlepiej, a przetestowałem też kilka innych ceramizerów mi to dość znanych - efekt był opłakany. Ceramizator faktycznie regeneruje silnik, wytłumia niepotrzebne odgłosy i zmniejsza spalanie paliwa.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”