Strona 1 z 1

[9N3] Silnik 1.4 benzynka - opinie

: 26 gru 2013, 0:50
autor: qbus
Witam!

Prawdopodobnie, już wkrótce stanę się szczęśliwym (mam nadzieję) posiadaczem 9n3 z 2009 roku.
Pytanie moje tyczy się motora 1.4, 80 KM - czy jest to awaryjny silnik? Czy eksploatacja wygląda jakoś szczególnie? Przykładowe średnie spalanie? Mało słychać o nim w Internecie. Jedyne informacje jaki znalazłem to spore spalanie jak na ~1400ccm i ponoć prosta, sprawdzona konstrukcja, jednak byłby bardzo wdzięczny za potwierdzenie/obalenie tych teorii przez właścicieli bądź użytkowników ;)
Bardzo dręczy mnie ta sprawa, bo być może będzie to pierwszy własny samochód ;)

Pozdrawiam,
Kuba

Re: [9N3] Silnik 1.4 benzynka - opinie

: 28 gru 2013, 10:07
autor: krzysztof65
Mam takie polo od nowego 2006r dla mnie jest za glosny silnik awaryjne sa tylne tuleje przedniego wachacza ale zamontowalem z czterema gumami i jezdzi sie lepiej popsul sie zamek tylnych drzwi pomogla wymiana co do spalania zmieniajac biegi do3tys.miesci sie w 7 l na trasie o litr mniej biegi i sprzeglo chodza lekko wspomaganie mozna ustawic w 5 pozycjach kodowaniem jezdzi sie przyjemnie.

Re: [9N3] Silnik 1.4 benzynka - opinie

: 28 gru 2013, 10:54
autor: qwertypol
spalanie na odcinkach 3-5km - 7,8l
na trasie 6l, a nawet mniej przy jeździe max 100km/h

jednak do 3000obr/min ten silnik jest dość słaby

[9N3] Silnik 1.4 benzynka - opinie

: 28 gru 2013, 11:50
autor: Iceman
Te silniki są średnio udane, dobrze, że od wersji montowanej w polo 9n zninął problem zamarzającej odmy na zimę.

Tak poza tym niczym nie wyróżniający motor, spalanie nie najniższe a i z czasem lubi wypić trochę oleju, szczególnie przy prędkościach autostradowych.

Re: [9N3] Silnik 1.4 benzynka - opinie

: 30 gru 2013, 0:00
autor: Ralfi
Ja użytkuję dokładnie 2 lata VwPolo z 2006 roku 1.4 75 KM. Jesli chodzi o silnik to mogę opisać następująco (dla mojego egzemplarza):

- dotychczas zupełnie bezawaryjny oraz bezproblemowy
- pracuje zawsze równo i stabilnie (najniższe temp. to było nieco poniżej -10 stopni)
- wogóle nie bierze oleju (przy czym zupełnie sporadycznie jeżdżę szybciej niż licznikowe 130 km/h, tylko czasem podczas wyprzedzania), jeżdżę na syntetycznym
- biegi stosunkowo długie (w porównaniu do Corsy 1.2 16V, którą miałem wczesniej) -> dla mnie to dobrze :)
- z wyprzedzaniem na trasie nie miewam problemów, dość często jednak wymagana redukcja
- jak dla mnie w miarę dobrze wyciszone wnętrze (w stosunku do Corsy zupełnie dobrze), do 120 km/h fajna sprawa
- spalanie:
a) najmniej w lecie na trasie 1000 km: 5,3 l/100
b) w trasie kiedy licznik większość czasu celuje w 120 km/h: 5,8 - 6,0 l / 100
c) w lecie tylko w mieście (Gliwice) trasy ~ 5-7 km: ok. 7,5 l/100
d) w zimie tylko w mieście j. w.: ok. 8,5 l / 100
e) w zimie maks. spalanie w mieście prawie 9,5 l / 100
To wszystko z ostatnich 2 lat eksploatacji, wyniki powtarzane i można już teraz rzec: przewidywalne.
Styl jazdy w przybliżeniu wg zasad ECO -> nie znaczy to, że powolny. A czasem jak mam fantazję to i pocisnę :)

Ogólnie jestem z tego auta z tym silnikiem zadowolony Gdyby silnik był jeszcze lepiej wyciszony i palił średnio np. o 0,5 litra mniej to oceniłbym na pełne 5 :) A tak to jest 4+ / 5-. Twój silnik 80 KM może mieć ciut lepszą dynamikę.

O żadnych minusach nie piszę, bo po prostu na razie nic mnie nie zawiodło (zwłaszcza jeśli chodzi o silnik i jego osprzęt).