Strona 1 z 1
[6R] Przegląd podstawowy po 3 latach w ASO.
: 17 lis 2013, 20:16
autor: zaako
Witam.Czy robicie przegląd podstawowy po gwarancji?Zastanawiam się czy ma to sens skoro robię co 2 lata okresowy longlife i według książeczki serwisowej to on przedłuża gwarancje mobilności na której mi zależy.Wymiana płynu hamulcowego zrobię w skodzie,też potwierdzą wpisem w książeczce.Generalnie według nich to robisz przegląd longlife do tego przegląd rejestracyjny+przegląd podstawowy.Może to wszystko się zbiec w jednym roku.Nie za dużo tych przeglądów w prawie nowym aucie?Sprawdzałem jakie czynności wykonuje się na poszczególnych przeglądach i wiele się nie różnią.Uważam że podstawowy to wyciąganie kasy.Rozmawiałem również ze znajomym z ASO skody odnośnie ,,tabeli dobrej woli'' najczęściej obowiązuje do 36 miesięcy,o ile wszystkie przeglądy są wykonywane w czasie(nie wolno się spóźnić)Czyli po upływie 36 miesięcy szansa na naprawę czegoś w ramach dobrej woli jest znikoma.
Odp: [6R] Przegląd podstawowy po 3 latach w ASO.
: 17 lis 2013, 23:49
autor: ppprokurator
My ze względu na to, że mało jeździmy stosunkowo, darowaliśmy sobie ten przegląd. Olej co 2 lata long life, płyn hamulcowy trzeba co 3 lata, ale też wymienimy za jednym zamachem razem z olejem.
Re: Odp: [6R] Przegląd podstawowy po 3 latach w ASO.
: 18 lis 2013, 13:53
autor: Pawel
[quote="ppprokurator"]My ze względu na to, że mało jeździmy stosunkowo, darowaliśmy sobie ten przegląd. Olej co 2 lata long life, płyn hamulcowy trzeba co 3 lata, ale też wymienimy za jednym zamachem razem z olejem.[/quote]
Dla sprostowania, płyn hamulcowy należy wymienić po 3 latach tylko za pierwszym razem. Później zalecana jest wymiana co 2 lata. Jak pytałem w ASO, dlaczego pierwszą wymianę można odłożyć o rok czasu, to usłyszałem, że w fabryce są w stanie zapewnić optymalne warunki napełniania układu (stąd dłuższa bezpieczna praca), co później jest już niemożliwe w warsztacie... Czy to prawdziwy powód, nie wiem, ale powiedzmy, że jakiś tam sens to ma

Re: [6R] Przegląd podstawowy po 3 latach w ASO.
: 18 lis 2013, 14:11
autor: jhosef
Gwarancja mobilności to żaden szał. Wolę dobre Assistance.
Jeśli chcesz robić pełen przegląd dla gwarancji mobilności to bym to dobrze przemyślał.
Re: [6R] Przegląd podstawowy po 3 latach w ASO.
: 18 lis 2013, 16:10
autor: zaako
No właśnie i tutaj się mylisz,porównywałem assistance premium rożnych firm przed wyjazdem letnim w Europe i za porównywalne z gwarancją mobilności trzeba zapłacić około 350zl,gdzie ja za przegląd longlife zapłaciłem 260zl+własny olej i filtr który uważam że trzeba raczej wymieniać

Generalnie jest tez tak ze jeśli biorę pakiet dilerski to i tak assistance mam dość dobre,ale nie jest tak dobre jak gwarancja mobilnosci,studiowałem to wszystko przed wyjazdem.Dlatego jeśli ktoś wyjeżdża za granice to gwarancja mobilnosci jest naprawdę dobra,ma dobre opinie działania w europie.Jak bym siedział w PL.to w zupełności wystarczyła by mi pomoc z pakietu dilerskiego.Odnośnie przeglądu podstawowego to sobie odpuszczam,a płyn wymieniłem w Aso skody.
Re: [6R] Przegląd podstawowy po 3 latach w ASO.
: 18 lis 2013, 17:20
autor: jhosef
Bo Assistance nie kupuje się przed wyjazdem gdzieś tylko w pakiecie z ubezpieczeniem. I wówczas nie kosztuje 350...
Ja nie pamiętam ile płaciłem ostatnio za pakiet rozszerzy ale poniżej 100 zł.
To mbank wydzwania do klientów i oferuje super hiper wypasione niby assistance za kilkanaście zł rocznie...
Ostatnio mi tym gitarę zawracali.
Re: [6R] Przegląd podstawowy po 3 latach w ASO.
: 18 lis 2013, 17:34
autor: zaako
Noi Panie właśnie z pakietem ubezpieczeń mam takie assistance tylko w wersji optimum,ale jeszcze było premium,a i tak miało o wiele mniej świadczeń niż w gwarancji mobilnosci,a dopłata była właśnie około 350zl więcej.Pakiet dilerski optimum różnił się od premium tylko assistance które było rozszerzone,ale nie tak jak gw.mobilnosci.
Re: [6R] Przegląd podstawowy po 3 latach w ASO.
: 18 lis 2013, 17:49
autor: jhosef
Specjalnie dla Ciebie sprawdziłem. Dopłaty za rozszerzone Assistance mam dokładnie 70 zł. W życiu nie dałbym 350.
A jeżdżę autem również zagrabanicę.
Re: [6R] Przegląd podstawowy po 3 latach w ASO.
: 18 lis 2013, 20:15
autor: zaako
W pakiecie dilerskim?
Re: [6R] Przegląd podstawowy po 3 latach w ASO.
: 18 lis 2013, 21:00
autor: jhosef
A pakiecie ubezpieczeniowym OC AC AS, ochrona zniżek i cuś tam jeszcze.
Re: [6R] Przegląd podstawowy po 3 latach w ASO.
: 18 lis 2013, 21:19
autor: zaako
W pakiecie dilerskim nawet wersja premium nie posiadała tego co gw.mobilnosci.Inne opcje ubezpieczenia lux malina(stała suma ubezpieczenia,naprawa tylko ASO i inne)Mi odpowiada gw.mobilnosci i przy tym zostaje.Pozdro. :piwo:
Re: [6R] Przegląd podstawowy po 3 latach w ASO.
: 19 lis 2013, 10:35
autor: jhosef
Nie wiem co jest w pakiecie dilerskim bo nawet nie przeczytałem...
Mamy go do Upa ale jak mówię, nawet nie zerknąłem.
Dla porównania:
Dożywotnia Gwarancja Mobilności
Nowe samochody osobowe Volkswagen objęte są nią automatycznie, starsze modele mogą zawsze się przyłączyć. Gwarancja mobilności obejmuje ochronę i pomoc przez całą dobę i wiele innych świadczeń dla wszystkich pasażerów samochodu.
Jest to program zapewniający kierowcom Volkswagenów bezpieczeństwo i komfort podróżowania. Przez 365 dni w roku i 24 godziny na dobę, niezależnie od miejsca pobytu program oferuje bezpłatną pomoc drogową i inne bezpłatne świadczenia w razie awarii, wypadku, kradzieży oraz w innych przypadkach unieruchomienia samochodu. Dożywotnia Gwarancja Mobilności Volkswagen zapewni Państwu pomoc w przypadku zdarzeń powstałych na terytorium Polski oraz prawie całej Europy. Program obowiązuje od daty sprzedaży samochodu do pierwszej inspekcji serwisowej z gwarancją mobilności, jednak nie dłużej niż 24 miesiące. W kolejnych latach prawo do korzystania z programu uzależnione jest od: – potwierdzonych w książce serwisowej samochodu okresowych (zależnych od czasu eksploatacji i przebiegu samochodu) przeglądów serwisowych z gwarancją mobilności u Partnerów Serwisowych Volkswagena, – dokonywania napraw, wymiany części i materiałów eksploatacyjnych zalecanych przez Volkswagen AG i Partnera Serwisowego Volkswagena. Uzyskanie prawa do świadczeń Dożywotniej Gwarancji Mobilności Volkswagen w przypadku samochodów już eksploatowanych jest możliwe po dokonaniu inspekcji serwisowej z gwarancją mobilności u Partnerów Serwisowych Volkswagena. W zależności od zdarzenia, w ramach programu Dożywotnia Gwarancja Mobilności Volkswagen, przysługują:
– naprawa pojazdu na miejscu zdarzenia,
– holowanie,
– samochód zastępczy,
– nocleg w hotelu,
– dalsza podróż (samolotem lub pociągiem),
– zwrot kosztów za przejazd taksówką,
– dostawa samochodu po naprawie,
– dostawa oryginalnych części zamiennych,
– pożyczka gotówkowa nie oprocentowana,
– serwis telefoniczny.
Świadczenia w ramach Dożywotniej Gwarancji Mobilności Volkswagen obejmują kierowcę i pasażerów zarejestrowanego w Polsce pojazdu. W przypadku awarii, kradzieży, wypadku lub unieruchomienia pojazdu wystarczy skontaktować się z Centralą Zgłoszeniową Całodobowej Pomocy Drogowej Volkswagena dzwoniąc na jeden z podanych niżej numerów
Np mój Assistance:
Wariant ROZSZERZONY obejmuje udzielenie natychmiastowej pomocy assistance, jeżeli pojazd został skradziony lub unieruchomiony w następstwie zdarzeń:
wypadku drogowego,
kradzieży części składowych pojazdu,
awarii pojazdu,
rozładowania akumulatora, utraty lub uszkodzenia kluczy służących do otwarcia i uruchomienia pojazdu, przebicia opony, jak również braku paliwa lub niewłaściwego paliwa w zbiorniku pojazdu,
w zakresie:
naprawy pojazdu na miejscu zdarzenia,
holowania pojazdu - jeżeli nie jest możliwa naprawa,
jeżeli pojazd został odholowany przez pilota do punktu obsługi i nie może być naprawiony tego samego dnia lub miała miejsce kradzież pojazdu:
organizacji wynajmu samochodu zastępczego i pokrycie kosztów jego wynajmu,
organizacji zakwaterowania i pokrycia kosztów zakwaterowania (wraz ze śniadaniem) Ubezpieczonego oraz pasażerów pojazdu,
organizacji przejazdu i pokrycia kosztów przejazdu (pociągiem pierwszej klasy lub autobusem) Ubezpieczonego oraz pasażerów pojazdu,
odbiór naprawionego pojazdu, polegający na organizacji i opłaceniu transportu (pociągiem pierwszej klasy lub autobusem) Ubezpieczonego lub osoby przez niego wskazane,
dostawę części zamiennych – poza granicami RP.