[6N] Termostat / pompa wody / nawiew

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
sito
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 14 lis 2008, 17:05
Lokalizacja: Czersk

[6N] Termostat / pompa wody / nawiew

Post autor: sito »

Witam. Proszę o pomoc bo problem choć podobny do innych to dla mnie nietypowy.
Polo 1.4 benzyna 60KM
Jechałem dziś 40km od domu, później na powrocie po jakichś 30km auto się zagrzało (110 / 120 stopni) zjechałem na pobocze, otworzyłem maske żeby ochłodzić motor a tam nawet wentylator nie chodzi, odczekałem 15 minut (temp spadła do 85stopni) włączyłem nawiew na full hot i pojechałem jakieś 300m po czym znowu temp wzrosła. Zaobserwowałem że nawiew jest zimny (mimo ustawienia na gorący).
Odczekałem 1h i udało mi się na wolnych obrotach wrócić do mechanika. Mechanik młody i tani więc wolę się Was poradzić co jest grane.
Mechanik mówi że uszczelka pod głowicą w co ja wątpię. Twierdzi że wywalił termostat, czyli pełen obieg jest i dalej grzeje.

Po lekturze forum stawiam też na pompę wody. ( raczej nie była zmieniana z rozrządem, który defakto znowu czas zmienić)

Proszę Was o szybką pomoc i rady!
Znany tez jako sitoboss & otiz21 ]
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

Zobacz czy nie ma wody w oleju i czy w płynie chłodniczym nie idą bombelki podczas odpalonego silnika oraz powąchaj korek od płynu chodzącego czy nie pachnie spalinami.
Awatar użytkownika
sito
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 14 lis 2008, 17:05
Lokalizacja: Czersk

Post autor: sito »

olej czysty. wydaje mi się że korek nie śmierdzi. a czy idą bąbelki nie patrzyłem jeszcze.
Wziąłem auto od mechanika który wymienił mi sam termostat bez tego króćca za 70zl i teraz chce robić tą uszczelkę. Wodę dalej grzeje szybko jak się przejedzie kawałek.

Zostawiłem na chwile auto w garażu odpalone (z 4 minuty) po czym zgasiłem silnik i odkręciłem korek od płynu (wiem głupie) i wywaliło trochę pod ciśnieniem.
Węże u góry są gorące, a chłodnica i dolne węże zimne.. co tez wydaje się być dziwne z nowym termostatem.

Nie wiem czy słusznie ale płyn który miałem na ręce po odkręceniu korka, wydawał mi się tłustawy. Choć nie widać w nim oczek oleju.
Znany tez jako sitoboss & otiz21 ]
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

panie kolego, jest mega szansa że łopatki na pompie wody poszły się je* :) pora wymienić pompę i nie kupuj najtańszych, najlepiej zainwestować w SKF.

[quote=""sito""]Wziąłem auto od mechanika który wymienił mi sam termostat bez tego króćca za 70zl i teraz chce robić tą uszczelkę. Wodę dalej grzeje szybko jak się przejedzie kawałek.[/quote]
termostat powinno wymienić się razem z krućcem jeżeli jeszcze nie był wymieniany i również nie kupuj najtańszych wynalazków.

[quote=""sito""]Nie wiem czy słusznie ale płyn który miałem na ręce po odkręceniu korka, wydawał mi się tłustawy. Choć nie widać w nim oczek oleju.
[/quote]
płyn chłodniczy zawiera glikol który właśnie sprawia wrażenie że chłodziwo jest jak to określiłeś "tłustawe" jak by w płynie był olej to na pewno by pływał na powierzchni płynu w zbiorniczku wyrównawczym w postaci "oczek"
Ostatnio zmieniony 15 lis 2013, 20:49 przez Jabolek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mario
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1781
Rejestracja: 16 lis 2008, 18:08
Lokalizacja: RPR

Post autor: mario »

Jest sprzęt do zbadania uszczelki, szklana menzurka z miejscem na specjalny płyn zakłada się ją na otwarty zbiornik wyrównawczy. Auto musi być nagrzane silnik zapalony jeśli w płynie chłodzącym pojawi sie dwutlenek węgla lub siarka płyn zmienia zabarwienie jest to objawem padniętej uszczelki na kanale wydechowym. Sprawdzałem tak u siebie w borze. W układzie robi się bańka powietrza stąd skoki temperatury.
Awatar użytkownika
sito
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 14 lis 2008, 17:05
Lokalizacja: Czersk

Post autor: sito »

jest jakaś możliwość sprawdzenia czy pompa wody działa?
Jeśli na nią padnie decyzja, to najlepiej byłoby wymienić cały rozrząd prawda? (co dokładnie muszę kupić do tego silnika i czy jestem w stanie zrobić to wszystko sam w garażu? Mechanikiem nie jestem ale dużo potrafię :] )

[quote=""mario""]termostat towinno wymienić się razem z krućcem jeżeli jeszcze nie był wymieniany i również nie kupuj najtańszych wynalazków.
[/quote]
czy wymieniać ten kruciec? poprawiać po mechaniku hehe?
Znany tez jako sitoboss & otiz21 ]
l
leszek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:19
Lokalizacja: Krośniewice

Post autor: leszek »

Trudno na odległość ocenić , jak zaraz po odpaleniu masz twarde węże to jest duze prawdopodobieństwo że wydmuchnął uszczelkę .
Obrazek
Awatar użytkownika
sito
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 14 lis 2008, 17:05
Lokalizacja: Czersk

Post autor: sito »

[quote=""leszek""]Trudno na odległość ocenić , jak zaraz po odpaleniu masz twarde węże to jest duze prawdopodobieństwo że wydmuchnął uszczelkę .[/quote]
Węże były miekke

PROBLEM ROZWIĄZANY

Dałem auto do dobrego mechanika żeby zmienił mi cały rozrząd w raz z pompą wody, rolkami itp.

Tak jak przypuszczałem wcześniej, okazało się że pompa wody się ukręciła. Tj. plastikowy element "wirnik" odłączył się od metalowego trzpienia. Co dało efekt taki, że nie było obiegu wody/płynu w układzie.

Całkowity koszt naprawy to 450zl za rozrząd z wymianą [rolki, pompa wody, pasek rozrządu, dolny pasek wieloklin, robota(96zl)] + 70zl termostat

Razem 520zł

Dziękuje za pomoc i sugestie!
Znany tez jako sitoboss & otiz21 ]
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”