Strona 1 z 27

Wszystko o: Hamulce

: 04 kwie 2009, 21:16
autor: Liwio
mam pytanie odnosnie korektora hamowania, otóz po co to jest jaka spelnia role i czy to jest na plus czy nie?? I oczywiscie jak to powinno byc przymotowane do belki, najlepiej jakies foto by sie zdało, bo w moim nowym wozie takie cosik jest i niewiem z czym to sie je i jest drutem zmotane i chce to zmienic :D ??

Re: Korektor hamowania co i jak!!

: 04 kwie 2009, 23:54
autor: Changeman
Witam jutro postaram sie zrobic zdjecia tego korektora, i polaczenia korektor - belka wiem ze to jest sprezyna. Obadasz na zdjeciach

Re: Korektor hamowania co i jak!!

: 05 kwie 2009, 10:27
autor: Liwio
Changeman dzieki Ci wielki :D Czekam na foty!!

Jak najlepiej dotrzeć hamulce???

: 05 kwie 2009, 18:05
autor: last_warrior
Pytanie jak w temacie wymieniłem przód na ATE Power Disc wraz z klockami ATE :D i tył na bębny Brembo wraz z zestawem szczęk Ferodo :D . Pokonałem samochodem ok 20 km i przyznam szczerze, że hamowanie wygląda jak na linie bungee wciskasz trzymasz i czekasz na efekt obawiam się dlatego hamowania awaryjnego bo raczej nie wyjdzie mimo iż jeżdżę z niższą niz dopuszczalna prędkość i zachowuje większy dystans przed poprzedzającym pojazdem. Wiem że porządne dotarcie wymaga czasu producenci znaczy ate,brembo i ferodo przewidują ok 200km ale może podpowiecie mi wasze sposoby żeby nie spalić klocków-szczęk i nie zagotować tarcz-bębnów i zrobić to w miarę szybko i przyjemnie bez dodatkowego stresu.

Re: Jak najlepiej dotrzeć hamulce???

: 05 kwie 2009, 18:38
autor: freeyourmind
jezdzic jezdzic i jeszcze raz jezdzic...tylko nie zapomnij o hamowaniu...

Re: Jak najlepiej dotrzeć hamulce???

: 05 kwie 2009, 20:33
autor: rat4
w sumie jedna wskazówka się nasuwa,
co by nie hamować jak w samochodach z tabliczką L czyli sprzęgło do podłogi i sam hamulec,
poza tym jadąc z górki żeby hamować pulsacyjnie i pomagać sobie silnikiem.
Rok temu jak zmieniłem tarcze i kloce to przypaliłem je z górki jak się zatrzymałem były czerwone jak w F1 i dymiło się.... :oops: :mrgreen: :lol:

Re: Jak najlepiej dotrzeć hamulce???

: 05 kwie 2009, 21:23
autor: grandprix
pojedz na jakąś długa prosta ulicę rozpędz się do 80 trzymając gaz naciśnij hamulec jak zwolnisz do 50 to od nowa to samo po 4 5 razach schłodź troszkę hamulce. Jeśli zbyt wiele razy to powtórzysz może się zagotować płyn jak stary jest lub można spalić klocki;)

A przy okazji nauczyć się można hamować lewa nogą ;)

Re: Korektor hamowania co i jak!!

: 06 kwie 2009, 9:53
autor: alienek
a nie bylo to montowane tylko w PSkombi ??

Re: Korektor hamowania co i jak!!

: 06 kwie 2009, 10:43
autor: icu
alienek
nie, ja w cupe tez mam, fakt ze bez sprezynki ale mam.

Moze ktos podac dlugosc tej sprezynki. W sklepie sie pytalem i dostac jej nie moge.

Re: Korektor hamowania co i jak!!

: 06 kwie 2009, 16:38
autor: BALON
[quote="alienek"]a nie bylo to montowane tylko w PSkombi ??[/quote]
napewno były w GT i G40

Wzmocnienie tylnych chamulców?

: 06 kwie 2009, 17:11
autor: BALON
czy ktoś próbował jakoś wzmocnić :arrow: przerobić :arrow: zeswapować i innego VW :?:
może jakaś tarcza :?:
ostatnio otwarłem hamulce i wszystko fajnie wygląda :roll:
szczęki grube bębny też dość takie :arrow: no wiadomo nowe to nie jest wszystko czyste i suche cały ten mechanizm chodzi i linki z ręcznego też :mrgreen:
jak u was jest z tylnymi hamulcami :?:
są to hamulce czy spowalniacze :?:
ręczny na górce czy podjazdach trzymie :mrgreen: :arrow: ale jak by przyszło nim awaryjnie hamować :o

Re: Wzmocnienie tylnych chamulców?

: 06 kwie 2009, 17:35
autor: Wy3
Belkę z Golfa GTI można wstawić i się ma tarczowe, albo lepiej przednie zaciski zmienić na G40 z tarczą wentylowaną. U mnie ręczny dobrze lapie 8 miesiecy temu mialem wszystkie linki zmieniane, cylinderki, bębny i szczęki na nowe.

Re: Korektor hamowania co i jak!!

: 06 kwie 2009, 18:13
autor: alienek
dziwne .. na starym forum bylo napisane ze tylko w pskombi .. mniejsza z tym ;)

Re: Korektor hamowania co i jak!!

: 06 kwie 2009, 19:38
autor: Anonymous
Też go mam.
Mocowany jest taką sprężyna, a jego rola to prawdopodobnie korekcja siły hamowania w zależności od obciążenia albo ma odpuszczać hamulce tylne jak przód nurkuje (tył w tedy w górę idzie) żeby nie zblokowały się

Re: Wzmocnienie tylnych chamulców?

: 06 kwie 2009, 19:48
autor: Bruczyk
BALON


Wszystko moze wygladac na fajne ale przyloz sobie szczeke do bebna i zobacz czy przylega na calej powierzchni czy tylko na jakims odcinku.